• le dauphin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

Nu är det officiellt...
    ...3 maj 2008 kl 16:00 i Stenums kyrka.

Vi förvarnade de närmast "sörjande" på juldagen. Inbjudningarna och hemsidan är snart klara.

Klänningen köpte jag på Remanns i Göteborg. Hittar ni ingen klänning uppe i Skaraborg så är det kanske värt att ta sig ner hit till Göteborg eftersom det finns många butiker att välja på och man behöver inte boka tid för att prova.

Frissör m.m. är bokad. Eftersom det var ett tag sedan jag bodde i Skara/Skövde så var det svårt att veta vem man skulle vända sig till men jag sökte på gulasidorna och ringde runt lite. När jag var hemma oss mina föräldrar över jul så gick jag till Banken Hår och Hud för att "kolla läget". De verkade super trevliga så jag bokade dem för att fixa hår, smink och naglar för mig och min tärna där.

Festen ska vara på Götala Herrgård. De fixar det mesta så jag slipper leta reda på någon som bakar tårta m.m. De hade kontakter när det gäller blommor och transport m.m. så florist är bokad och jag vet vart jag ska vända mig för transport.

Jag hoppas på att min vännina ska fota men hon kommer att vara i sjunde månaden så vi behöver en backup för henne.

Det känns som läget är under kontroll men än är det endel kvar att fixa...

• le dauphin

Nu har jag köpt värmepistol, papper och kuvert så nu ska är pysslas. Målet är att få ut inbjudningarna och få färdigt hemsidan nästa vecka. Sista justeringarna på inbjudningslistan kommer att göras i helgen.
    Ska kontakta våra musiker och de som ev ska underhålla nu när helgerna är över.

• le dauphin

Det var ett tag sedan jag kunde tänka på bröllopet men nu är nya lägenheten renoverad och vi har flyttat så det är bara bröllop i huvudet de resterande 10 veckorna som vi har kvar innan vi säger ja 3:e maj 2008 i Stenums kyrka.

Ska upp till Skara i helgen för att träffa de som har Götala Herrgård för att bestämma meny och vad vi ska ha för tårta m.m. Efter det ska vi träffa floristen för att bestämma vilka blommor jag ska ha i buketten. Färgtemat vi har på bröllopet är chokladbrunt och blått så det är riktlinjerna för buketten.

Anmälningarna till bröllopet börjar komma in. Hindersprövningen läggs på posten imorgon. Festprogrammet är nästan klart det är bordsplacering som saknas och vigselprogrammet är också snart klara. Vi behöver bestämma utgångsmusik och vilken text som ska läsas.

Det är många små saker kvar att fixa och en del större som t ex ringar, frack o s v.

Är det någon som har tips om DJ eller erfarenhet av Discoservice.nu?

Finns det någon som har tips om vart man kan vända sig för att få reda på vad en limo kostar?

Vi har pratat lite om att åka MC och sidovagn från kyrkan. Finns det någon som har tips om vart man kan vända sig för att hyra sådan transport?

• le dauphin

Underbara ungar skrev 2008-03-14 08:08:24 följande:

Någon som vet nått om Banken Hår&hud i Skara?? Är dom bra??
    Jag och min tärna kommer att göra hår samt smink och naglar hos dem. Har aldrig varit där förut men de verkar helgulliga när jag har pratat med dem.
  • le dauphin

17 mars 2008 - Birella
    3 maj 2008 - le dauphin
    10 maj 2008 - FruFA
    7 juni 2008 - rosalin
    14 juni 2008 - Pärlhönan
    27 juni 2008 - mickes tös
    1 augusti 2008 - tolonta
    8 augusti 2008- brud 08 08 08
    9 augusti 2008 - blivandefrularsed
    16 Augusti 2008 - Marlean
    15 November 2008- Novemberbröllop08/Kristina
    31 December 2008 - Ullrika
    31 januari 2009 - Ceasara
    9 maj 2009 - Underbara ungar

Jag la till mig på listan.

• le dauphin
    citronita skrev 2008-03-26 22:14:27 följande:
    Hoppar in här. Ska gifta mig i Skara-trakten 23/8. Vill fortfarande vara lite hemlig då ingen vet om det än. Men tips och ideér vill jag ju ha.Vart någonstans har ni köpt/hyrt era brudkläder?Nåt bra tips på fotograf? Blommor? Frisör? mm
    Jag gifter mig i Stenums Kyrka 3 maj och har festen på Götala Herrgård. De på Götala fixar all mat, tårta och dricka.
    Min florist är Jenny Ståhl hon jobbar som florist i en butik i Skövde.
    Min fotograf är Jessica Wennborn jag fick tips om henne via gemensamma vänner oc jag gillar de bilder som hon har tagit på andra bröllop som hon har fotat.
    Hår, smink och naglar kommer jag och min tärna att fixa på Banken Hår och Hud i Skara.

Eftersom vi bor i Mölndal så har vi köpt och hyrt våra kläder här nere. Om ni har möjlighet så kan jag rekomendera att åka hit till Göteborg för att titta på klänningar eftersom utbudet är stort och det leder till större konkurens vilket kan om man har tur ha en påverkan på priset.
  • le dauphin

Har ni några tips på var i Skara man skulle kunna fota för att få bra bilder?
    Med tanke på hur vädret är nu så vore jag också tacksam för tips på var man kan fota inomhus i Skara.

• le dauphin

Jag har haft bra kontakt med Jenny och hennes tidigare jobb ser väldigt bra ut.

Jag var på Banken Hår & Hud i lördags för förberedelser inför dagen D och de var toppen att ha med att göra. Vi kände oss som hemma och som att vi känt dem flera år.
    Vi träffade även vår präst i lördags och det känns som att vi kommer att få en bra dag. Alla bitarna håller på att falla på plats.

Vi gick förbi ateljé Carla i helgen och hennes bilder var fina, hon har en utställning på museet nu, 99 morsor.

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2