Hejsan Sis! *vink, vink* Njo, vad de TROR hände var att när maken vurpade i Tyskland sa slog han sig pa nagot sätt sa att det blev blod i höger lunga (men eftersom han inte har ngt brutet revben sa vet de inte riktigt hur det gick till). I Tyskland röntgade de bara axelpartiet. Pa tiden fran lördagen till tisdagen när han opererades hann därmed gojset i lungan infekteras och sprida sig. Efter en lyckad axeloperation och uppvak fick han direkt andningssvarigheter, fick sövas ner igen och ha respirator. Eftersom läkarna inte alls fattade nagot da sa fick jag prata med en läkare som drog alla möjligheter fran cancer till fagelsjukan... och skrämde slag pa mig! Man talade om för mig att jag inte skulle vänta nagra förbättringar pa 3-5 dagar och da stod jag inte UT längre. En nedsövd make, kopplad till 17 olika maskiner i en hel vecka - nej, da fick sjuksyster mamma aka hit i ilfart. Det var väldigt skönt att ha henne här - hon kan ju förklara allt de gör och "kolla" lite sadant som jag inte vet ngt om. Hon konstaterade tex att det en dag var stopp i droppet sedan pa morgonen - gaaah! kollar de inte sant? Naväl, läkare nummer 4 bestämde sig för att väcka honom och se om lungorna fungerade av sig själva efter bara en dag och sedan dess har han varit vaken. Lâkare nummer tva hade under tiden varit nere och "dammsugit" lungorna fran de läbbiga saker som fanns och tittat med kamera. Han sa att det syntes att det var en rökares lungor och att de därför inte aterställdes lika fort eller kämpade emot orenheter pa samma sätt som en icke-rökares...
Huh - det blev laaaangt!