• Majsis2008

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Här samlas vi GBG brudar och pratar om allt mellan himmel och jord, både som rör bröllop och annat.

Nästa träff: 8/12

Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-26 13:27
    Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-12 22:11
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Julibrud 08- Naverstads Kyrka
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2
  • Majsis2008

Ja, men samtidigt så känns d inte så viktigt just nu, bättre man firar sen, glömmer han bröllosdagar så kommer han bli halshuggd hahaha.

Har vi bestämt nåt nytt datum för träff? för nu vill jag vara med, t. ex på lördag ska jag inte göra nåt hehe...

min klänning blir klar i veckan!!! Dom har gjort om den 3 gånger så nu borde den bli bra hehe....och godkänner jag den har jag den hemma nästa vecka...

• Astriden

Va spännande Majsis!
    Varför har de gjort om den så många gånger?

Jag hinner inte med nån träff innan jul men tycker vi får planera in nått i Januari,
    då borde vi ju börja ha mer pysselsaker färdiga & vi bör börja planera hippan ordentligt

• Majsis2008

ja, d kanske e lika bra o ha d i januari...

• stenbruden

Hej tjejer!!

Helgen har vart bra märker jag För mig har det varit lite blandning av fest och födelsedagskalas, lagom mycket av allt!

Hur hade ni det på glöggkvällen?? För det var väl i lördags??

Amor - vilken jättemysig dag! Kul!

Stjärnis - Ja jag får nog prova på bara helt enkelt. Man trodde liksom att det skulle klarna när man stod där men icke.. Hoppas verkligen att din mage mår bättre snart!!! Tycker synd! Och att ni har jätte kul i Sthlm!!

MrsD - jobbigt med bråk, känns det bättre nu? Sånt kan ju göra att man inte har "känslan" ett bra tag efter.. Hoppas ni har löst allt och är kär o glada igen

Jag längtar sååååå till julen nu!! Vi ska vara lediga hela veckan, skönt. Är det bara jag som har åkt på vintertröttheten? Jag är så förbannat trött hela tiden, skitjobbigt! Men nu börjar det lugna ner sig lite på jobbet så det kanske kommer ikapp nu, all stress från hösten (?) Men jag är trött på att var trött hela tiden

• BarbaBruden

Hej tjejer!
    Gott att höra att ni mår bra mitt i julstöket!

Amor
    Vilken fantastisk dag du måste haft!!! Håll fast i honom

Grund
    Syr du själv? Kan vi få bild och tips?

Astriden
    Håller med du. Träff i Januari för grundlig planering av hippan och annat mys!

MrsD
    På honom bara! Nåt kan han nog fixa men du får hinta på rätt sätt

Nu ska jag fortsätta stöka här hemma. Sista veckan som ss, på måndag ska jag börja jobba igen...hemska tanke!!!

Kram på er!

• mrsD

jodå d känns bättre nu mellan oss.. men behöver komma iväg lite, har kollat på vandrarhem i dalarna så ska boka in några nätter mitt i skogen..=)

Vet inte varför jag inte har ngn julkänsla i år.. brukar alltid va den som e klar tidigast me julklapparna o vill fixa o baka osv, men inte i år.. vet inte va d e.. man börjar väl inte blii *hemska tanke* VUXEN??? *ryser*

Ne, d blir säkert mer julkänsla när d blir kallare o kanske lite snö o sådär!

Nu ska jag iväg på omtenta, stackars kompisen, hennes tåg va försenat FEM timmar! så hon skulle missat tentan om de inte bokat om henne på ett snabbare tåg.. hata sj!

Majsis - varför har de ändrat på klänningen?
    min borde ju va klar vilken dag som helst nu då.. *ivrig*

• Majsis2008

Dom fick inte till fallet eftersom min klänning är kort....och dom gör oftast bara långa klänningar...men nu är den på brodering, så den är klar närsom, ja din borde med vara klar snart...

• Grund

Nu har jag lagt in bilder på topparna som mina tärnor ska ha. Det är mönsterbilden som är inscannad så det är ju inte så bra bilder. De skall ha varsin av modellerna A, B och C. Kjolen är bara lång och enkel.

• Grund

Majsis: åh vad spännande. Jag håller tummarna för att den kommer vara perfekt

Stenbruden: Vi ställde in i lördags eftersom det bara var Astriden och jag kvar.

MrsD: Skönt att det känns bättre mellan er. Hoppas du hittar något bra ställe så ni kan komma iväg tillsammans.

• Amor Eterno

Halloj tjejer!!

mrsd: Hoppas ni får det mysigt ihop några dagar :) Julkänslan kommer skall du se!!

Grund: Vad duktig du är som ger dig på detta projekt att sy!

Majsis: Spännande att klänningen snart blir färdig vi vill gärna se resultatet sen!!!

Barba: Vet att vi pratade om att du inte hade större lust att gå tillbaka till arbetet.. Men det är ju bara ett tag kanske sedan har du lite jul ledigt (om du inte jobbar då så att säga)?

Stenbruden: Man måste ut i klännings djungeln och prova prova och åter prova sedan så får man bara känslan när det är rätt!!

Astriden: Hur går det för dig och klänning?? Blir det den från Foreverbridal??

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2