• helenas83

Vill inte!!!!!

Jag vill inte ha någon möhippa. min kille vill inte ha någon svensexa. vi funderar på att rymma varenda helg fram till bröllopet. Jag vet inte riktigt varför jag så absolut inte vill. men jag tycker inte om att inte veta. jag hatar att fylla år, jag hatar julafton. jag måste ha kontroll. Jag mår skit dåligt över detta och har försökt lägga fram hintar på att jag verkligen inte vill. men det är ingen som tar mig på allvar!! Jag vet inte hur jag ska göra, har (om jag ska vara ärlig) planer på att ställa in allt. Så mycket e det som jag känner att jag inte vill.( så ni kanske förstår.)

• Svar på tråden Vill inte!!!!!
  • misstrixie

Om det känns så jobbigt så tycker jag du ska skippa hintarna och prata allvarligt med den/de som skulle kunna tänkas ordna möhippa. Du ska inte behöva gå runt och må dåligt över detta! Förklara precis hur det känns, om de är bra vänner så respekterar de det. Kanske kan du (om det är något du känner för) fixa en kul tjejkväll för alla som skulle varit med på möhippan, så går ingen miste om det roliga, men du får ändå behålla kontrollen?

Hoppas det ordnar dig, det här ska ju vara en lycklig tid för dig!

• misstrixie

*ordnar SIG ska det ju stå, såklart.

• MrsTL

usch vad trist att dom inte tar dina hintar på allvar...
    Jag har också bävat för möhippa då jag avskyr tanken på att tramsa o göra bort sig o aldrig fattat charmen med att supa skallen i bitar
    Jag har gjort klart för alla mina vänner att möhippan står jag för Vi bokar en kväll på spa istället med mys o behandlingar för den som vill o dricker lite vin bara o umgås... vännerna verkade bli glada o lättade faktiskt...

Förekom dina kompisar o bjud in dom till myskväll med bruden
    Varför inte ett homeparty med sexleksaker eller en spakväll eller annat.

• augustibrud08

Men alltså, tror ni att era vänner vill att ni ska tramsa runt och göra bort er eller supa skallen i bitar. Vi ordnade en möhippa för en kompis för ett par veckor sedan och det blev hur mysigt och trevligt som helst. Hon hade hintat till sin kille att hon inte ville göra pinsamma saker och det var inget vi tänkt oss heller. Vi känner ju henne och vet vad hon inte skulle uppskatta. Därför hade vi ordnat en rolig dag med tjejerna till henne. Vi målade keramik, bowlade och fixade buffé och fest hemma på kvällen. Inget pinsamt, inget jobbigt och hon var jätteglad över sin möhippa.

Jag tycker det är tråkigt om man ska behöva oroa sig för att ens vänner ska göra något man absolut inte vill. Lita på att era vänner känner er och vill göra en bra och fin dag för er.

• helenas83

Det e ju just det. jag litar inte på att en av mina tärnor inte skulle hitta på nått trams.
    Jag och min m2b, skulle vilja att de allra närmaste vännerna samlades och hade en gemensam möhippa/svensexa, eller vad man nu ska kalla det. bara ha trevligt med de närmsta.

• Pumpkin

Om du absolut inte vill ha en hippa, oavsett om det är en tramsig eller mysig, så skippa hintarna och förklara klart och tydligt för alla att du inte vill ha någon hippa av något slag.

Sen kan ju som sagt du bjuda in till en trevlig tjejkväll istället, om du vill

• helenas83

ja. jag ringde min m2b och diskuterade detta (nu igen) och vi kom näst inteill överens om att vi ska säga till dom att vi inte vill, utan att vi gör nått tillsammans, de närmsta.

• tågjäntan

Varför inte fråga om du får vara med och bestämma? Säg att du inte klarar av att inte ha kontroll, som detta med födelsedag, julafton osv.
    Några vänner till mig ordnade en liten "hippa" för mig och bestämde ett datum innan och sa till mig att då fick inte jag vara borta. Jag förstod genast vad de ville =). Fast jag visste inte vad de skulle göra men de var snälla.
    Om du får med och bestämma datum och lite vad ni ska göra så blir det säkert trevligt. Då kan du ändå få ett roligt minne av det.
    Vill du verkligen inte ha det så säg det rätt ut. Annars kommer de säkert en vardagkväll och tar dig om de inte tar dina hintar på allvar.

• Linda o Erik

Ja, du måste säga att du inte vill om du nu inte vill ha någon! Visst, jag tycker som någon ovanstående skrev, att man borde kunna lita på sina vänner och tro att de vet vad man vill och inte. Men så är det tyvärr inte alltid. Jag trodde att jag kunde det, och sa trots allt till (ja flera år innan pratade jag om detta faktiskt!) men allvarligt i alla fall ett år innan bröllopet att jag INTE ville tramsa runt en massa på min möhippa, och jag gav exempel på vad jag INTE ville göra. Likt förbannat så stod jag där en dag på stan, utklädd och skulle strutta runt på stan så hela dagen. Precis det jag sagt att jag INTE ville göra. Jag blev både arg och besviken. När det kom fram senare hur jag kände inför detta så hade dom inte fattat att jag menat allvar. Helt obegripligt för mig. Dom tyckte att det var det man inte ville göra, som man skulle råka ut för att göra :/

Så mitt tips: SÄG TILL PÅ SKARPEN!
    VILL MAN INTE SÅ VILL MAN INTE! Och det måste tydligen, enligt mina erfarenheter framföras ordentligt!

• Camilllla

Jag är likadan, vill ha kontroll över saker.. Vi har än så länge tänkt att vi ska hålla bröllopet hemligt för alla utom närmsta familjen, de som är bjudna på bröllopet.

Jag tror visserligen mina kompisar känner mig så väl att de vet att jag gärna vill ha kontroll och inte vill göra en massa tokiga saker.. De som varken jag eller min sambo litar på är snarare hans vänner.. För han vill inte ha nån svensexa heller..

Svar på tråden Vill inte!!!!!