• Ceasara

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

Hej!
    Nu är det bestämt att vi ska gifta oss hemma. I skövde antingen i sommar eller vinter. Datum fastställs inom kort. Hur många är ni annars som skall gifta er här?

• Ceasara

Jag har varit på båda butikerna, St remi och kristinaboden och jag tycker klart att de är trevligare på kristinaboden. Jag tänker dock pröva klänningar på båda oavsett för det får vara klänningen som styr. Jag skulle vara tärna förra sommaren och bruden var helt såld på en klänning på St Remi som hon ville att jag skulle ha men de ville inte sy in den två storlekar så jag fick inte ens pröva den. På kristinaboden har de aldrig varit problem de har sytt in två storlekar och erbjudit sig sy in tre storlekar.

• Ceasara

För att svara på alla funderingar som varit vad jag menade med hur många fler som skulle gifta sig här så syftade jag på antal som brukar talas vid här. För vad jag förstår så är detta andra tråden och ni börjar säkert lära känna varandra rätt bra.

Jag håller varje dag på att ställa frågor till min m2b. Jag börjar nog bli en bridezilla som han alltid hävdat att jag skulle bli. Vi väntar ännu på att sätta datum då min sambo ska på utlandstjänst och vi inte kan bestämma oss om vi ska gifta oss på en av hans hemresor eller om vi ska gifta oss när han är hemma igen. Oavsett får jag planera det mesta, vilket passar mig utmärkt.

• Ceasara

Mickes tös: Håller helt med, jag tycker också att man skall ge båda en chans. Så länge de behandlar kunden bra så varför inte.

Jag väntar fortfarande på datum å vi inte helt bestämt. Men jag är så sugen på att pröva klänningar. Känns ju lite dumt att pröva utan datum och skulle vi gifta oss i jan 2009 så är det nog för tidigt.

Jag har börjat testa typsnitt på inbjudningskorten. Sen kan jag inte bestämma tema färg. Försöker tänka på färger på blommor men det fung inte heller. Allt jag vet är att jag inte vill ha blått eller rosa. Jag kan tänka mig alla andra färger. Ibland tänker jag syrenlila men sen tänker jag att det är för tråkigt. Där är jag fast liksom. Min kompis har tidigare arbetat som florist och ska ev göra min bukett hon tycker rött.

• Ceasara

Ja, det är väl egentligen det, att jag inte egentligen vill vänta till januari. Annars har jag redan köpt snöflingor att strö på borden. Men jag vill ju gifta mig med min sambo nu. Vi vill skaffa barn snart också så det kommer ju också med in i beslutet.

• Ceasara

Birella: Vad fick du betala för blanka röda kort? Kuvert vad kostade de styck? Funderar på om jag ska vika själv eller inte.

• Ceasara

Ja, det var sådär i pris. Jag kommer väl behöva ca 40-50 st. tillsammans med kuvert blir det ca 16:- st. Det är nästan lika mycket som att köpa färdiga och då slipper man anstränga sig. Jag skall eventuellt beställa via panduro. De brukar ha bra priser faktiskt. Först gäller det att bestämma färg och bara det är ju ett gissel.

• Ceasara

Birella: Visst är det svårt med färgtema och jag har faktiskt funderat på detta med buketten. Men jag kan liksom inte besluta kring det heller. Jag har alltid beslutsångest. Lutar faktiskt till syrenlila, silver och vitt.

Mickes tös: Det låter spännande att ha kommit så långt. Förstår att syrran inte kan bytas ut. Vilka låtar funderar ni på? Jag ska höra med en kompis som sjunger i kör om hon vill eller vet nån som vill sjunga för en mindre penning. Sen blir det att välja låt. Mer beslut, mer beslut...

• Ceasara

Mickes tös skrev 2008-01-24 12:19:16 följande:

Vi vill ha För kärlekens skull och Nu vaknar livet.Sedan gick det jättebra hos frissan, kan få frisyren precis så som jag vill med både tiara och slöja, kanon.
    Vad fina låtar. Skönt att det passar med frisyren. Var ska du gå?
  • Ceasara

Gällande frisörer är det lite svårt. Man vill ju ha nån som är bra på håruppsättningar och smink gärna på samma ställe men vill ju komma ner i kostnad. Jag klipper mig på manamana barbershop i Skövde. Vet inte vad de tar för håruppsättning. Funderar på att ringa anonymt då det blir pinsamt att fråga sin egen frisör och sen inte boka tid där. Jag tror att de är lite dyrare. Man vill ju komma ner i kostnad men fortfarande se bra ut. Nån som har nåt bra tips i Skövde?

• Ceasara

Hej!
    Nån som hyrt aspö gård eller varit där och tittat? Funderar på i fall köket går att avskilja så att catering personalen kan slamra i fred. Funderar också på hur många platser det finns där. Nån som vet?

• Ceasara
    Ullrika skrev 2008-02-09 21:35:26 följande:
    Vi har ju nästan ett år kvar tills vi ska gifta oss så vi har inte kommit så lång som till att planera maten.
    När gifer ni er. Vi gifter oss också om ett år. jan 2009
  • Ceasara

Nu har jag bokat festlokal! 31 jan 2009 på Aspögård. 1200:-/dygn för skövdebostäders hyresgäster och totalt 1800:- för att hyra fre-sön. Bord, stolar, bestik och tallrikar finns. Skönt.

Enda negativa är att det måste vara städat och klart för överlämning på söndagen kl 10.00. Men men vi kommer höra med några nära släktnignar då jag antar att vi som brudpar slipper. Tänkte börja våran bröllopsresa direkt.

Härligt att kunna boka av nåt på listan. Ska faktiskt sätta mig i helgen tillsammans med M2B och skriva en planeringslista. Kommer kännas skönt att få överblick på det hela.

• Ceasara

Novemberbröllop08, jag tänkte nog mest kolla på planeringsverktygen och föra över i min egna kalender så det blir överskådligt. Både en väggfast för mer överblick och i min fickkalender för att kunna ha koll på det när jag behöver. Dessutom behöver jag strukturera upp det då min M2B är utomlands och jag således får planera det mesta.

Ullrika: Tråkigt med lokalen. Förstår ju deras beslut men det slår ju fel när vuxna vill hyra lokalen för något så städat som en bröllopsfest. Kul med nyårs bröllop. Blir det dyrare kostnader då tror ni?

• Ceasara

17 mars 2008 - Birella
    10 maj 2008 - FruFA
    7 juni 2008 - rosalin
    27 juni 2008 - mickes tös
    1 augusti 2008 - tolonta
    16 Augusti 2008 - Marlean
    31 December 2008 - Ullrika
    31 januari 2009 - Ceasara

• Ceasara

Alltså, vi har bokat vigsel kl 15. Är det alldeles för tidigt. Jag har bara varit på vigslar som börjar 14 eller 15 och tyckte därför att 15 var bättre men det kanske blir alldeles för tidigt. Vad tror ni?

• Ceasara

Nu har vi beställt tårta... Härligt. Hjoannas... Trots att det är långt kvar. Men det är skönt när det rör sig. Väntar på studenten då ska jag köpa skor till vigseln, funderar på att vara så kall att jag väntar på rean. Har också hört att brudklänningarna reas ut i sept och okt och dåär det helt okej för oss som gifter oss i slutet av jan.

Tips på H&M finns fin vit bustier tror jag det heter. En BH med tyg på magen, stringtrosor och strumpebandshållare. De var jätte fina med lite vit spets. Köpte allt för 300:- - 10% rabatt. Det finns några kvar.

• Ceasara

Nej, nu skrev jag nog lite otydligt. Vi bestämde bara att hon skulle göra den och hur den skulle se ut. Prova smaker ska vi göra efter sommaren. Har faktiskt inte nån idé vilket det blir. Behöver höra lite mer om vilka smaker som passar ihop. Har ni beställt nån. Har du några tips?

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2