• Angelflikkan

Möhippa med ammande bebis?

när skruttan var 6 veckor var hon med på möhippa!!
    det gick jättebra..

under dagens festligheter låg hon antingen i vagnen men allra mest i sjalen på min mage.
    sen var det häst och vagn-tur, hon sov i sjalen.
    vi badade hemmaSPA, när hon sov badade jag.. sen var det middag och hon var tyst och glad.
    sen vid åtta-tiden kom pappan dit där vi tillbringade kvällen, jag ammade dottern och han tog med henne hem..
    han nattade henne och hon soooov..

jag kom hem (nykter så klart, men de flesta var antingen ammande eller gravida, så det var ingen supa-fest direkt) tre timmar senare.
    lagomt till att hon ville äta igen..

det gick JÄTTEBRA, så åååk och ta med bebisen..

• Angelflikkan

ta med bebisen till SPAt , men du kan ju inte bada direkt.. kanske inte sååå kul, men lite får man "ta" när man har en liten...

• Angelflikkan

kan tillägga att när skruttan var två månader var hon på TRE bröllop, tre helger i rad..

det gick oxå super!!!

jag tror på¨att bebisar och småbarn oftast kan hänga med, tänker man att det är ett problem så blir det ett problem.
    vänjer man sig själv och barnet tidigt att hänga med och vara social med människor så blir det sällan problem..

(obs, bör tillägga att hon eller vi inte direkt åker på suparfester utan mer på mingelfester där en av oss föräldrar är nykter eller middagar med några glas vin)

den här helgen har vår 6-månaders tös hängt med på: lördagens glöggfest och söndagens finmiddag ute på lyxig restaurang.

• Angelflikkan

det tror inte jag heller..
    jag har ju visserligen alltid haft med sjalen, som hon älskar.. lite kinikig bebis = åka ner i sjalen och somnar inom 5 min

lycka till!

• Angelflikkan

kanske att koppa bebisen med det då det står i ts att den vägrara flaska..

äh, ta med bebisen..

Svar på tråden Möhippa med ammande bebis?