Inlägg från: Novemberbröllop08 |Visa alla inlägg
  • Novemberbröllop08

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

Välkommen hit! Ska oxå till mässan i tidahom, hoppas man kan få lite tips och idéer!

Annajohan skrev 2008-01-18 23:19:51 följande:
    hej hopp allihopa här inne, är ju lite ny så jag har inte varit inne så mkt, ska oxå till bröllopsmässan i tidaholm tänkte jag, gubben jobbar så jag får väl dra med en av tärnorna eller min bilvande svägerska istället.just nu sitter jag och väntar på att millybrdals online chat ska öppna så jag vet att de fått mina mått på klänningen!
  • Novemberbröllop08

Nästa helg ska jag med tärnan och prova klänningar på kristian boden. Både till henne och mig. Hon ska nämligen oxå gifta sig, i maj dock. Tänkte jag skulle prova en jag har sett jag med. Fast jag har ju gått om tid på mig men jag kommer nog bli sugen när hon står där och ska prova.

Vad det gäller frisörer och uppsättningar så vet jag att Lindas klipphörna i Skövde tar ca 1800:- men jag vet dock inte vad som ingår i priset.

• Novemberbröllop08

Hade funderingar på att åka men så blev det inte av, provade bröllopsklänningar. Eller ja, inte jag utan min tärna provade sin bröllopsklänning. Längtar tills jag ska prova min.

Känns som om man inte missade nåt. Var på mässan i Skövde och den gillade jag inte så då hade jag nog inte gillat denna heller. Tror det blir bjertorp nästa.

Annajohan skrev 2008-02-03 10:10:23 följande:
    Grattis! thailand08!tjejer vad tyckte ni om mässan igår ni som var där? själv blev jag faktiskt besviken, det var väldigt litet ju.Bara utställare ifrån tidaholm, kunde nog ha blivit lite mer om man hade breddat det lite, och kanske haft lite mer med matförslag och sånt.är ju en mässa till sen i slutet av månaden, bjertorpsslott tror jag det var kanske kan vara bättre!
  • Novemberbröllop08

Mickes tös: Å vad kul. Vart ska ni beställa ifrån?

• Novemberbröllop08

Å tack för tipset. Kanske man skulle kika in. Ska ju vara tärna själv i maj, åt min tärna så....

Pärlhönan skrev 2008-02-06 19:09:20 följande:
    Måste bara tipsa om ni letar efter lite roligare tärnklänningar än de som är i bröllopsbutikerna i skövde att ta ett kik på primadonna i Falköping. Var jätteroligt där o bra priser. Finns allt från gala o glitter till slät o enkel. Hennes hemsida var inte klar men man når henne på 0515-12778 Primadonna (Maria)
  • Novemberbröllop08

Skönt att ha det bokat å klart.

Att skriva en planeringslista är inte fel, brukar finnas med i olika tidningar som man bara fyller i eget i. Finns väl en här på BT oxå antar jag.

Ceasara skrev 2008-02-11 15:58:55 följande:
    Nu har jag bokat festlokal! 31 jan 2009 på Aspögård. 1200:-/dygn för skövdebostäders hyresgäster och totalt 1800:- för att hyra fre-sön. Bord, stolar, bestik och tallrikar finns. Skönt. Enda negativa är att det måste vara städat och klart för överlämning på söndagen kl 10.00. Men men vi kommer höra med några nära släktnignar då jag antar att vi som brudpar slipper. Tänkte börja våran bröllopsresa direkt. Härligt att kunna boka av nåt på listan. Ska faktiskt sätta mig i helgen tillsammans med M2B och skriva en planeringslista. Kommer kännas skönt att få överblick på det hela.
  • Novemberbröllop08

Å fika på G igen, då hänger jag på. Fredagen den 22 kan jag.

• Novemberbröllop08

Japp det låter toppen!

• Novemberbröllop08

Mickes tös: Jättefin klänning!

• Novemberbröllop08

Hur känner vi igen varann? Va inte med förra gången.

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2