Mamma är så svag och ledsen!!
Jag vet inte riktigt var jag skall vända mig, så jag prövar med det "snällaste" forumet jag vet.
Min mamma och jag (hon femtio+, jag 20) har haft en så hemsk relation det senaste halvåret.
Hon är ganska nedstämd, och kämpar med att "bli stark" efter att ha insett att hon i trettio års tid varit ganska nedtryckt och överkörd. (Antar att hon lidit av s.k duktig flicka-syndromet och aldrig vågat ta sin plats, eller känt sig tillräcklig.) Själv har jag vuxit upp till att bli en stark, uttrycksfull, uppmuntrad, lillasyster.
Min storebror och min pappa (hennes ev blivande fd make/tillfälligt separerade make) har inom de senaste året flyttat hemifrån, och mamma och jag bor kvar i villan.
Jag ska flytta hemifrån om bara några månader för att börja plugga. Men hur ska jag stå ut, att bo med en mamma som bara gråter och gråter. Som mår dåligt i sin situation men inte är "stark"/redo att ändra sin situation.
Jag har flera ggr blivit ombedd att inte ta för stort ansvar. Men hur lätt är det som barn (när övr familjen lämnat boet)?
En liten kommentar, eller eftertanke skulle värma! Vår relation blir bara kallare och hemskare :(
//