Inlägg från: pickolina78 |Visa alla inlägg
  • pickolina78

menskopp iiigen!

Alla har nog lite olika knep och tillvägagångssätt. Du hittar nog det som passar dig till slut.

Jag har själv väldigt lätt att få skavsår där nere. Vilket gör ont så klart och även lätt leder till andra problem.. Så jag förstår dig. Första gången jag testade menskoppen fick jag världens obalans/svamp just pga det.

Själv gör jag så här: Jag sitter på toaletten, bredbent. Då kommer koppen väldigt långt ner (förr stod jag men då hamnar koppen längre in och är svårare att få ut har jag insett). Jag tar tag i koppen med tummen på ovansidan och pekfingret + långfingret på undersidan. Med tummen trycker jag ihop koppen så att vakumet släpper och koppen blir mindre (ihopvikt). Sedan drar jag ut den så.. Just vid öppningen, där jag är som känsligast är jag alltid noga med att ta det försiktigt och att jag håller ihop koppen ordentligt.. Sedan märker man snabbt hur man ska vinkla koppen när man tar ut det för att det ska kännas så lite som möjligt. Om man får ont av att bara dra den rakt ut dvs, för det är ju inte alla som får.

Det fungerar kanon för min del i alla fall. Testa dig fram så ska du se att du till slut hittar ett sätt som inte gör ont.

Svar på tråden menskopp iiigen!