• miss u

Västeråsbrudar

Hej på er!

Jag var med i den tidigare tråden och hänger gärna på vidare. Tänkte bara berätta att jag sedan 14 dec är ringmärkt och bröllop planeras i juli 2009 Iochmed att sambon och jag har tänkt hinna med både New York och Thailandsresa innan dess så kommer gästerna på bröllopet endast bestå av närmsta familjen, alltså inga vänner. Den stora drömmen vore att kunna bjuda allt och alla, men nånstans måste man sätta en gräns. Funkar inte att välja ut vissa kompisar, så förhoppningar finns att det blir rolig möhippa/svensexa med kompisar istället.

I vilken kyrka ska ni gifta er i, och var ska ni ha festen? Sambon och jag spånade vilt häromdagen på ställen där man skulle kunna ha fest utan någon större framgång. Enklast vore att ha den i Västerås (Kolbäcksområdet är också möjligt). Helst skulle vi vilja kunna grilla vid festlokalen, ha som grillbuffé, gärna vattnet. Tror ni att det funkar att hyra gräset vid Lögarängen i mitten av juli?

• miss u

Paeonia: Tack för välkomnandet Är väl kanske inte helt omöjligt att vara på Löga, men är väl kanske inte det mest optimala att vara där bara nån vecka efter Power Meet. Det brukar ju kunna grisas ner rätt rejält då. Björnön vore ju en idé att kolla upp faktiskt. Det enda är väl att det är lite långt att transportera sig. Vi har inte bestämt kyrka än. Vaken sambon eller jag har nåt önskemål direkt. Domkyrkan är väl den enda som jag har anknytning till iom att mina föräldrar gifte sig där, men känns lite väl stor. Annars har Kolbäcks kyrka (där mina morföräldrar ligger begravda) eller Svedvi kyrka (där hans farföräldrar ligger begravda) varit alternativ. Vi har som sagt bara börjat bara om den stora dagen. Känns fortfarande overkligt allting!

Gick föresten förbi Unik idag, och det ska tydligen vara bröllopsmässa på Stadshotellet i feb (om jag inte minns alldeles galet)

• miss u

JoF: Hur kommer det sig att ni valde att ha festen på Brunnby gård? Har dom någon hemsida? Har försökt hitta själv, men inte lyckats.

• miss u

JoF: Dom flesta av våra gäster kommer i från trakten (om vi nu bestämmer oss för den gästlistan vi spånat på) så övernattning känns inte så viktigt. Däremot låter det toppen att man får ta med sig egen dryck och kan påverka menyn själv. Vad betalar ni för att vara där? Jag har gärna Birgittas nummer, så får vi se om jag hör av mig till henne eller inte. Måste ju trots allt kolla lite med gubben.

Skottdagen: Vilken härlig känsla det trots allt måste vara att veta att klänningen måste sys in så många centimetrar. Jag har satt igång mitt "nya" liv inför klänningköp. Tanken är att köpa den i Thailand ca ett halvår innan bröllopet.

• miss u

Skottdagen: Hur har det gått med klänningen? Jag tror säkert att klänningen kommer bli jättefin med axelband också. Så typiskt bara när du kämpat så hårt.

Paeonia: Jag har också funderingar att använda mig av Aros Catering. Har bara kollat på hemsidan och dom verkar bra och har hyfsade priser. Vet inte så mycket mer om dom än så.

• miss u

Är det nån som ska på bröllopsmässan den 10/2 på stadshotellet? Är det nån som varit på den tidigare år och tycker att det är värt att gå?

• miss u

Vi har inte så mycket inplanerat än bestämt oss för vilket datum vi vill gifta oss, 18 juli 2009. Då är det kanske bättre att gå på bröllopsmässan i år än nästa år då det mesta lär förhoppningsvis vara bestämt vid den här tiden av året. Ska höra med sambon vad han säger.

Stich: Jag läste i en annan tråd att ni bestämt er för att vara på Lövudden. Vad kostar det och vad ingår? Går det att ta med egen mat och dryck? Annars är det ju jättemysigt där ute. Skulle gärna vilja vara nära Mälaren. Vilken kyrka ska ni gifta er i?

• miss u

Paeonia: Vad kul att vi får samma bröllopsdatum! Då ska jag tänka extra mycket på dig när det är dags i sommar Hur kommer det sig att ni valde det datumet? Är ju inte förrän nästa år (vår 3 årsdag) som det infaller på en lördag?

Svar på tråden Västeråsbrudar