• FruFA

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

Jaaaa, visst är motiovationen att jobba/plugga(du pluggar, eller hur?) LÅG på fredagseftermiddagen?!
    Man vill bara ha helg!!

Mickes tös skrev 2008-02-22 12:49:07 följande:

"Risken" är nog att jag också hamnar på stan... ingen motivation över huvudtaget för tillfället...
  • FruFA

Nu loggar jag ut & slutar jobba för denna veckan
    Vi ses senare, tjejer!!

• FruFA

Skall han hyra, och vart isåfall?
    Min kille var & provade jaquette på St Remi, men han är osäker på hur han vill vara klädd på bröllopsdagen... I dag på lunchen var han och provade en kostym på Hennings...

rosalin skrev 2008-02-26 14:06:30 följande:
    Då var m2b:s kläder bokade, alltihop inkl skor, manchetknappar, strumpor osv. Och inte blev det så jättedyrt heller tycker jag 1800kr för alltihop, och då behöver han ju inget mer sen
  • FruFA

Alternativen är en ny kostym i bra kvalité, med väst och slips.

rosalin skrev 2008-02-26 16:51:55 följande:
    FruFA : vad funderar din kille på istället? bara lite nyfiken
  • FruFA

Min klänning har inte släp, men inte pga att det är opraktiskt, utan för att jag passade bättre i en klänning utan slät (är en "kortis")

Ha en mysig onsdagskväll! Vi skall mysa med gott rödvin & grekisk plockmat...

• FruFA

Be sömmerskan vid inprovningen (St Remi?) göra en snygg "upphägning" bak - snyggt & praktiskt !
    Inga problem - du kommer kunna dansa hela natten !

Mickes tös skrev 2008-02-27 18:03:36 följande:

Ja för min del är det ett ganska långt släp och jag börjar oroa mig lite, skulle ju inte ha något släp från början just p.g.a. att det är väldigt opraktiskt för en som älskar att dansa, men det ska ju gå att fästa upp, fast jag är ändå rädd att det ska bli väldigt otympligt... hmm...
  • FruFA

Näää, det är säkert olika... Beror på material, färg osv också...
    Men släp är inte lika med brudklänning för mig, finns ju sååå många brudklänningar som är tokfina & utan släp just nu !

rosalin skrev 2008-02-27 21:39:52 följande:
    Jag har oxå rätt långt släp och ska ju dansa en del, men jag frågade når jag köpte klänningen på stremi och hon lovade att de kunde fixa en smidig upphängning så det skulle inte vaar nått problem. Jag skulle inte kunna tänka mig en klänning utan släp, kändes inte som en bröllopsklänning för mig då (iaf inte på mig när jag provade)
  • FruFA

Åhhh, tack för tipset ! Jag har redan köpt undisar som inte syns genom brudklänningen, men jag skall köpa ett set till som jag byter om till efter festen...
    Fanns det både i vitt & ivory?
    Måste kolla på Commerce i morgon...

Vi skall på "planeringsmöte" hos Fotograf Doverholm i morgon, som skall fota oss 10 maj... Och på kvällen skall vi till Karstorp och provsmaka bröllopsmenyn och vinerna...
    Vad skall ni andra hitta på i helgen?

Pärlhönan skrev 2008-02-29 19:40:51 följande:
    Var på twilfit o kollade deras bröllopskollektion. Hur fin som helst. Ena bh/torslette (är ungefär en blandning av dem båda) Är kalasskön. Första axelbandslösa bh jag provad där tuttarna faktiskt kommer uppSjälvklart har jag köpt det. Måste bara prova det under klänningen nu.
  • FruFA

Låter som en toppen-helg ändå !

Mickes tös skrev 2008-02-29 20:34:55 följande:

för min del blir det dans och plugg i helgen, och se fram emot helgen därpå då vi ska provsmaka vår meny...
  • FruFA

Krya på dig!

tolonta skrev 2008-02-29 21:03:36 följande:
    För min del blir det tydligen "ligga hemma sjuk" som är huvudaktiviteten... Thailand08, Jättegrattis och kanonfina bilder. Ska kolla in dem närmare när jag orkar...
  • FruFA

Ja, vi skall nog ha dem med oss större delen av dagen... Det var Lene som föreslog att vi skulle träffas och prata igenom hur vi ville ha bilderna, vart de skulle tas osv...

När gifter ni er? *nyfiken*

rosalin skrev 2008-02-29 22:01:02 följande:
    va, ska ni ha planeringsmöte innan? vi ska oxå fota där men tror inte vi ska ha nått sånt. Eller ska ni ha dem typ hela dagen?
  • FruFA

Då förstår jag

rosalin skrev 2008-02-29 23:06:20 följande:
    7 juni är det för oss. Fast vi ska bara ha fotografen ca en timme, så då kanske det inte behövs någon planering.. Vi ska ju bara vara på ett ställe liksom
  • FruFA

Vilka toppenpriser - och färgen låter snygg oxå !
    Skall shoppas i morgon!

Pärlhönan skrev 2008-02-29 23:10:15 följande:
    Pris Bh: 349:-Trosa 169:-Färg : Gardenia (vad nu det ska vara för färg?) enligt mig, mjuk vit (så kanske mellan vit o ivory)
  • FruFA

... Och vi gifter oss i början av maj, och vi har oxå en hel del kvar att fixa !

Ni får ha en mysig kväll!

• FruFA

Lägger till mig på listan

10 maj 2008 - FruFA
    7 juni 2008 - rosalin
    31 December 2008 - Ullrika

• FruFA

Spa är ju verkligen tokmysigt...
    Vi har bokat spapaketet "kärleksresan" på Selma Lagerlöf Spa. Vi skall dit & ladda upp inför bröllopet om några veckor *längtar*
    Är säkert mysigt som liten weekend efter bröllopet oxå *tipsar*

tolonta skrev 2008-03-19 15:12:27 följande:
    Kul med reseplanering... mickes tös fick mig att snöa in på spa vid första fika-träffen vi hade... Och där rä jag litet fast. Vi ska göra en längre resa senare, när vi är mer klara med vårt hus. Men för att komma iväg litet direkt efter bröllopet så funderar jag på spa någonstans...
  • FruFA

Då kan jag tipsa om Asia Spa i Varberg Var på konferens där i höstas, och passade på att få bl.a en "hot stone massage"... Underbart!!

tolonta skrev 2008-03-19 16:06:14 följande:
    Inte alls omöjligt att det blir dit vi åker... Eller om vi ska ta oss till västkusten, typ Smögen eller Varberg? *funderar* Kan ju vara trevligt om det är bra väder, i början på augusti...
  • FruFA

GRATTIS!!
    Vad mysigt med snö på bröllopsdagen...

Birella skrev 2008-03-19 18:31:48 följande:
    Hej hopp på er alla!Tänkte bara säga att nu e jag gift!! Har inte sagt så mycket om mig eftersom det varit hemligt, men jag bor utanför Vara och vi hade vigseln där i måndags. Allting gick som planerat och det var helt underbart förutom vädret då, om någon missade det?! Snöstorm?? eller nått liknande. Dock lyckades jag bli förkyld natten mot tisdagen så vår "mini resa" blev la inte så jätte rolig för min del. Jag får berätta mer någon annan dag, Ha det gott på er alla!
  • FruFA

Det hoppas inte jag. Men vi gifter oss ju om bara 1,5 månad (10 maj)

Ullrika skrev 2008-03-19 19:20:24 följande:
    Grattis!Jag hoppas faktiskt på att vi ska ha typ ett rejält snöfall när vi gifter oss .
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2