Inlägg från: Skottdagen2008 |Visa alla inlägg
  • Skottdagen2008

Västeråsbrudar

Jadu, de fick ta bort skenorna så att bysten inte skulle plattas till utan få lite tyg, men det gjorde ju också så att klänningen inte längre går slätt över magen utan rynkar ihop sig och det hade jag ju INTE viljat, men vad kan amn göra? Fick dessutom höra att jag har en kropp som man ska skräddarsy efter och itne köpa eller hyra till och kunde de inte sagt det liiiite tidigare, då hade jag gjort det!! så för andra så kanske den ser snygg ut, men jag vet ju hur den skulle se ut egentligen. Suck!

miss u skrev 2008-01-16 08:22:22 följande:

Skottdagen: Hur har det gått med klänningen? Jag tror säkert att klänningen kommer bli jättefin med axelband också. Så typiskt bara när du kämpat så hårt.
  • Skottdagen2008

Skulle gå, men insåg att om jag går så kanske jag ser något som får mig att ångra de val jag hittils gjort. Jag kan juinte ändra mig nu direkt

• Skottdagen2008

Tja du, den sitter inte likdant på mig som jag hade föreställt mig. Jag såg ju framför mig en enkel slät klänning, men då den syddes in lite här och var känns det som så blev den lite annorlunda än ursprunget. Min torsolette t.ex. syns under armen när jag höjer armen och det var väl inte meningen?? man fick ta vbort skenorna i den också så att bysten skulle få rum för tydligen var denna modell sydd för B-kupor och inte D. skulle kanske han nämnts tidigare typ när jag köpte den så hade jag H-kupa (graviditetskilon).

• Skottdagen2008

Jag köpte den på Ruths och de är verkligen underbara, men modellen var inte för min kropp och det kändes beigt. Nu ser den ok ut, men inte PERFEKT!

• Skottdagen2008

Nä, för jag har ju sett brudar med större boobs som sett hur bra ut som helst i sina modeller bara för att det var rätt modell för kroppen.

Paeonia skrev 2008-02-11 10:22:58 följande:
    Konstigt att de inte sa något om att den var sydd för B- kupor.....Idag har jag bokat in mig på Unik (hår och smink). Tyvärr var Denice som någon rekomenderade i de här tråden ledig då. Men jag litar på att det blir bra ändå!
  • Skottdagen2008

Ska hämta mina ringar idag från lennart/24karat och r så nervös för hur de ser ut i verkligheten. vi har ju designat dem själv, dvs bara haft dem i huvudet.

• Skottdagen2008

Ringarna belv KANONFINA! Precis som vi hade föreställt oss dem. Var mäkta förvånad nästan för där var det i verkligeheten som tidigare bara fanns i mitt huvud. Är så nöjd och min m2b också.

Paeonia skrev 2008-02-12 18:18:13 följande:
    Skottedagen! Hur har det gått? Nyfiken är man ......Rebellen75! Hur har det gått i Kungsbyn, blev den någon överenskomelse?
  • Skottdagen2008

ska försöka komma ihåg och fota dem, har nog inte tid innan bröllopet för all ledig tid går åt till at packa för vi åker på lördag morgon.

Paeonia skrev 2008-02-19 19:35:40 följande:
    Skottdagen2008!!! Bild, bild, bild
  • Skottdagen2008

På Ruths finns massor av klänningar

Vi gick valskurs på Marionetterna

agni skrev 2008-03-04 15:09:24 följande:
    Hej! Är nyinflyttad här! Undrar var det finns nån affär man kan kika på bröllopsklänningar?? Eller om det finns nån valskurs??
  • Skottdagen2008

Tack! Ja, vill göra det igen och igen och igen.

Paeonia skrev 2008-03-04 20:02:25 följande:
    Skottdagen2008 GRATTIS! Ni verkar ha haft en jättefin dag
  • Skottdagen2008

Har äntligen lagt in lite bilder från dagen B

• Skottdagen2008

Vi hade 65 gäster

2-rätters + tårta inkl. lokal, personal, städning, dukning och servering
    inkl. alkohol både till maten och baren
    musiker istället för CD
    soloist i kyrkan inkl. en på piano som kompade mitt solo
    transporter till och från kyrkan och dagen eftr till och från hundsläden
    vi åkte hästsläde från kyrkan
    egendesignade ringar
    köpta brudkläder till mig och hyrda till mannen från Ruths
    blommor till fem personer och till borden såklart
    egengjorda inbjudningkort, vigselprogram, festprogram
    dukning enligt galleriet
    + lite till såklart

Allt gick på ca. 80-90 000 kr

• Skottdagen2008

Ursulas och Ruths

Ursulas personal i alla fall en av dem är hur otrevlig som helst och de hade inga kläder i min smak.

Ruths har underbar personal och jag hittade min klänning och de sydde om den som jag ville och sydde även andr detaljer som itne fanns frrån början.

LottaAnders skrev 2008-03-28 10:44:55 följande:
    Hej alla västeråsbrudar.Kan ni hjälpa mig. Ska kolla klänning idag. Finns väl två ställen i Västerås.Är något bättre än det andra? Skillnader i övrigt? Var är dåm trevligast?
Svar på tråden Västeråsbrudar