Hej tjejer!!
Nu har jag skrivit om hela mitt tal till min M2B och är faktiskt nöjd men jag hinner säkert ändra på det många gånger innan det är dags att framföras ändå Jag har också förberett ett tacktal. Jag har dock inte bestämt mig för om jag ska hålla det eller inte...
Christal: Det låter väl som en toppenidé. Tänk bara på attha god tid avsatt för mingel, lättare förtäring och tårta. Min erfarenhet är att det tar längre tid än vad man tror..
Långserud: Jag tycker det låter som ett jättebra pris. Jag betalar 1600:- bara för mitt hår och smink. Tärnornas hår tror jag kostar 500- 800 kr styck, beroende på vad de vill ha för frisyr. Detta är inte i Gbg, skall tilläggas.
Astriden: Visst har du haft ditt vigselsamtal? Vad pratade ni om då? Pratade ni även om psalmer, solistsång osv på detta samtal? Något särskilt man skall tänka på att fråga? Jag håller på och förbereder lite frågor inför detta.
Ett tips till er alla. Glöm inte att kolla med pastoratet om det är ok att kasta ris, konfetti, frö osv. Vid vår kyrka är det endast tillåtet att kasta ris. Jag pratade med dem i veckan och man fick inte kasta konfetti, då det skräpar ner för mycket, eller frö eftersom det då kan börja gro i grusgången...