Göteborgsbrudar 2008 del 2
Om vi åker så blir det till Tyskland och gärna ihop med någon så resekostnaden minskar. Annars var planen att köpa på systembolaget och lämna tillbaka de flaskor som inte öppnas.
Om vi åker så blir det till Tyskland och gärna ihop med någon så resekostnaden minskar. Annars var planen att köpa på systembolaget och lämna tillbaka de flaskor som inte öppnas.
Någon här som känner till säljaren Topdress1000 på Tradera? Hört om någon köpt klänning av dem?
De säljer massa brudklänningar, helt nya, och de flesta kostar under 1000:-.
Först nu kom jag in på BT, ser ut som fler av er har haft problem att komma in på sidan idag.
Tack för tipset MrsD ska ta och kolla upp det.
Såg att Fru Trul snart är en gift kvinna (14 februari) =) Hade varit kul att höra hur det går...bara 7 dagar kvar.
Hej tjejer,
Jag har inte varit så aktiv på BT de senaste dagar, lägenheten har besiktas och snart hoppas vi flytta till den nya lägenheten *pirrigt*
Om det går bra ansluter jag gärna till chokladprovningen och sedan vidare på kvällen =) Eftersom jag inte vet hur det blir med flytten är det säkrast att inte boka upp hela dagen.
Som jag nämnt på BT är jag krånglig med mat eftersom jag tyvärr har en del allergier.
Mandel och nötter (alla sorter) kan jag inte äta men det brukar inte vara ett problem för dem på Zebeda(vi bor på Vegagatan nu så jag brukar köpa min choklad där) att ha ett alternativ på provningar. Bara de meddelas om det innan, funkar det inte med ett alt. för mig så dyker jag gärna upp ändå och smakar vin =)
Tacos på kvällen funkar bra, tyvärr tomat och laktos som allergi där som krånglar men det funkar om man lagar maten var för sig. Brukar lösa sig!
Jag brukar alltid känna mig i vägen och gnällig när det gäller allergierna men av erfarenhet är det bättre att jag informerar om det eftersom det blivit en tur till sjukhuset vid ett tidigare tillfälle.
*längtar till Hippan*
ps. Spår av nötter & mandel brukar inte vara någon problem. Endast problem om det verkligen finns i som ingrediens... =)
Majsis om du har tid att ta dig till kusten vid havet så brukar man kunna hitta glasstenar som formats av havet. Vet iaf när jag fortfarande bodde hemma i Skåne så fanns det tusentals sådana glasskärvor som blivit fina stenar att hitta.
Kan ju vara kul, fint och billigt om du inte vill ha perfekt formade glasstenar =)
Usch....tårarna bara sprutar nu =(
M2B pratade med prästen idag som var tänkt till vår vigsel men jag var inte alls nöjd med det som prästen meddelade.
Jag hade hoppats på att få en "religiös light" version på vigseln eftersom jag är naturvetare men M tillhör svenska kyrkan. Men...så funkar det inte utan vi kommer få ha psalm, bön, välsingnelse etc etc.
Så nu börjar jag fundera på om jag verkligen vill gifta mig i kyrka. =( Jag har hållt på med levande rollspel och teater i viss mån och vigsel i kyrkan känns just nu som ett "teater bröllop". Sitter och tittar på olika psalmer och tårarna bara sputar. Känns inte alls roligt eller bekvämt. *kluven*
Välkommen 2580, kul att du hittat hit! =)
Astriden jag hoppas att mitt mail jag skickade till dig ang att jag endast skulle vara med på chokladprovningen och frammåt...
Tack för ert stöd tjejer...varit ledsen hela dagen pga detta och nu på kvällen känner jag mig nere. En sån dag helt enkelt!
Välkommen Bartan!
Min Martin lagade mat till mig ikväll, pussa på mig, precis vad jag behövde =) Jag brukar få ett hemskt humör om inte jag fått i mig mat så jag stortjöt precis innan maten var klar.
Sen när jag fått i mig mat började jag skratta åt mig själv och frågade M om han verkligen ville gifta sig med mig!?! Svaret var Ja =)
Kyrkligt bröllop är inte ett måste men jag ska på alla sätt få det så det känns okej.Jag har börjat kika på psalmer nu och hittat en som jag tycker är okej.
834b www.svenskakyrkan.se/trollhattan/ Gå in under vigsel i v. menyrad sen vidare på lyssna på psalmer. Ni hittar text och musik där om någon är nyfiken.
Kanske dyker upp på fiket imorgon, men räkna inte med mig. Börjar dra ihop sig i skolan så plugg plugg plugg är skrivet över hela min panna.
Fråga? Hittat psalm 304 och funderar evt på att ha vers 1-3. Egentligen är detta oftast en psalm som kopplas till begravning. Vad tycker ni? Melodin är I denna ljuva sommartid
sv.wikisource.org/wiki/L%C3%A4r_mig,_du_skog,_att_vissna_glad
C&K vad snällt att bjuda in till helgen... Tyvärr är hela helgen bokad med föreningsstämma och middag. Men vi ses på hippan
Jag funderade på att sticka till SOHO igår men när jag kom hem efter att ha intervjuat ett företag ute i MÖlnlycke var jag död... Lagade mat, åt sen somnade jag, Martin + båda katterna Toulouse och Morrticia i soffan hahaha måste ha sett roligt ut.
Gick och la oss redan vid 21.00, så roliga var vi.
Låter som en galen rolig idé att ha fest med bröllopskläningarna igen, påminner mig lite om avsnittet i vänner när Pheobe och Monica drar på sig vars sin klänning.
Det hela börjar med att de ska plocka upp bröllopsklänningen till Ross blivande brud... se själva
den här länken skulle det vara
Var ligger Change? Försökte hitta på eniro och fick bara en träff på Landvetter, stämmer det?