• AyBee

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Godmorgon!!
    Idag är jag glad för igår kväll preliminär bokade jag Hjuviks Båtklubb att ha festen i. Ska titta på den efter Påsk då de i nästa vecka river ut köket och renoverar till supernytt.
    De har dock höjt priset rejält till 6500:- fre-sön men men, det kostar att ligga på topp som man säger.

Så ytterligare en sak att bocka av listan.

Kyrka - klart
    Präst - klart
    Lokal - klart
    Fotograf - klart
    Tärna - klart
    Bestmen - klart

Däremot hamnade jag o m2b i världens dissution ang värdpar vs toastmaster. Hur ska ni göra????????

• AyBee

31 maj 2008 skrev 2008-02-06 13:50:26 följande:

Och så ett tips: jag är på jakt efter ett enkelt, men speciellt diadem, och fick tipset om Prickig Katt. Jag var där och pratade med dem på lunchen, och de gör diadem efter önskemål, och man kan på så sätt få halsband, örhängen, armband etc i samma stil! Super, det ska jag beställa!
    Jag älskar den butiken. Har också tänkt att gå in till dom o kolla vad de har för idéer. Hoppas du blir nöjd!!
  • AyBee

Är sååååå sur. Har inte kunnat komma i på bt på heal eftermiddagen o nu i förmiddags heller. Nu har jag iaf läst ikapp mig - lagom till att jag slutar kl 15 Måste hinna med bussen till dagis för att hämta sonen.

Hippan låter mysig fsat jag känner bara att det är ett bra tag innan jag själv gifter mig. Få se hur jag gör. Ska tänka lite på saken

Har jag sagt att jag nu preliminärt har bokat Hjulviks båtklubb (eller vad det det jag försökte skriva när jag blev utkastad sist??) Så är det iaf. Ska ta och titta på lokalen efter päsk för nu ska de renovera hela köket o är klara till päsk. Spännande!!

• AyBee
    stenbruden skrev 2008-02-06 14:17:28 följande:
    Oj det lät ju toppen!! Missade det tipset förut!Vart ligger det där Prickig katt?? Gör de allt möjligt eller mera av en viss stil?
    Den ligger på Magasingatan 19
  • AyBee

Vi kommer oxå åka till Tyskland. Gör nog det under semestern tror jag. M2b med bestman är det som åker. Vi kommer ha fri bar.

Tårtan är bestämd sen sommaren 2006 Det blir en triple Choc tårta från Steinberger & Nyberg på Linné. Min tärna hade den på sitt bröllop och DET VAR EN GODAST TÅRTA JAG NÅGONSIN ÄTIT!!!!

Vickning blir det här oxå. Definitivt korv m bröd, det går alltid hem

• AyBee

Hej tjejer

Har inte varit inne sen i onsdags så gissa om jag hade en massa att läsa igen. Har varit upptagen med att fylla år (verkar inte avra den enda här som fyller i feb , jag fyllde i torsdags) Har haft kalas i dagarna fyra (inte planerat men det blev så) så nu är jag helt slut!!!

Liveband - vi har en kompis som spelar i ett swingband på 4 personer och de ska spela under miglet o 1:a timmen på dansen efter middagen. Vi komemr betala 4000-5000 kr tror jag det var.

Mässan - var lite besviken att man itne fick se fler klänningar. Träffade däremot Jenny Bland (fotograf) och fick en lång pratstund med henne. Har ju avrit inne på hennes hemsida o var bara tvungen att kommentera hur mkt jag ÄLSKAR hennes foton. Det är bara det att jag har bett min tärnas man fota (han är dock dokumentärfotograf och jag vill så gärna att han ska förstå hur jag vill ha bilderna. Är ltie nervös för detta. Som tur är så är han även min gamla roomie sen engladstiden så vå känner varandra väldigt väl. I värska fall så fårt jag väl boka Jenny i 1 timme för porträtt bilderna.

Ring - blev helt kär i märket "Hand" som fanns på mässan och ska nog åka till Borås för att se lite närmre på deras kollektion. Hittade också perfekta morgongåvan till mig där så jag har hintat till min m2b

Fikan den 20/2 - Jag tror jag kan då. Ska bara dubbel kolla så inte m2b har nått möte den kvällen så att han kan hålla sig hemma med sonen.

OJOJOJOJ vad långt det här blev. Sorry girls!

• AyBee

Kom på en sak till....

I lördags, på väg hem från mässan så åkte jag o mina systrar ner till Hjuviks Båtklubb för att tjuvkika lite (jag har aldrig sett stället innan). När ajg tittade in i lokalen så kände jag bara "- NEJ NEJ NEJ ALDRIG I LIVET!!!!" FIck panik - det var ju inte alls som jag hade trott. Kändes ju hur sunkig som helst!! Mina systrar sa ingenting men när jag sa NEJ så pustade de båda ut o sa att de instämde helt o hållet......så nu står jag där utan lokal igen.

MEN när jag var på mässan så blev jag påmind av en dröm jag glömt bort.....i en "monter" fanns det en kvinna från Torskogs Slott. När jag o min m2 första gången planerade bröllop 2003 så hade vi det slottet på vår önskelista men med en stooooor gästlista så övergav vi drömmen ganska så snabbt. Nu blir vi ju inte så många, bara ca 45-50 personer så nu tror vi att det kan gå vägen. Har bokat in oss på en personlig visning den 9:e mars så håll tummarna för att det blir en bra offert o ett drömbröllop för vår del!!!

• AyBee

Ja visst var det tråkigt så nu lägger vi allt krut på slottet istället.

Majsis2008 skrev 2008-02-12 09:30:55 följande:
    godmorgon tjejer....aybee, tråkigt med lokalen....hade också velat ha fest på ett slott men finns inget på nåt av ställerna vi är uppvuxna på...vill d ska knyta lite till oss.
  • AyBee

Grattis på födelsedagen , Astriden. Hoppas du får nytta av din nya systemkamera.
    Fotar du mycket? Det gör jag. Köpte en ny systemkamera i mellandagarna. Är supernöjd!! Ska önska oss ett nytt objektiv i bröllopspresent tänkte vi. Vilken modell fick du? Jag har en Canon EOS40D.

• AyBee
    Astriden skrev 2008-02-13 12:39:15 följande:
    haha, en sån jag fick AyBee!Är du nöjd med den?Jag älskar att fota & min lilla IXUS har gått varm de senaste året
    Jag är grymt nöjd. Jag behövde en bättre o "sanabbare" kamera när sonen blev äldre o snabbare. Är supernöjd!
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2