• Fru Hilde

    Äntligen fredag del 12

    Idag var jag en äkta morsa mitt i karriären ... *överdriver*

    Min dotter hade kräkts på dagis igår så jag fick ju givetvis inte ha henne där idag. Maken hade just idag ett superduperjättemassaviktigt möte och kunde inte vara hemma. Alltså skulle jag vara det. Joo frid och fröjd skulle man tro, men jag kunde inte komma fram på telefonen och efter ett par timmar fick jag reda på att den enda som kunde hantera kunder och kassa var på läkarbesök. Butken var inte ens öppnad. Eftersom dotter inte spytt sedan igår eftermiddag så tyckte jag det var hyfsat lungt att ta med henne till jobbet. Jag packade ihop dator med teletubbies-film, leksaker, skötväska m.m. och flängde iväg till jobbet. Hela resan gick bra... fram till sista rödljuset innan jobbet, där spydde hon! Så när jag kom fram fick jag sanera både dotter och mig själv i duschen, tvätta våra kläder, och torka dem. Tack och lov för att vi har både tvättmaskin och torkskåp! dotter fick packas ner med en gammal jacka omkring sig och åkpåsen i vagnen. Sedan sov hon tre timmar på raken.

    JAg fick iallafall öppnat butiken kunde till och med jobba några timmar, tills dess jag blev avlöst... men mitt mammasamvete det har fått sig en törn.

  • Fru Hilde

    Tjenare MC. Jag gillar definitivt din avatar!

    Tjenare även på dig Janos! Du har varit saknad.

    Jag och maken har nog fått vajsing på magen vi också, men bara så det gör riktigt ont, ingen spysjuka iallafall. Men vi har iallafall hunnit åka iväg och shoppa en matsalsgrupp. Åtta klädda stolar och ett runt bord. Stolarna är urhäftiga, men bordet nja... Men det är bara stolarna jag ska ha, har ju ett annat bättre bord som jag ärvt.

    Jag ska se om jag kan lägga in ett foto på snyggestolarna

  • Fru Hilde

    Så nu har jag lagt in bild

    De har en mohairplysch i hyfsad kvalitet, men de behöver egentligen kläs om så småningom. Jag ska göra det vilket år som helst

  • Fru Hilde

    Tjenare allihopa

    aHhhh grrr medan jag började skriva på det här så klarade min dotter av att böja sönder mina stickor Knäpp sade det och så hade jag en gapskrattande dotter ... men jag tyckte inte det var lika roligt. Så gick jag iväg och morrade lite, ringde till maken att han ska shoppa nya stickor.... och vips hade hon knäckt en sticka till... nästa storlek jag stickar med *suck*

    Annars har jag just fått gda nyheter. Jag har kommit med på en fortbildningskurs nästa vecka. Jag ska äntligen få frossa mig mätt på svamp o mögel Joooo nu tycker ni säkert att det är ett märkligt ämne, men för vissa (som jag själv) är det jättekul att få gräva ut lite hussvamp

  • Fru Hilde

    men MC troll ... näää finns det sånt ? Hade jag ingen aaaaning om *blink*

    Imorgon ska jag på kurs. Jag ska vara oerhört sexig. Iklädd overall, kängor, munskydd, pannlampa och morakniv Men det ska bli riktigt kul!

  • Fru Hilde

    Låter trevligt Anne

    Själv har jag rivit runt i svamp o mögel!!!!! Nu är jag rödögd, men lycklig

    Kan föresten tillägga att jag börjar bli ganska duktig på ämnet och så här mycket svamp i olika stadier i en och samma byggnad, det är unikt att ha fått se. Snart blir jag väl besiktningsman.

    jag ska inte plåga er med detaljer.... men så här mycket modernt byggfusk i en gammal byggnad.... det är uppenbart varför svamp och mögel fått fritt spelrum där.

    Det är föresten intressant också att få lära sig göra åtgärdsförslag på ett hus som måste tåla att stå emot en o annan övrsvämning i framtiden.

  • Fru Hilde

    öj öj öj Anne bakis ? Kan inte vart trevligt. Hoppas den gick över fort. min chef var visst också bakis igår .-D han ringde tidigt och sade att han skulle dyka upp under dagen.... sedan ringde han upp igen eter en liten stund och harklade sig och sade .... att ojdå... han hade visst druckit dagen innan och var för bakis för att åka någonstans.... då lät han helt bedrövlig ska tilläggas
    Han hade ringt första samtalet innan han hunnit komma ihåg gårdagen

  • Fru Hilde

    MC kan du inte ta och skicka över lite cortison när du ändå håller på? Här är de fortfarande flåsigt värre.... men tyck inte synd om mig! Jag får gladeligen skylla mig själv...

    Här har jag gått runt och städat en stund. Har ni andra också märkt vad trött man kan känna sig när man ska börja städa? typ trött i benen och plötsligt stort behov av att sätta sig ner och dricka te Hursomhelst... efter vissa "trötthets-pauser" blev det hyfsat rent här på nedervåningen. Toan orkade jag inte med, den får bli imorgon... eller nåt...

    Apropå helt andra saker... Jag hgar flera vänner som håller på att leta hus just nu. Jag blir lite matt av priserna! Aldrig under 2 miljoner och oftast 3,5 när budgivning är avklarad. De har ännu inte hittat något som de vunnit budgivning på, men det är ju tragiskt hur mycket de kommer vara uppbundna med lån osv. jag är så otroligt lyckligt lottad som haft tur att inte behöva köpa så dyrt. men det är tydligen jäkligt dyrt att vilja ha ett färdigt hus. Man blir mörkrädd. budgivningarna får dem jättestressade hela tiden, så det är jättesvårt att tänka rationellt... och så tittade de på nybyggen för det mesta... varav endel är ganska märkliga byggen... konstiga grunder, fuktig mark, risk för sättningar osv... för att inte tala om tråkigt utseende. Det bara skriker spekulationsbygge om det mesta faktiskt och jag tycker det är lite sorgligt.

  • Fru Hilde

    Ja Janos hur har det gått? Får vi se foto?

    Idag flyttade min svägerska in till oss med sina två barn. Det är tur vi bor stort iallafall Men vi har bara ett badrum... vi får gå i skift på morgonen. Hon ska skiljas och idag blev det för jobbigt hemma så hon ska bo hos oss tills i maj. Hennes karl vägrar gå med på skilsmässa och det gör att hon har svårt att få lägenheter. Nu har hon blivit lovad en hyfsad trea i maj, men om inte hon och hennes karl kan lösa det praktiska snart kan hon inte ta den heller.

Svar på tråden Äntligen fredag del 12