• CaCC

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

Nu har jag hittat hit också efter jul och nyårs firande.
    Känner att jag måste sätta igång lite med planering igen nu.

Tolonta: Ska du ha fotografen i Lerum eller?

• CaCC

Hej hopp på er. Jag har inte lämnat er, jag har bara haft lite annat för mig på sistone och inte suttit vid datorn så mycket.

Jag var i Göteborg i lördags och provade klänningar. Oh vad det var kul. Jag trodde att jag skulle känna mig blek och pluffsig i de där fina klänningarna, men ack så fel jag hade. Jag kunde ha storlek 36 och de satt som en smäck. Provade lite olika modeller, axelbandslös, halterneck och sån där som har axelbanden nedanför axlarna om ni förstår. A-linjeformat och en som var smal ner över höfterna och vid med släp längst ner. Jag kände mig som en drottning, det var sååå coolt.

Håruppsättning är klart, min svägerska är frisör och ska fixa det.

• CaCC

Jag förstår precis hur du menar, jag är precis likadan. Fattar inte heller varför, men jag drar mig för att ringa vissa samtal. Jag behöver t.ex ringa vår festlokal och kolla upp hur de har med porslin och sånt, och ta med sambon och gå dit och kolla över allt. Vi har en promenad på 5 minuter dit så det är ju inte tidskrävande direkt, men jag får inte tummen ur. kan räkna upp fler exempel på samtal jag behöver ringa som jag drar mig för.

Mickes tös skrev 2008-01-25 10:48:13 följande:

skulle behöva lite peppning...Jag vet inte vad det är men jag har någon slags spärr mot att ringa folk jag inte känner så väl.Varenda gång jag har ring till konditorier och liknande har jag suttit och haft överläggningar med mig själv, ibland i över en timme och ibland har jag aldrig ringt.Borde ringa och boka catering idag, men den där spärren gör mig hjälplöst nervös och ser till att jag bara skjuter på det. Jag vet att det inte är nått farligt och jag vet att det kommer att gå bra, men på nått sätt går det inte att övertyga spärren om det... så lite peppning skulle vara toppen... från en som våndas
  • CaCC

Boka eller beställa, går nog vilket som.

• CaCC

Nu har jag varit på St Remi och provat klänningar 2 gånger. Har kommit fram till vilken färg jag ska ha. Modellen är jag nästan på det klara med, men jag vet inte hur mycket släp jag ska ha, vill ju kunna fästa upp det i bak utan att det blir för tungt. Provade en jättevacker klänning men det släpet var jättetungt och det skulle jag få gå och bära på armen under kvällen, hur kul är det? Sen kostade den 5000:- att hyra, skandalöst tycker jag. Så det får bli klänning från Kina.

Jag kan inte komma med och fika på fredag tyvärr eftersom jag jobbar. Men det blir väl fler gånger.

• CaCC

Thailand 08: Grattis! Vilka underbart vackra bilder, klänningen är jättefin.

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2