• 3Maj08

Ordna möhippa, Toastmastern eller tärnan?

Jag undrar vem det är som brukar arrangera möhippan, är det toastmastern eller tärnan?

• Svar på tråden Ordna möhippa, Toastmastern eller tärnan?
  • Syrran79

Det är tärnans uppgift att se till att möhippan ordnas.

• Joji

På min kompis bröllop hade de ingen tärna, jag var toastmaster och arrangerade det hela!

• Mirri

Det beror väl på... Vi kommer ha både toastmaster och tärna men även om det är tärnans uppgift att arrangera möhippa kommer det troligtvis vara toasmastern som gör det. Det är inte riktigt min tärnas grej. Hon är bra på mycket annant istället...

• Joji

Den som tycker att det är kul och är bra på att ordna får ta tag i det helt enkelt!

• Sosofofia

Hihi...

OM någon ordnar möhippa för mig så hoppas jag att det blir vår toastmadam (min bästa vän).
    Skulle mina tärnor (blivandes döttrar)fixa hippan så skulle det väl bli frukost på sängen bara då de kommer att vara 10 och 11 år när det är dags...

• tonårsmorsa

3Maj08:
    Om det är du som ska vara brudtärna kan det vara bra att veta att ansvaret med att ordna möhippa BRUKAR falla på tärnan. Om det däremot är till möhippan inför ditt eget bröllop du undrar kan jag bara säga: "Vänta och se". Att det anordnas en möhippa är i alla fall inget jag tar för givet, utan jag säger som Sosofofia "OM".

Eftersom många också väljer yngre tjejer till tärnor går det ju inte heller att förvänta sig att det är de som ska ordna möhippa. Själv kommer jag inte ha någon tärna alls. Men min svägerska kommer att få axla många av de roller tärnan normalt har, som mitt stöd den stora dagen. Ev tar hon själv rollen och ordnar möhippa, annars min bästa vän, men troligast en av mina arbetskamrater (som redan börjat prata om det). Vem vet - bara att vänta och se

• 126306

Tärnans/tärnornas uppgift.

Svar på tråden Ordna möhippa, Toastmastern eller tärnan?