• Majsis2008

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Här samlas vi GBG brudar och pratar om allt mellan himmel och jord, både som rör bröllop och annat.

Nästa träff: 8/12

Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-26 13:27
    Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-12 22:11
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Julibrud 08- Naverstads Kyrka
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2
  • Astriden

japp, åkte till posten på kruthusgatan igår kväll
    visst va det en pirrig känsla barba!!
    jag va helt stinsig, m fattade inte alls hela grejen att det va pirrigt

• malinlars

jepp.. har satt sambon på att stämpla hjärtan.. hehe.. han verkar lite nervös.. vet inte varför
    Vi skall skicka iväg dem i nästa vecka tänkte vi.. men det kanske tom blir till veckan därpå. Skall köpa lite gröna sidenband, annars är allt inhandlat å klart!

När det nya året har kommit skall jag ta med mig min vän på ett fik å fråga henne om hon kan tänka sig vara min tärna.. Lite nervös.. pirrigt.. hihi.. Sambon har bestämt sig att han skall ha en iaf.. han är för rolig.. kan aldrig bestämma sig för ngt. Tur att han har bestämt sig för mig Love him...

Ser att ni har haft härligt jular... vi med.. lugnt å skönt... fick en lamineringsmaskin!! Har önskat mig en sån i evigheter..

Ta hand om er! Ett Gott Nytt År på er! Skall snart åka till Söderköping å mina svärföräldrar

• Amor Eterno

Hejsan tjejer!!

Det var ett tag sedan någon skrev här nu!!!
    Jag har hafft det bra håller på och forskar lite omrkring min ring vart jag skall köpa och vem skall tillverka osv...

Skall träffa en guldsmed i januari och så...

Kul att ni har postat era inbjudan, jag skall göra det tidigt redan i början av februari skall jag skicka ut dem!!!

Är såååååå trött på detta vädret usch säger jag bara..

• Majsis2008

ja, jag e med trött på detta vädret...hoppas d stämmer att d blir uppehåll på måndag...

• Majsis2008

dött här idag igen....hoppas alla får ett bra nyår o att vi slipper regnet...

• Grund

Gokväll tjejer! Allt verkar bra med er! Härligt att inbjudningskorten gått iväg, att klänningar är i antågande etc

Nu befinner jag mig i Abu Dhabi och har nu avverkat två dagar. Igår åkte vi bil i öknen. Upp, ned och på snedden ner för sanddynorna, helt sjukt roligt. Idag började vi med att åka till ett köpcentra där min vän var hittat sin favvo-smed. NU HAR VI BESTÄLLT VIGSELRING!!! Jag hoppas bara den hinner bli klar innan vi åker hem men de skulle ha den så pass klar att jag får se den utan stenarna och godkänna den iaf. Min väns man kommer hem i mars så han får väl i värsta fall ta med den då.

Ikväll har jag satt på tippar på naglarna, gel, med fransk manikyr så nu behöver jag hjälp med vart jag ska gå för att underhålla detta hemma i Sverige. Åhh vad fin man känner sig

Imorgon blir det nog sol och bad hela dagen och skoshopping och pedikyr på kvällen.

Ha det så bra, jag tittar säkert in imorgon också och önskar gott nytt!

• Stjärnis

Hej tjejer!

Nu är vi hemma i Götet igen efter att ha firat jul med våra nära och kära! Hur har er jul varit? Kul att se att en del av er skickat iväg era inbjudningar! Vi har fixat lite med våra nu under ledigheten och har nu bara ca 1/4 av alla inbjudningar kvar att göra. Det går framåt

Majsis och MrsD: Kul att se att ni snart får era klänningar!

Grund: Vad härligt det låter med ökenfärder, sol, värme och att du har hittat en smed som kan göra din vigselring. Håller tummarna för att den blir klar innan ni åker hem. De flesta nagelteknologer jag känner till i Gbg jobbar med akryl men jag vet att det har funnits en tjej på Nailteam som jobbade med gel. Du kan ju ringa dit när du kommer hem och se om hon finns kvar.

• mrsD

hej hej alla!

sista kvällen på vår "getaway" i stugan i skogen.. Imorn åker vi till borlänge o tillbringar nyåret där.
    Har varit så skönt o bara vara sambon o jag i några dagar..! Känns som allt tjafs som har varit på sistone när båda vart stressade bara rann av oss! Har haft fem underbara dagar och kunnat prata om allt möjligt o bara komma ikapp..

Låter som vanligt julväder i gbg, men kan trösta er me att inte ens här i dalarna e d snö.. d bara regnar o regnar..

• Stjärnis

MrsD: Vad härligt att ni haft möjlighet att komma ikapp och få ägna er åt varandra! Det behövs mellan varven för att kärleken skall må bra, tror jag... Ja, vad ska man säga om vädret? När jag gick upp i morse trodde jag nästan att det var kväll, var så grått ute!!

• Majsis2008

Uppe med tuppen idag, fast ja gick ju o la mig 22 så jag har sovit för mycket, och d känns i huvet, gör lite ont.
    Sista dagen på 2007 då...imorrn e d exakt 5 månader kvar....får hoppas tiden går snabbt. Ska sätta oss och prata med alla inblandade nu i januari så man kan ge alla lite olika uppgifter och så...

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2