• Birella

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

Ja, Gott Nytt år på er alla!

• Birella

Thailand 08 skrev 2008-01-03 11:10:24 följande:

Hej brudar: I den gamla tråden var det någon som sökte sömmerska i skaraborg.Jag har pratat med en tjej som ska korta av min klänning.Är någon intresserad så har jag nummer o adress
    Ja det var jag som undrade om en sömmerska!! Måste sy in min klänning en del, så det vore kanske något, vet du om hon är bra?
  • Birella

Thailand 08 Online: Tack för tipset! Jag ringde henne, o hon låt ju trevlig så det blir nog en tripp till Lidköping i nästa vecka. Känns skönt att få "färdigt" klänningen snarast möjligt

• Birella

Thailand 08: Bra att slå många flugor i en smäll ja, slå på du
    Va bra tips, för jag tycker det är svårt att veta om det är någon seriös som verkligen kan sitt jobb, därför är det bra med tips. Nä nu känner mig lite väl ivrig , nästan som om jag bara vill åka dit med klänningen direkt nämen,ush vad det snöar här, så jag vågar nog mig inte utanför huset idag dock.
    Jag tror jag är en sån person som gillar att få färdigt saker, o det illa kvickt *hihihi* inte långt kvar för min del, 66 dagar närmare bestämt.. jag bor i Skaraborg förresten (jo det finns fortfarande!! grr... hehe) vågar inte riktigt säga vart eftersom vigseln kommer att vara hemlig :)

• Birella

Hehehe, vem vet, vem vet? Ja man kan ju inte låta bli o bli stressad lite ibland... eller som jag brukar säga, "varför göra det enkelt när man kan krångla till det?" hahaha

• Birella

Thailand 08 skrev 2008-01-03 17:26:39 följande:

Birella: Det blev inte dyrt heller.400:- byte av dragkedja på 1 klänning + uppläggning/förkortning av brudklänningen och fixa dit bh bands fästen
    Nämen det låter ju jätte bra, inte så dyrt alltså!
    Asså -Jag köpte min klänning förstor för hon i affären sa "du måste ha str.40 på höfterna, o 38 runt bysten"... hata höfter ungefär Så det känns lite dumt att ha en förstor klänning hägnade här hemma, ser helkonstigt ut när jag har testat den. Funderar också på att korta den lite, men jag vet inte om det skulle bli snyggt, jag får fråga sömmerskan när jag kommer dit tror jag.
  • Birella

åååå igår beställde vi ringar spännande, får dem i slutet av veckan redan sa han ännu mer spännande... å så skall jag hämta hem klänningen i slutet av veckan också hihihi... det blir nog ett bra slut på den här veckan!! Betydelsen av att längta tills på fredag har fått en helt annan betydelse nu i denna vecka ,

Hallå är det någon mässa i Tidaholm?? När? Var?
    Jag e inte riktigt med på noterna ...

• Birella

Mickes tös: Vad jobbigt att paketet fastnat i transporten, OCH ännu modigare av dig att åka till FKP och jaga ifatt det!! Riktigt coolt gjort tycker jag.

Jag skall iväg till butiken o köpa papper till inbjudningarna idag tänkte jag trevligt, så har jag lite att pyssla med framöver.

Ceasara: Japp jag skall gifta mig i Skaraborg i alla fall

• Birella

Mickes tös skrev 2008-01-23 15:34:49 följande:

Birella: nått att berätta i alla fall . Hur ska du göra era inbjudningskort?
    Jo jag funderade ett bra tag på hur de skulle se ut och tillslut (utan M2bs tillstånd) bestämde det så här. Mörkröda viktakort från slöjdetaljer blev inköpta igår. Sen tar jag och skriver ut texten på ett vitt papper som är lite mindre än A6 och kommer klistra fast det på höger insidan av uppslaget, mörkrött och vitt. Med någon mörkröd överskrift och svart text på det vita kortet. Sen har jag en liten rolig fundering, eftersom jag vill ha någon på "framsidan" av kortet. Då tänkte jag ta och skriva ut egna magneter kanske 5x7 cm och sätta fast lite lätt på framsidan så att de kan ta loss den och sätta på kylskåpet exmpvis för att komma ihåg datumet Den skall också vara i rött/vit/svart eller nått sånt tror jag. O juste ja jag skall sätta ett litet guldhjärta i hörnet på insidan av inbjudan också tänkte jag... måste testa det här för att se hur det ser ut.. kanske e hel galet :S ... försökte i snabbaste laget berätta detta för M2b i affären igår och hans såg en aning frågande ut och sa "vart skall man sätta korten då?" hm.... han hade trott att det var tackkorten!! knasigt värre... men jag tror att han också kommer bli nöjd.

OT men ändå, var på köpstaden (spökstaden?? ) igår och det var ju värst utförsäljningen på sportkläder!! Jag lyckades köpa 2 st bikinis för 9:- styck!!!! (Ord.pris var 599 Och märket var Casall så inte dumt det. Man blir nästan chockad hehe.

Ooh skall åka o hämt klänningen idag :)) o ringarna kommer imorgon (har jag bestämt!! annars jagar jag nog rätt på dem som du gjorde Mickes tös).... åååååå vad jag längtar.. Fatta vilket strul det har varit med dem, vi fick inte gravera så mycket som vi ville i vigselringen inte alls kul. Han hade kommit på ett par fina ord själv men men. Uppmanar nu M2b "du får 'hitta' (KÖPA!!) något annat du kan gravera den texten i"

ojoj vad jag babblar på...tyst med mig nu, schhhhhhhhh! hihi
  • Birella

Thailand 08: Javisst! Det var ju det som var lite knasigt tycker jag - så billigt ingen som köper?? kanske ingen som vet om det :S, jag köpte en svart och en hallonfärgad. Det fanns också blå o flerfärgande, vad jag kommer ihåg. Kanske inte i alla storlekar men ändå, det var en hel vägg smockfull när jag var där igår kväll strax innan stängning.

• Birella

Ceasara: Slöjdetaljer har börjar med att sälja i 5pack men då ingår:
    5 dubbelvikta kort
    5 enkla kort
    5 kuvert
    tror att en packe kostade 39:-, jag behövde ju inte så många så det blev relativt billigt för mig. jag vet dock inte riktigt vad jag skall ha de enkla korten till... hm...kanske finns billigare på andra ställen också, men jag tänkte att detta blev smidigt för min del

• Birella

Thailand 08: njä det tror jag inte gick tyvärr, det var liksom samma storlek på de både, jag chansade och det visade sig passa Vad jobbigt med ingen bil, jag k-staden ligger ju inte riktigt så centralt precis :-P.

Ceasara: Ja precis, jag har hört att panduro har bra priser :) Det där med färgtema kan verkligen var svårt. Vi kommer utgå ifrån min bukett som skall vara av mörkröda rosor o bara så duttar av vitt från lite brudslöja. Så mörkRött/Vitt o lite guld (o svart text o så) på det så blir det nog bra. Lycka till med att hitta ett bra tema! Det finns så många olika fina att välja på

• Birella

ååå klänningen blev så bra!! Hämtade hem den nu. Kan verkligen rekommendera fingerborgen i Lidköping om någon behöver korta/sy in sin klänning. Tack Thailand 08 för tipset!

• Birella

Hej på er alla vänner, skaraborgare o andra ;)
    Jag måste bara skriva av mig till nån. Jag e så ledsen på det här nu, men klänning som jag köpt, låtit ändra och som bara hänger här o väntar har fått problem. Det är en fläck på den!! Jag fattar inte hur den kan ha kommit dit, har ju knappt rört den, funderar på om den var där från början hm.. ett rött litet streck på ena sidan i fram stötte jag på när jag skulle klippa loss en lös tråd. Vad skall jag göra? Kan jag försiktigt försöka få bort den? Jag e så störd på den här klänningen den har bara varit problem från första stund. Ångrar att jag köpte den jag vill inte ha den längre, men jag har inte råd att köpa en ny, och jag vill inte tala om det för min blivande eftersom han började klaga förra veckan på att "det är ju alltid problem med dina kläder o skor". Hjälp!!

• Birella

17 mars 2008 - Birella
    10 maj 2008 - FruFA
    7 juni 2008 - rosalin
    27 juni 2008 - mickes tös
    1 augusti 2008 - tolonta
    16 Augusti 2008 - Marlean
    31 December 2008 - Ullrika

• Birella
    tolonta skrev 2008-03-05 08:22:04 följande:
    Åh, 17 mars. Det är snart det... Allt lugnt med förberedelserna, Birella? Hu känns det? *nyfiken*
    Ja du inatt drömde jag att jag var tvungen att ringa o avboka hotell o allt för att pengarna var slut!! inte så kul.
    Men här är det lugnt tror jag, för er som inte vet vi kommer ha en borglig vigsel i största hemlighet och sedan åka iväg på en mini-dagar-weekend, eller vad säger man när det är två/tre vardagar? hihihi. Sen skicka ut inbjudningskort till en härlig fest i juni för alla nära o kära.
    Ush, jag som är morgontrött - jag skall vara hos frisören 06.00 på morgonen dagen D för att hinnas göras iordning innan fotograferingen. Lite knasigt planerat kanske, men vad gör man inte

Hur det känns = *Wow jag skall gifta mig!!!!*

Hur är det med er andra, hur ser dags planen ut? Blir det tidiga morrnar eller har ni lagt upp det smartare än jag
  • Birella

Hej hopp på er alla!
    Tänkte bara säga att nu e jag gift!! Har inte sagt så mycket om mig eftersom det varit hemligt, men jag bor utanför Vara och vi hade vigseln där i måndags.
    Allting gick som planerat och det var helt underbart förutom vädret då, om någon missade det?! Snöstorm?? eller nått liknande. Dock lyckades jag bli förkyld natten mot tisdagen så vår "mini resa" blev la inte så jätte rolig för min del. Jag får berätta mer någon annan dag, Ha det gott på er alla!

• Birella

Tack tack, allihopa!!

Ja dagen var verkligen oförglömlig, speciellt med tanke på vädret hihi. Nu är det bara festen i sommar som väntar, men det känns mycket lugnare - Bara att fixa mat ju hehe

Mickes tös: Ja tentaperioder är inte vidare trevliga. Smart sambo du har!!

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2