Tjejkompis?
Vill ha lite åsikter kring en sak som jag funderat på lite..
För ungefär två veckor sen var min sambo iväg på en kryssning. Under kvällen så blev han ensam då alla hans (betydligt äldre) bekanta han åkte med gick och la sig.
Då träffade han på ett annat gäng med halvbekanta. Det råkade sig att en av dessa halvbekanta var en tjej som han umgicks med resten av kvällen. Det var absolut ingen "romantik" mellan dom utan dom umgicks som kompisar och pratade osv.
Denhär tjejen ville ha kontakt med min pojkvän efteråt för att hon tyckte att det var så lätt att prata med honom, bli kompis helt enkelt.
När han kom hem så berättade han om denhär tjejen och att dom pratade och umgicks etc.
Jag har uppmuntrat honom att hålla kontakten om han känner för det, tycker att det är trevligt om han får en (tjej)kompis!
Nu har jag blivit lite fundersam gällande denhär nya tjejkompisen. Saken är den att jag och min pojkvän misstänker att hon blivit lite förtjust i honom.
varför? Jo, för att hon skickat två sms där hon skriver att han är jättegullig och underbar..
Dessutom ringer hon varje dag till honom när han är på jobbet, aldrig hem.
Både jag och min pojkvän tycker att det är en lite konstig situation. Han har aldrig haft en tjejkompis så vi är lite ovana vid det.
var går gränsen egentligen?
Får en känsla av att hon är lite förtjust i honom. Är det bra att dom umgås då?