• mrsD

mrs D!

HEEEEEEEJ!!!!!

Gud va glad jag e o se dig!
    Trodde vi had ekommit bort från varann för alltid nu ju *s*
    Startade oxå en ny tråd o skrev i din gästbok o länkade, men men..
    Tur att du hittade mig! fiffigt av dig o skriva i min gb=)

Ja nu vill jag veta allt om hur d går!!!

Jag berättade ju att vi hade slutat me p-piler o sådär? o att mensen inte kom i bla bla..
    Meeen, den kom iaf, så nu e vi helt utan skydd.. hehe.. lite nervöst..
    Så ingen av oss har riktigt "vågat" än, men igår så.. men enligt cykeln ska d inte va så stor fara nu så d blir väl inget denna månaden iaf..
    vi har ju sagt april (vill ju komma i klännigen!!!) så vi får väl se..

Så du går i mammabyxor nu då? *wee*
    En kompis t mig e gravid o e bara i 10:e veckan, men hon har stooor mage redan! hon går i mammabyxor redan nu! hon misstänker att d e tvillingar, hon ska kolla någon gång i mars blir d väl, 18:e veckan..

Men du måste väl haft ultraljud nu??

Så lägga mig nu..
    Men väntar spänt på svar!! =)
    Kram på dig!

• mrsD

åhhh va jag har väntat på ditt inlägg!!!

shit va roligt!! värsta bautamagen?? snart halva tiden?? d e ju helt sjuuuuukt!!! va d inte igår du va orolig o sen skrev att SHIT DU VA TAMEJFAN GRAVID???
    tiden rusar iväg!!

Ja brorsans barn va ju beräknat till igår, men än har d inte hänt ngt..

men du! jag missade ALLT me hur d gick o berätta för familjen!!! gjorde ni d på nyår???

Va o fika me kompisen som e gravid nu, som sagt värsta magen o bara nu i v13! Lånade henne 2 böcker som jag hade, "ett barn blir till" o nån annan bok om o va gravid o få barn.. hehe, hon va så orolig för du vet att hon skulle få bristningar (alltså inte på magen.. hehe) när hon födde!"
    Hon va på sin brors frus förlossning för ngn vecka sen o hon fick tydligen mycke bristningar o de fick sy.. o så e hon sjukt spruträdd o hade sett när de gett henne en bedövning innan de skulle sy... liiite taskigt för henne som e gravid *s* men resten hade gått bra.

Shit, ja skulle fått mens i må¨ndags enl beräkning men än har d inte hänt ngt, så nu går sambon o tror jag e gravid.. hehe, men d e nog snarare att d e lite knepigt nu i början.. tog ju ett tag innan allt kom i gång så ska nog inte kräva att allt ska gå som en klocka direkt!

men hur e d me er då, jag menar, har ni fixat barnrum eller säng o massa kläder??? D e ju massa o förbereda!
    O va roligt o shoppa mammakläder!! såg i skyltfönstret, av en slump *hrm* att polarn o pyret hade en jättefin färggrann omlottklänning me rött knytband=) tyckte den va så fin! tänkte att man mååste väl inte va gravid för o ha den? hehe..
    O jeans som går ända upp till armhålorna *asg*

Men duktigt av dig o träna! ne d e väl verkligen ingen fara, såg en tjej i helgen som va gravid i v 10 (ja alltså man såg d ju inte men jag visste att hon va gravid) som spelade en hel handbollsmatch!

Gu så roligt o höra av dig igen!!
    Hoppas d inte dröjer lika länge till nästa gång *blink*

• mrsD

HEEEJJ!!!

IDAG HAR JAG BLIVIT FASTER!!! imorse kom en liten kille=) men som tröst kan jag säga att d va första barnet o d va tydligen en lätt förlossning, det hade bara tagit 5 timmar! nu längtar man efter o få komma o hälsa på o få se knytet=)

Va mysigt me sparkar!! ååhh, d måste va fantastiskt! o snart kommer ni ju få se va d e för krabat där inne *s* d e nästan så jag måste tvinga dig scanna in d så man får se d! hehe

ja jo d e nstan en vecka sen nu o ämn har inte fru röd hälsat på.. men jag känner inte av ngt så d kommer nog..

jag vill oxå handla massa mammakläder!!! snickarbyxor o massa fina toppar=)
    Va säger mannen din nu då? är han fortfarande lika glad eller bara rastlös av all väntan? *s*

Va trist d blev me berättandet, men d e väl så.. alla vill sprida nyheten *s* svårt hålla hemligt såntdär!!!

men fy dig o tänka så hemska saker!!
    dessutom är det väl väldigt FÅ fall där mamman har gjort något som orsakat missbildningar osv?? det är väl få fall överhuvudtaget om man ser till hur många barn d föds varje dag i bara lilla sverige!!
    Neee, d ska du nog inte oroa dig för! Gör o ät d du mår bra av, d e d som e rätt!
    finns ingen annan tid när instinkter stämmer så bra som när man e gravid..=)

usch har massor o plugga till imorn.. måste sätta igång..
    Men e så nyfiken på ALLT!!!

(skönt att du slutat må illa förresten=))

Hoppas fikan va bra=) Kram på dej!

• mrsD

WEEE!!!! har du verkligen scannat in dem!!! Åh av ROLIGT!!!! du e bäst! självklart kan du maila dem! sending_now@hotmail.com
    va spännande!!!

Ja, man e allt bra viktig när man e moster *hehe* men har inte fått titta på bebisen än.. mamma o syster ska dit imorn o titta men d e dumt om d kommer för många.. men ska försöka nästla mig in *moahaha*

Tänkte på skötbordet, jag har sett såna som man kan ha över badkaret, jättepraktiskt ju! men vette sjutton vart de finns.. fast d borde väl baby-butikerna ha koll på..
    pratade me kompisen som e nu i v14 o de hade gått på rean o hon hade inte kunnat låta bli o köpa både tjej o killkläder *s* fast några neutrala kläder hade hon väl köpt me..

Ja shit d e mycke som ska fixas innan bebisen kommer ju.. blöjor o salvor o kläder o schampoo o massa grejer.. men om ni har säng o så i sovrummet o skötbord över badkaret behöver d ju inte ta så mkt plats, d mesta kan man ju ha i byrå..
    Va gulligt att hundarna har ett eget rum! Vår hund tror att hennes "rum" e soffan.. humm.. Just nu ligger hon intryckt bakom min rygg o nästan knuffar ut mig.. d hör t saken att hon väger 30 kg o vi har en hörnsoffa som rymmer 6 pers! men näää, hon ska ligga där.. suck.

Hihi, killen måste tycka detta e jättespännande! men såklart, måste va irriterande att du får känna allt o inte han *s* men d kommer ju sen, när den börjar öva fotboll i magen=) Då lär han få se o känna d! hehe

O fet? nu? tjena, tänk sen när bebisen ska t o pluppa ut! när man typ e lika bred som lång *asg*
    har tänkt på d, jag sover oftast på mage/sidan, d kan man ju inte göra när man har sån mage!! då kommer man ju få ladda upp me hundra kuddar o stötta upp magen ju *asg*

Tycker oxå d e jätteroligt att du skriver här! loggar in här varje dag nästan, e på en tråd me andra från gbg, men varje gång man e inne på favoriter o ser att du har skrivit blir man så glad=)

Hoppas d går bra me all shopping, du får berätta va ni hittade!
    KRAM

• mrsD

hihi, jag såg bilderna!!! mejlade tillbaka oxå=)

JA herreguuuud!! vågar inte ens tänka på d där me tuttarna.. har 75G nu liksom... kommer ju bara va ett par tuttar o en mage som går runt när jag e gravid så d syns.. my god..

Men d e ju bra o få en självförtroendeskick när man behöver d! hehe, o att killen gillar d e ju inget minus direkt! *blink* haha, men d va bra svar "ja men d vet du väl ändå" *asg*

Ska oxå äta kvällsmat, sitter o pluggar IGEN... haft tenta idag o har en på måndag o en på tisdag.. suck..

Ha d så jättebra! o tack för bilderna=)

• mrsD

åhh, kom ju på att jag glömt o fråga!
    Tänkte ju fråga om ni tänkt ngt på namn?? *nyfiken*

• mrsD

Vilka fina namn! Engla har jag aldrig hört?? det var ju jättefint! *skriver upp*

Jag har alltid tyckt om Sebastian.. "tyvärr" heter brorsan det så d e dumt om vi får barn o han heter d *asg*
    Kia tycker jag oxå e fint.. tycker d e svårt me tjejnamn annars, e alltid ngn jag känt som hetat d d¨å tänker man på dem! typ, ne caroline e inge bra d va d en tjej i klassen som hette o hon va dum i huvvet.. haha!

Sambon har en kompis som fick barn för ngt år sen, en flicka o varje gång hans tjej kom me ett förslag på namn som han tyckte va dåligt, så sa hna att ett gammalt ex hade hetat d! *asg* då kan ju inte ungen heta d!!
    ett tips, om din man säger ett kasst namnförslag! bara o säga att ett av dina ex hette d... hehe fast han kanske fattar bluffen efter sisådär 18 namn.. hum..

Men du vet väl att de säger att d blir d kön man drömmer att barnet ska ha?? så d blir säkert en flicka! (kom ihåg detta nu så får vi seom d stämmer när bebisen kommer!)

Va roligt o shoppa! vill me.. ne jag bara sitter här o pluggar växthormoner.. suck..
    Har 2 år kvar efter denna terminen.. men detta året e bara kasst, sånt där man MÅSTE gå igenom för o komma t d roliga sen=) men eftersom vi planerat knodd i samband me bröllopet (eller hur d nu blir) så blir d väl ett sabbatsår mellan.. ska försöka tajma d så jag hinner bli klar me nästa termin dock..
    O eftersom man e måttligt intresserad av växter.. (hm, d va marinbiolog jag skulle bli liksom..) så blir d ju som d blir, man har ingen motivation o man hamnar efter = omtentor.. så nu har jag tenta mån o tis.. men d ska gå bra, iaf en av dem *s*

Ska iväg på handboll strax, måste väl försöka se lite levande ut tills dess *s* suttit i mjukisbyxor o pluggat me en kompis, myst me varm choklad me vispgrädde o bullar.. mmm!

Hoppas verkligen ni hittar d ni e ute efter, tack för du tänker på mig!

glöm inte berätta va ni köpt sen ;) e nyfiken!

Kram på dej!

• mrsD

heeeej!

Jo, d e klart att d KAN hända ngt, men d skulle jag skita totalt i! haha, skulle ju shoppa som en galning första dan *Asg* men så har jag ingen äldre förståndigare syster heller.. (eller jo, en äldre, men så förståndig vet jag inte.. *haha*)
    Men nu vet du ju va som finns iaf, o när din man följer me så visar du de saker du spanat in så säger han "jaja" o så blir d det *s*
    så ska nog jag göra.. *planerar*

men ATTANS! berätta om sina ex? näää, d va synd.. d har jag inte gjort, tur! haha, ska absolut köra me den!
    Han har fått för sig att om vi får en kille så s´ka han heta Hugo, men bara d att han har döpt sina "ädlare" delar t hugo.. så NEJ!

Men la fram Engla för honom igår, o d tyckte han va fint.. HAHA, vem av oss e d som ska ha barn egentligen? *Asg*

Jorå, har köpt klänning redan, så här finns inte utrymme för ngn stor mage! eller.. jo, d skulle funka lite grann, den har snörning, men d e inte va jag säger t m2b.. som sagt, drömmer e ju att va "lite" gravid på bröllopet, typ 3 mån så man kan berätta då..
    har en plan isf, (ja jag vet att bebisar inte kommer på beställning.. tyvärr.. hehe) men isf skulle vi lägga ut kort på utvalda platser, typ på min lillasysters plats (hon e tärna o vil att vi ska ha barn, hon älskar barn.. ) o på mammas o pappas plats o hans föräldrars plats. så på ett valt tillfälle skulle de få öppna kuverten o antingen får d väl va ngn lapp me typ "grattis, du ska bli morfar" eller, d roligaste vore ju om d va en ultraljudsbild..
    men men, drömma får man göra=)
    Eller så skulle man hålla tal o typ läsa en dikt/ramsa som liite avslöjar fast ändå inte, så de får tänka lite o man får se vem som fattar först! HAHA!

Men har du sett JLo när hon e gravid nu me den där vita klänningen på sig? d va i aftonbladet häromdan.. den va superfin!!! så visst kan man tänka sig d.. men jag gillar min=)

så puckotränarn har gått in i väggen? *byter ämne totalt* haha, d kunde man ju nästan gissa.. men lite taskigt o va utan tränare.. men måste väl finnas fler? typ andretränare eller va man nu kallar d.. hmm.. Men du tränar inte alls fotboll längre eller?

Just d, berättade jag om handbollstjejen? satt funktionär för ett tag sen o hon jag satt me berättade att hennes dotter skulle ha barn (hon va i v10 då) o hon spelade hela matchen!!! shit.. jag menar handboll e ju ganska fysiskt me mycke smällar o så.. men hon sa att d inte alls va ngn fara så.. men hon skulle tysligen bara spela ngn match till sen skulle hon lägga av..

Har du läst många bebisböcker nu då?
    hehe, d där me att moderkakan o d växer o gör att man går upp i vikt, jo, läste att d väger tillsammans 13 kg!!!!! me allt, mer blod osv oxå.. men 13 kg!!!! shit.

Visst berättade du om ngn som "bara" hade gått upp 9 kg? tänkte på en kompis syster, hon gick upp 4 kg, så eg tappade hon massa vikt.. men d e ju inte bra heller..
    iofs, hon åt p-piller när hon va i tonåren o gick upp typ 20kg, o sen gick hon aldrig ner dem igen, men när hon blev gravid så typ fixade hennes hormoner till sig igen så hon gick ner alla de där kilona.. d roliga va, att sen när hon ammade så gick hon ner ännu mer! så hon e smalare än hon någonsin vart, nu efter sitt första barn! haha, så knäppt d kan bli..

Har oxå vart på ikea o kollat lite på bebisgrejerna (alltså, inte åkt dit för o kolla på bebisgrejer, men man måste ju gå genom den avdelningen,,. *visslar*)
    de har inte alls mycke för bebisar, men de där tvättlapparna (me olikfärgade hängen på) e tydligen väldigt populära.. kostar ju nada heller.. såna lär jag ha ett helt gäng!

MEn ha rni fått mycke kläder o så? t bebisen alltså.. vet ju, iaf i min familj så så fort ngn e gravid så öses t kläder över dem.. hehe.. behöver knappt köpa egna ju!

Ja usch va trist o inte ha mannen hemma på helgen! min ligger o suckar över att jag skriver här ist för o ligga i sängen me honom *s* vi har precis myst me söndagspfukost. Eftersom han jobbar nätter så får vi aldrig äta frukost me varandra förutom på helgen.. så vi gör söndagarna till en frukostdag, me ägg o goda smörgåsar o eftersom d va massa grädde över från igår så gjorde vi varm choklad.. myyyyys!

Ha d bra där på soffan me godis, d får man när mannen e borta! sätt på en bra film o dra täcket till hakan!

Så ska jag mysa lite me m2b o sen iväg o plugga o ha match=)

Kramar t dig

• mrsD

Hej hej!

Äntligen e tentorna över!! åhhh va d e skönt!
    ska bara njuta o ligga i soffan o slappa resten av kvällen *zzz*

Men vaddå, klagar barnmorskan om BMI redan??? eller, snarare ÖVERHUVUDTAGET??
    shit, jag kommer ju bli lynchad isf.. hehe
    jag menar, om d e normalt att man går upp typ 15-20 kg så ska de väl inte klaga efter 3 månadeR??? speciellt inte om du tränar 1 dag i veckan o går lång promenad o sådär...
    men undra va de säger t de där man ser på tv från usa som typ vart gravida o inte märkt d, utan fått magont en dag o så kommr d ut en unge *asg*

ja just d, tvättlapparna tänkte jag på.. länkar t dem så kan du se vilka jag menar=)
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40054538

Va på bokrean idag o köpte "365 godnattsagor" tänkte ge den till brorsan o hans knodd.. va tror du om d? tycker d e så svårt me presenter t bebisar.. jag menar, kläder har de ju miljoner av... nallar oxå.. en bok kanske de inte har så myclke nytta av nu, men när ungen växer sen så e d ju kul me böcker.. eller?
    pratade me en kompis o hon o hennes syskon hade haft den boken när de va små o hon kom ihåg d som et mysigt minne när de läste ur den..
    Dessutom hade den vadderad pärm, så om barnet somnar me den i sängen så e den ju mjuk! *S*

ne usch.. e så trött! skriver fel hela tiden *S* har sagt fel hela dan oxå.. vart alldeles för mkt plugg på sistone o d värsta e att imorn börjar nästa kurs.. suck.. aja..
    Får nog gå o ta igen mig lite.. efter att jag betalt alla räknikngar... hatar o göra d.. hehe

Ha d bra=)
    Kramar

• mrsD

ÅHHHH va typiskt! ringde mamma igår kväll o hon har redan gett dem just den boken!!!
    suck.. så nu får jag hitta på ngt annat.. aja.. finns fler i min närhet som ska ha bebis så de kan få boken=)

AH, jorå, d där me förlossning.. gulp alltså... men mamma sa att hon har haft väldigt lätta förlossningar (o hon har fött sex barn..) så hopps att d går släkten *S*
    Men d e fortfarande ett väldigt stort huvud som ska ut genom ett litet "hål".. kommer ju onekligen göra ont..
    Men jag har sagt, att jag ska inte ha nån inne i samma rum! bara en sköterska/läkare som får ta emot ungen..
    INGEN annan! tänker inte ligga där o spreta me benen o folk ska glo.. nänä.
    o sambon, ne, tycker inte han behöver veta hur d ser ut när ungen kommer ut.. den där delen ska va till för en sak mellan oss.. tänk va man själv hade tänkt efteråt om d kom ut en unga ur hans "organ"???? ha? hade ju aldrig kujnnat ha ett normalt förhållande till den igen *Asg*

Kan möjligtvis kompromissa så han får stå vid huvudändan.. men då ska fanimej nedre ändan va väl täckt..!

Ne, ingen "röda klara" än.. *s* intalar mig fortfarande att d beror på att kroppen fortfarande e lite knas.. ur balans typ..
    tycker inte jag ser några tecken på ngt annat liksom.. men d lär väl visa sig förr eller senare *s*
    sambon blir så besviken om jag tar ett test o d e negativt.. vill inte göra han lessen...=/
    Han hade ju till o me tittat på aftonbladet, va ngn artikel om hur man skulle göra för o bli me barn snabbt.. o att man inte kunde få hjälp förrän efter 12 ägglossningar.. men då fick jag informera om hur kvinnokroppen funkar *S*
    stackarn trodde väl jag skulle bli på smällen bara han tittade på mig utan p-piller *asg*

Va mysigt när du berättar om magen o om sparkar! har mannen din fått känna några än?
    Just d, tänkte på en grej.. e d bara ett ultraljud under hela graviditeten? en tjejkompis sa d.. hm.. blev så fundersam, hade för mig att d va fler?

Ne, ska vila lite o sen ut på långpromenad.. behövs för o rensa huvudet!

Kramar

• mrsD

hej hej!

så d e bara ett ultraljud??? oj.. o d e typ i v18 om jag minns rätt?? men´.. d e väl roligare om man får ett lite senare i graviditeten oxå...? hihi ego värre, tänk inte på samhällets kostnader *s*

Fick precis veta att en från "vår" tråd (de som jag träffat ett par ggr här från bt) e gravid! sååå, nu blir man inte först där heller.. *s*
    ne, jätteroligt för henne! dock baa gått 6 veckor än..

Åh, suck, har bytt lokaler för denna kursen o de låser in oss i ett minilitet rum o vi e typ 50 pers, utan någon luft! hade 4 timmars föreläsning idag o kom ut me värsta huvudvärken.. sen iväg på karriärmässa där företag kunde ställa ut om sommarjobb.. d va lagom kul, de tog inte ens emot cv, man fick anmäla sig på deras hemsida.. jaha? o hur skulle de kunna veta vem du e liksom?? hela poängen me o va där va väl o knyta kontakter? tydligen inte.
    MEn gick en runda på stan iaf..=)
    Nu väntar jag på att sambon ska komma hem så vi kan äta.. hungrig!!!!

Just d! hur gick d me bebben, kände du honom/henne igår??? den låg säkert bara o sov på dan o vaknade sen på natten o sparkade vilt ist *s*
    jobbigt o va ensam hemma dock, OM något skulle hända..

O hur går d me allt d där som man ska o inte ska äta?? usch, jag kommer få panik på att man inte kan äta opastöriserade grejer.. OST E JU LIVET!! så kommer d kännas så då iaf. *Asg*

o förresten, vaddå "passa på".. ska man inte göra d INNAN tjejen blir gravid så hon oxå kan göra sånt??? D e ju fusk nu när du får sitta hemma ju... eller så säger du sen när bebisen e född, att jaha du pappa, nu e bebisen ute o nu e d min tur! haha!

bärsele... ja... tror de va väldigt förberedda innan bara.. hade ju tom kollat på bröstpump.. haha.. men jag kommer nog på ngt.. får la bli lite kläder i värsta fall *S* kan ju köpa en storlek större så kan de använda det om ett tag..

HAHA! läste d du skrev om studenter! det kommer aldrig få hända!!!!! asså, att de ens frågar! speciellt när man föder första gången! en sak om man fött 5 barn innan.. då e man ju "van"... hehe

Ne, nu kommer han.. så får äntligen äta!! *mums*

Kramiz

• mrsD

va gullig du e som frågar om tentorna!
    jo, den första gick bra tror jag, den mittersta gick åt h*lvete, men d visste jag, den sista kan ha gått hur som helst.. men d kändes bra=) nu e d bara o vänta 3 veckor på resultaten...

Hundkurs? va roligt! va e d för kurs? e oxå sugna på o gå en ny.. har inte gått ngn sen fortsättningskursen på valpkursen.. d va som en förberedelse på lydnad 1.. sen löpte hon (såklart) när lydnad 1 gick, o kursen efter det krockade med skolan.. suck! sen dess har vi inte tagit tag i det..
    Du får hojta om du kommer t gbg ju!!!!!

hm.. får man inte äta räkor??? jag kommer ju dö av svält... inte äta räkor o inte opastöriserad ost... *AHHHHH* men sett att viss fetaost är pastöriserad, d kommer nog rädda mig!
    Men varför ska man inte äta räkor? e d samma som me viss fisk osv?

Såå, blivit ngt skötbord än? *S* tycker ändå att, nu har d väl gått såpass lång tid att d e dags o börja förbereda? fattar ju att man inte vill börja för tidigt, de första 3 månaderna e ju lite riskabla.. men efter d e d väl bara o köra på? ska man vänta kan man ju lika gärna vänta till bebben e född? *S* Blir jobbigt om man ska köpa allt på en gång.. O PÅ REA DESSUTOM! d e ju då du ska ta upp mobilen, slå speed-dial till mannen o säga: va har du för kreditkortsnr nu igen?
    HAHA!! ne då.. skoja bara *s*

A just d, meddelande: fru röd har kommit=) sa ju d, d e bara lite knepigt nu i början *s*
    Men i april, då börjar försöken på riktigt! hehe.. då har d gått ganska precis 3 mån t bröllopet isf.. =)

Usch... har tappat ALL motiavtion och inspiration till bröllopet.. suck.. Måste verkligen ta tag o ringa catering o konditori, lokal osv för att vi ska kunna komma dit o provsmaka, diskutera osv.. men e så mkt i skolan o massa annat så har nada inspiration... Måste ju få allt på samma dag, o en dag som passar för alla (!) eftersom d e typ 10-15 mil dit..
    men men.. ska försöka ringa lite på lunchen imorn.. känns så skumt i skolan bara, på lunchen reser man sig o bara: a, jag ska bara ringa lite samtal om bröllopet.
    när de andra sitter o diskuterar senaste fyllan typ.. haha!

hihi, va hemma hos mamma i helgen, o så kom vi in på att alla pluppar ut barn nu (satt o kollade på så ska d låta o så va hon Marie Lindberg (?) *hmm* a hon som va me i melodifstivalen förra året, musiklärarinnan.. där) o hon e ju gravid, så d va nån som fällde en kommentar om d så va ju diskutionen igång.. hehe..
    syrran tyckte bebisar "va d nya svarta" o mamma började tjata om att "ni ska minsann vänta tills du går ut skolan" blA bla.. hon brukar ju skämta om att jag ska kolla mina p-piller me mikroskop ifall sambon bytt ut dem mot sockerpiller *asg* e så roligt när jag o sambon tittar på varandra o har vår lilla hgemlighet=)
    vet bara inte hur jag ska kunna låta bli o säga ngt till henne när d väl händer! men d löser sig, får väl bara undvika o prata me henne *s*

Va härligt att ni kände en fot! (eller va d nu va *s*) vilken luring t bebis som sätter ut en fot sådär!! kanske tecken på att d e en blivande fotbollsspelare? hehe..

Kram på dig!

• mrsD

haha, d e väl bättre du får utlopp för dem? e lugnt, jag tål d! *s*

Men usch va trist o inte ha roliga människor runt omkring sig! d måste jag erkänna, även om de diskuterar senaste fyllan så e d faktiskt roliga!! Dock kan man inte diskutera ALLT med dem.. me d e ju få människor man kan d me..
    Ja men hur länge kommer du jobba då? finns d ngn möjlighet att jobba hur länge som helst?
    o som du sägr, d e ju tidsbegränsat, sen e du ju mammaledig ett år typ *S*

Ah, instruktör? kul! men d måste väl finnas många som vill ha sin valp tränad? Jag hade hoppat på direkt om ngn ville träna min valp! HAHA! ne, i vår lägenhet kommer d aldrig mer in en valp.. springa ut mitt i natten... eller vakna av en stank som heter duga.. ne fy..
    känner redan nu, me 1 hund att d emycke.. mycke ansvar o man e ganska låst, plus att d e hundhår ÖVERALLT! ne, d blir nog ingen mer hund när hon dör.. o d e så hemskt oxå... hon har ju artros så vi vet att d e vi som får bestämma när hon ska dö.. d kommer komma en dag när vi måste avgöra om livet e värt o leva för henne eller om hon har för ont.. o d känns jättehemskt!!! kan inte tänka mig den dagen när hon inte finns längre.. *snyft*

Ne fy, nog om såna tråkigheter..

Men du får skälla lite på din man, så oengegerad får man inte va!!! haha, förresten, d va en tjej jag pratade med, de hade gjort en deal, iofs gällande bröllop, men d funkar nog me bebis oxå *s*
    Du lägger fram ett förslag, o sen har han 24 h på sig att säga ja/nej, o när tiden gått ut så bestäömmer du! o då kan han inte klaga! bara o acceptera=) rättvist system tycker jag *S*

samobon e likadan, när d gäller bröllopet.. han e lagom intresserad.. suck.. men fick faktiskt ett sms idag där d stod "längtar till bröllopet nu"
    så vet att han ser fram emot d=)

Hm, ska väl sätta mig o glo på ngn kass film på tv..

Ha d bra!
    Massa Kramar

• mrsD

Hej hej!

HAHA!! ett skjut kan göra underverk! hihi!

Pratade me bror min idag o ska väl hälsa på bebisen snart... de ångrade sig om namnet så de har inte bestämt namn än!

Å, vi ska t lysekil på fre o träffa konditorn, floristen och titta på lokalen. Ska bli så roligt!
    MEN... fick brev från kyrkan igår o de hade listat några saker som va "bra att veta"... o på sistya punkten stod d: "sommaren 2008 kommer kyrktornet vara täckt av ställningar och väv"
    AHHH!!!! hela kyrktornet kommer va täckt av blå väv!!! e så lessen o arg!

Men hoppas du får havandeskaps-grejsmojs *s* vem e d som bestämmer d? arbetsgivaren? eller går de typ på mammadagarna?

Går du på gitarrkurs?? va kul! o ha en hobby o faktiskt ta tag i d *s*

bakar kladdkaka nu=) e såååå sugen hela tiden! dumma pms-skit... nackdelen me o inte gå på p-piller längre.. men har iaf inte vart lika arg denna gången eller haft mensverk, skönt!

HAHA! läste om din "magchock", d e ju hur roligt som helst! man tänker: a men d e klart du har mage, du e ju gravid!
    men å andra sidan så växer ju magen jättefort! på nio månader så går den från ingenting till en jättemage!
    Jättefint att du visar upp den iaf=) Tycker d e så vackert när man ser en som e gravid me mage o har FINA mammakläder på sig=) Inte såna där plufsiga saker.. eller föööör tajta så halva magen syns...

hihi, pratade me en kompis vars bror ska ha barn, hans tjej e jätteliten o de ska ha i slutet av april. Hon kunde fortfarande ha sina gamla jeans!!! hon hade bara köpt en sån där förlängare till knäppningen... galet! 8kg hade hon gått upp, d e ju ingenting!! nu e d lite tid kvar men ändå...

men okej, så nu har ni skötbädd o en filt? *asg* ja d e ju en början! har ni kollat lite på va som behövs o så? typ gjort en lista?

En kompis berättade om en grej de har i finland (hennes pojkvän e från åland) o varje gång man får barn så får man en stoooor kista FULLPROPPAD med bebisgrejer! o d e ALLT, blöjor, kläder i olika storlekar, overaller, leksaker, filtar, nappar,u name it!
    o efter första barnet, när man föder nr2 får man välja, om man vill ha en likadan kista eller pengar.
    tänk om de hade sånt här! fatta vilken bra start! eller iaf så man kunde köpa dem=)

hm, nu måste jag ta ut kladdkakan!

Kraaaaaaaaaam!

• mrsD

heeeeeeej!

Måste berätta, va på hippa igår! me några tjejer från bt( berättade väl det?)
    o d va jättemysigt! vi va ca 10 st som först gick på sminkkurs i några timmar, ojoj, d va en helt ny värld! tog typ en timme o lägga grunden.. men d va roligt! sen skulle läraren lägga ögonskugga osv, o jag såg ut som en svartrockare! *ASG* men men, d va kul iaf! o lite bubbel serverades, d va oxå ett plus!

Sen drog vi vidare till chokladprovning! det var sååå roligt!!! massa choklad, en jättetrevlig tjej o ännu mer choklad! (o så lite vin=)
    lärde mig massor *s* o kom hem me två chokladkakor, en me kanel *mums* o en me ingerfära som hette "sexy", som tydligen ska sätta igång saker o ting *s* ska testa den ikväll på samobon!!! haha!

Efteråt tog vi taxi hem t en av tjejerna, som hade ett UNDERBART hus!!!!! åh va sugen jag blev på o ha hus! massor av yta, egen tvättstuga, jättefint gammeldags hus men nyrenoverat. Helt underbart..
    Åt vi tacos där o så, drack lite vin o tjatade massa bröllop.. hehe..
    Sen fick vi skjuts in t stan, mötte upp en kompis där o kom hem halv fem imorse... däckade o sov till klockan två! haha! har inte sovit så länge sen typ jag va 15..
    Men va så skönt! för va inte alls bakis, drack inte alls mycke, så d va så skönt o vakna utvilad!

Så nu så har vi ätit luch (pommes med hemmagjort aioli) o nu ska jag snart gå o lägga mig i ett varmt bad *ahhhhh*

Tänkt på din man, va e d för lärare han blir? va en tjej igår som va nyutexaminerad hemkunskapslärare..
    Borde väl va motiverande me bara 2 tentor kvar?? e ju bara o plugga som f*n o klara dem? hihi.
    Åh, vi får resultatet på två tentor denna veckan o en i början av nästa vecka.. *gulp*
    Håller tummarna för att jag klarat 2 av tre.. men tror ev att jag bara klarade en.. aja, d e ingen katastrof..

hihi, så du äter vindruvor? blå eller gröna? visste inte att d ens va säsong för d? men d e ju bra att d e en frukt du fått dille på! o inte typ kanelbullar me smör o majonäs.. (blä)

Åh, va bra att ni köpt vagn! Pratade me tjejen som e gravid på vår tråd, igår, o de sa att d va 4 mån leveranstid på nya vagnar!!!!!! e d så många som föder barn nuförtiden? trodde man bara gick o köpte en vagn liksom.. att de hade ngn på lager.. hmm.. bra o veta d till framtiden!
    Sa precis t sambon att han får ställa upp ikväll, för nästa helg o helgen efter så blir d inget (om jag räknat rätt) för inga bebisar denna månaden! haha, får se va han säger.. slutar väl me att jag e så jäkla desperat nästa helg så jag klättrar på väggarna..

Hur har helgen vart? har ju berättat så mycke om min nu *s* sorry att du fått läsa så mkt om tråkigt bröllopssnack!
    Va förresten i lysekil i fredags o träffade florist, konditor osv, o allt gick jättebra!! e så nöjd!

Kram på dej! Hälsa bebisen att den inte får väcka dig sådär mitt i natten.. hum..!

• mrsD

såg förresten att vår tråd snart blir avstängd..=( jag startar en ny!

Svar på tråden mrs D!