angående svamp i underlivet
sedan jag blev tillsammans med min pojkvän, för ungefär ett halvår sedan, har jag haft problem med flytningar, vita gryniga, men utan lukt, inge klåda lr så, men slemhinnorna blir röda och sköra, och det går inte att ha sex eftersom det gör ont, jag har behandlat mig med pevaryl eftersom jag trodde att det var svamp, det har hjälpt ett tag sen har samma symptom kommit tillbaka, nu fick jag fluconazol, skulle ta en tablett en gång i veckan, i fyra veckor, har tagit två.. när jag tog första tabletten fick jag lite klåda i underlivet och det kändes inte som att något blev bättre och nu när jag tagit två tabletter har flytningarna kommit tillbaka, har aldrig gjort något prov hos läkare lr gynekolog för att fastställa att det verkligen är svamp. så jag undrar om det är någon som vet vad det kan vara, när man får vita gryniga flytningar, som inte luktar någonting, kan klia till lite emellanåt, just nu mest på könshåret, men annars ingen klåda, men att slemhinnorna blir röda, så att det itne går att ha sex.. svampmedel verkar ju uppenbarligen inte hjälpa.. jag undrar om det kan vara bakteriell vaginos, men när jag läst om det så ska flytningen lukta och inte vara grynaktig i konsistensen, så det verkar inte som att det är det.