Problem i förhållandet
Hallå allihopa! Jag måste fråga er om en sak som tynger mig något så otroligt. Jag har varit tillsammans med en tjej som är 18 år, ska fylla nitton, och jag är själv 20 år. Vi träffades för ca 9 månader sen. Vi startade allt bra, och blev inte tillsammans förrens ca 3 månader efter att vi träffats. Allt har gått bra sen dess, inte ett enda gräl, inga kriser, svackor, ingenting. Vi har träffats ofta, umgåtts mycket med andra etc etc. Men nu för 2 dagar sen, så small det. Det var vår 6 månaders dag, och allt gick fel.
Allt började med att hon fick en present av mig som var dyr, vilket hon sagt hon inte ville ha. Men så upprörd som hon blev, så visste jag att det var mer påväg.
Det som kom fram var att hon under en längre tid stört sig på saker jag gjort, små misstag, t.ex visat mig svartsjuk några enstaka gånger, inte lyssnat riktigt på vad hon sagt, och hon känt att jag varit osocial i vissa lägen som hon tyckt var väldigt viktiga för henne. Efter att vi pratat om detta, så blev det kaos. Efter att hon pratat med sin mamma, och inte alls fått det stöd hon väntat sig, så rasade allt samman. Det har slutat med att hon inte längre vet om hon vill vara tillsammans med mig.
Hon säger att hon älskar mig mycket fortfarande, men hon vet inte varför hon känner som hon gör. Hon vet inte varför hon är som hon är, hon vet inte vad hon känner över någonting, allt är väldigt väldigt förvirrat. Det gick alltså från 100 till 0 på en natt.
Min fråga är, ska jag ta detta som att hon har hamnat i en "halvårs svacka" , eller är det något allvarligare?
Jag tolkar det som att hon blev så himla ställd efter vårt nu första riktiga gräl, att allt kom på samma gång (extremt mycket jobb och plugg) och att hon känt sig nere en längre tid.
Det vi kom fram till (mitt eget initiativ) var att vi inte ska ses på 1 vecka eller lite till, beroende på hur hon känner då.
Då har hon tid att vara med sig själv, att verkligen tänka igenom detta etc. Och jag måste hålla mig från att ringa och störa denna utlovade tid.
Har jag gjort rätt här? Har jag oddsen på min sida att detta kommer lösa sig?
Tack på förhand för era svar
/ Anders