Inlägg från: Tingeling_99_ |Visa alla inlägg
  • Tingeling_99_

Har ingen lust längre....

Vi hade planerat att gifta oss utomlands. Vi meddelade alla som vi kunde tänka oss vilja följa med ~1,5 år i förväg för att de skulle hinna spara pengar och semester osv. Nu visar det sig att sambons bror inte följer med pga arbetssituationen, men han frågar inte ens chefen om det skulle vara möjligt med semester...Sambon är jätte ledsen och jag tycker det är jätte tråkigt. Och nu håller svärföräldrarna på och strular....
    Vill att vi ska flytta datumet så de kan stanna borta över en födelsedag, men de vill inte vara borta för länge så de vill att vi ska ändra oss.
    Känns så tråkigt för vi har redan anpassat oss efter dem och var beredda att göra det för att brodern skulle följa med, men nu känns det som att det får räcka. Jag vill inte gifta mig på någon annan dag, hur fånigt det än låter !
    Både jag och sambon känner att vi nästan hellre skit helt i det istället. För som det är nu mår vi bara jätte dåligt båda två. Det tråkiga är att mina föräldrar sett fram emot det jättemycket och accepterar att vi väljer datum och plats, medans sambons sida bara vill att vi ska anpassa oss efter dem.

Vet inte vad jag vill ha ut av detta, men kände att jag måste få gnälla av mig....

• Svar på tråden Har ingen lust längre....
  • Tingeling_99_

Tack !

Vi har hela tiden sagt att vi förstår att inte alla kommer kunna följa med, eftersom vi valt att gifta oss utomlands (Thailand). Men vi hade juh iallafall hoppats att de närmsta skulle göra allt de kunde för att försöka följa med.

Vi har alltid pratat om att inte gifta oss hemma så det kom inte som någon chock för någon, men vi har också lovat att berätta och inte smita iväg. Vilket gjorde att vi gjorde som vi gjorde. Vilket vi nu ångrar djupt

Vi får se hur det blir, antingen, ställer vi in helt eller så blir det till att åka helt själva...

• Tingeling_99_

Tack alla !
    Va skönt att ni "håller med" mig och inte tycker jag är larvig, för det känns som det är så de tycker...att det inte spelar så stor roll när vi gifter oss..
    Tack igen, nu känns det faktiskt lite bättre, så bröllop blir det nog

• Tingeling_99_

Nu har det löst sig med svärföräldrarna. Skönt.
    Resa är bokad för oss och alla föräldrar !
    Tack för all omtanke !!

Svar på tråden Har ingen lust längre....