Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2
Hej... hakar på här eftersom att jag planerar att gifta mig i Mariestad i slutet av året... ser att ni diskuterar tårtor... kan tipas om www.tarterianna.se.
Hej... hakar på här eftersom att jag planerar att gifta mig i Mariestad i slutet av året... ser att ni diskuterar tårtor... kan tipas om www.tarterianna.se.
50-tals musik brukar ju vara toppen att bugga till och brukar gå hem hos de flesta åldersgrupper :D. Har du ont om sån musik har jag en hel drös hemma som jag skulle kunna fixa till dig om du är intresserad.
jaha jag trodde man kunde kopla sin dator till den (datanörd so jag är)... okej va trist att inte kunna välja själv utan vara helt utelämnad till ett företags smak (min åsikt men jag har udda musiksmak). Oki låtnamn var det
* Elvis - Love me tender (om man vill dansa tätt intill)
* Patti Page - Tennessee Waltz
* Rosemary Clooney - Mambo Italiano
* Connie Francis - Stupid Cupid
* The Clovers - Love Potion No9
vill du ha fler?
Okej då kör vi
Frankie Lymon & The Teenagers - Why do fools fall in love
Gene vincent - Be-Bop-A-Lula
The Champs - Tequila
Bill Haley - Rock around the clock
Buddy Holly - That'll be the day
Carl Perkins - Blue suede shoes
The Monotones - Book of love
Harry Belafonte - Banana boat song
Eddie Hodges - I'm gonna knock on your door
Eydie Gormé - Blame it on the bossa nova
Johnny Tillotson - Poetry in motion
Ricky Nelson - Hello Mary Lou
Simon & Garfunkle - Peggy´O (lung men fin låt)
The Tokens - The lions sleep tonite
Little Eva - The Locomotion
Contours - Do you love me
Millie Small - My boy lollipop
1910 Fruitgum company - Simon says
Jewel Akens - Birds and the bees
Swinging blue jeans - Hippy hippy shake
Det var några tips i alla fall...
Va kul att hon från Mariestad verkade bra, har bara hört gott om henne. När du har resultatet kan du inte lägga ut bilder i ditt galleri så man får se vad det blev slutligen (nyfiken).
För mig är det stiltje tills jag får veta om vi kan få hyra den lokal vi tänkt oss... Dom har egentligen efter incidenter på nyårsafton bestämt sig för att inte hyra ut till privatpersoner nästa nyår, men har kontakter inom föreningen så det skall diskuteras på nästa styrelsemöte. Får vi inte hyra den lokalen måste vi hitta nån annan. Känns inte så inspirerande att göra nåt då.
Ytterligare en som blev nyfiken
Vi har ju nästan ett år kvar tills vi ska gifta oss så vi har inte kommit så lång som till att planera maten.
Vi planerar att gifta oss på nyårsafton...
tyvärr så ser det lite illa ut på lokalfronten. Den lokal vi vill hyra hade ett gäng ungdomar hyrt denna nyårsafton, då blev det bråk och förstörelse så nu har man beslutat att inte hyra ut på nyår till någon. Men dom skulle ta upp det på sitt styrelsemöte för att se om man kunde riva det beslutet, annars får vi leta reda på annan lokal.
Jag tror inte att det kommer bli dyrare, lokalerna har vanligen samma hyra oavsett datum. Sen har vi ju inte kollat det här med maten men jag tror inte att det ska påverka allt för mycket i alla fall.