Inlägg från: blivandefrularsed |Visa alla inlägg
  • blivandefrularsed

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

Mickes tös skrev 2008-01-25 22:53:20 följande:

jag vill också ha tre rätters och sedan tårta, vet att det kan bli mastigt, men vad då det är bara en gång
    Vi ska också ha trerätters och tårta! Tänkte ta glass till efterrätt (eftersom det är favoritdeserten här!), min favorit och min m2bs favorit. Sen vill jag också ha en tårta "amerikanskstil" där våningarna står på varandra, men det verkar som att dom flesta konditorna inte vill göra det med risk för att det ska sjunka ihop...
  • blivandefrularsed
    Sarah84 skrev 2008-01-28 21:59:03 följande:
    Mickes tös skrev 2008-01-25 22:53:20 följande:Äch =) Vi ska åxå ha 3 rätters & tårta & kaffe senare. Är ju inte ofta man gör de =) Man får helt enkelt äta lite mindre av allt =)
    Precis!!
  • blivandefrularsed

Haha!!! Där kanske man hamnar till slut

• blivandefrularsed

oooo, grattis!!!

Hur var det????

• blivandefrularsed

Är det fortfarande hemligt?

• blivandefrularsed

Har bara varit på mässa i skövde och i lidköping och båda gångerna har det bara varit lokala utställare så jag antar att man får räkna med det och gå på mässan som är där man bor för att få mest behållning av det.

• blivandefrularsed

08 juni

välkommen!

Vi provsmakade maträtter igår från Köttex. Lite olika skaldjursförrätter där vi tyckte att en tunnbrödsrulle med räkröra vad godast men dock inte den som hade bäst utseende. Antar att smaken får avgöra för det är väl det man mest kommer ihåg??
    Varmrätter var hjortstek med rotfruktsgratäng, gelé, grönsak och sås och den andra var helstekt fläskfilé med kulpotatis och broccoli samt kantarellsås. Fläskfilén var bäst! Rotfruktsgratängen var jättegod och även kantarellsåsen.

Vet inte om vi ska ta fläskfilén..vi diskuterade det där och det måste verkligen vara gott men samtidigt kan man känna lite att det vore roligare med nåt annat än fläskfilé. Speciellt jag och min m2b som äter det nästan varje helg...(för att vi tycker om det iofs).

Någon annan som vet nån annan bra catering? Hur är Lumber och Karle?

• blivandefrularsed

Mickes tös skrev 2008-02-09 20:01:50 följande:

Vi ska ha lumber och karle men vi har inte varit och provsmakat än, men jag kan återkomma efter det, vet dock inte när det blir för det är inte inbokat än...
    Ja, det vill jag höra om!

Hur många rätter har ni tänkt att prova?
  • blivandefrularsed

Marsaphir Marlean skrev 2008-02-14 14:40:09 följande:

Min KÖPTA klänning blir billigare än min killes hyrkläder. =)
    Ja, det är nog inte så vanligt. Där låter det som du gjort en bra affär!
  • blivandefrularsed

ooo, har du nån bild på den?

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2