Inlägg från: Stjärnis |Visa alla inlägg
  • Stjärnis

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Barbabruden: Vad bra! När vi skulle beställa på postens hemsida för två veckor sedan gick det inte. När vi ringde posten sa dem att de är slut på hemsidan och att det inte kommer göras fler häften. Enda chansen var att söka rätt på en återförsäljare som hade dem kvar.. Vilken tur att du fick tag på dem!

• Stjärnis

Långserud: Jag har också en schalins fast i rött guld så inte heller jag kan hjälpa dig. Hoppas det löser sig för er!!

Majsis: 6kg! Bra jobbat! Vi har inte skickat ut våra inbjudningar ännu.

Amor: Det är en helt ofarlig cysta, så det är ingen större fara. Jag hoppas att den inte kommer tillbaka fler gånger nu och att detta var sista operationen.

MalinLars: Vad långt ni har kommit i planeringen.

Grund: Vad mysigt med frimärken med hundar

• Stjärnis

Grund: Det låter som en bra agenda..

Vi var på ett roligt ställe ute i Mölndal på en tjejträff men kommer inte ihåg vad det hette. Där kunde man i alla fall "leka gladiatorerna" med massa olika grenar, sitta kvar på en tjur, ta på sig sumobrottardräkter och brottas osv. Det var jätteskoj! Annars kanske vi kunde gå på chokladprovning? Jag älskar choklad

• Stjärnis

Bara ngr förslag.. Ska fundera vidare

• Stjärnis

MrsD: Vet du vart de har det här i Göteborg?

• Stjärnis

Grund: Ja, det är det stället jag menar. Åh, champagneprovning lät också gott

• Stjärnis

MrsD: Finns ju massor. Har du testat att söka här på BT? Då borde du få massor av tips. Vi skall bland annat ha Åsa Jinders Av längtan till dig.

• Stjärnis

På tal om något helt annat. Är det någonhär inne som skall hålla ett tal till sin resp ¨på bröllopsfesten?

• Stjärnis

Grund: Jag har suttit och klurat lite på talet nu under eftermiddageng men det blir lite samma saker som tas upp där som under toastmasternas intevju av oss, som står i festporgrammet. Det kanske bli för mycket upprepning. Usch, det är svårt!

• Stjärnis

Hej tjejer!!

Nu har jag skrivit om hela mitt tal till min M2B och är faktiskt nöjd men jag hinner säkert ändra på det många gånger innan det är dags att framföras ändå Jag har också förberett ett tacktal. Jag har dock inte bestämt mig för om jag ska hålla det eller inte...

Christal: Det låter väl som en toppenidé. Tänk bara på attha god tid avsatt för mingel, lättare förtäring och tårta. Min erfarenhet är att det tar längre tid än vad man tror..

Långserud: Jag tycker det låter som ett jättebra pris. Jag betalar 1600:- bara för mitt hår och smink. Tärnornas hår tror jag kostar 500- 800 kr styck, beroende på vad de vill ha för frisyr. Detta är inte i Gbg, skall tilläggas.

Astriden: Visst har du haft ditt vigselsamtal? Vad pratade ni om då? Pratade ni även om psalmer, solistsång osv på detta samtal? Något särskilt man skall tänka på att fråga? Jag håller på och förbereder lite frågor inför detta.

Ett tips till er alla. Glöm inte att kolla med pastoratet om det är ok att kasta ris, konfetti, frö osv. Vid vår kyrka är det endast tillåtet att kasta ris. Jag pratade med dem i veckan och man fick inte kasta konfetti, då det skräpar ner för mycket, eller frö eftersom det då kan börja gro i grusgången...

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2