• kalaskarin2

Behöver tips om hur jag skall förvara knappnålarna!

Vi skall ha en "ballong-smällar-visa" i vårat festprogram och jag har beställt 100 st hjärtformade ballonger i vitt, rosa och rött, tanken är att varje gäst skall få en ballong och en knappnål att panga den med. Men är det någon som har en bra tips om hur vi skall förvara dem? Tänkte först lägga dem ihop i en liten påse och tejpa under varje gästs stol, men är rädd att nålen sätter hål på ballongen, är det någon som har något kreativt tips?

• Svar på tråden Behöver tips om hur jag skall förvara knappnålarna!
  • mooogn

Sätt fast dem med en tejpbit i festprogrammet.

• Lady o Lufsen

...har aldrig varit på bröllop med det upplägget så jag vet inte hur nålarna bör förvaras för att inte sticka hål på ballongen...men i vissa förpackningar (med tekniksaker o dyl.) finns det ju små, små frigolitkulor som skulle passa utmärkt till att stoppa på nålsudden.

Du har ingen gammal sacco-säck som du ändå hade tänkt slänga? Dom är ju fulla med små frigolitkulor...

• Längtan0808

ballong-smällar- visa....??? Låter jätte kul, berätta!!

• AnnaochHenrik

När min pappa gifte sig nu för ett par veckor sen ställde vi ut skålar med ballonger och la ut några häftstift på varje bord när det närmade sig sången, det fungerade fint!
    Tänk bara på att varna eventuella småbarnsföräldrar, så att de kan ta ut barnen ur rummet! Små barn har hörselgångar som definitivt inte är byggda för att klara det oväsen som blir när en massa ballonger smälls samtidigt...

• kalaskarin2

Bra tips det där med småbarnen, det hade jag inte tänkt på!

Svar på tråden Behöver tips om hur jag skall förvara knappnålarna!