• Ilbäcksan

Örebro-bröllop 2008

Hej och tack Waersta för inbjudan till tråden :)
    Jag saknade också Örebro-tråden, den vara bara borta en dag när jag skulle in och läsa. Trevligt att det startat en ny :)

Jag gifter mig den 28:e juni och jag gjorde precis klart inbjudningarna(se mitt galleri)
    Det var mycket pill jobb och framförallt tyckte jag det var jobbigt att klippa till pappren så det blev rakt, men de är iaf "handmade by Linda" då får man räkna med lite snett och vint *s*
    Hur långt har vi kommit... jag har kvar transport efter vigseln, inte för att vi måste för festlokalen ligger ett stenkast från kyrkan, men det känns lite kul att åka iväg. Skulle vijla ha häst och vagn, någon som vet någon i Ekeby eller närheten som göra sånt?
    Klänning är också kvar, men ska åka till Degerfors i helgen och prova loss. Ringen har jag bestämt mig för iaf(finns också i galleri) men den är inte beställd eller så än.
    Hur gör ni med alkohol till festen? Hur mycket ska man räkna med tex till festen?

• Ilbäcksan

Aha, nu då?

Waersta skrev 2008-01-24 11:16:36 följande:
    Jag kan inte se ditt galleri, du måste välja att det ska synas, det gör du lättast genom att klicka på "min sida" högst upp till höger, och sen väljer du inställningar.
  • Ilbäcksan

Ok, bra :) Tack, kul att höra verkligen, som jag slitit!
    Ja, jag såg det, typ samma med skillnaden att du har rosa stenar i din. Jag måste bara hitta en förlovningsring som passar till vigselringen, för den jag har är för tunn, måste ha en tjockare.

• Ilbäcksan

Då är vi lika, jag gillar heller inte att pyssla, så jag hade grym ångest innan jag började, för jag ansåg inte att vi har råd att beställa, så det var bara att sätta igång. Men jag blev faktiskt väldigt nöjd!
    Vi plockade vita stenar när vi var nere i Sveriges södraste udde i somras, på de har jag skrivit med guldtext namnen på alla som kommer, så det är jag också klar med(fast enl. min far så betyder det otur att ta med sig stenar, tur att jag inte är så skrockfull)

Waersta skrev 2008-01-24 11:34:43 följande:
    Jag ska börja slita med mina med.. jag har bara skurit ut formerna på dem änsålänge.. vi har även bestämmt oss för att ha runda placeringskort så det måste också klippas till.. *suckar*Jag hatar att pyssla.
  • Ilbäcksan

Åh, det blir ju jättefint och väldigt påhittigt måste jag säga! Kommer säkerligen vara uppskattat :)
    Jag har lite ångest över dukningen också, jag har verkligen ingen idé på hur jag vill att det ska se ut, jag är kass på pryttelgrejer sånt... Vad ska man ha för dukar tex, linne är ju svindyrt!

• Ilbäcksan

Tack :) Kul att du gillade korten!

lillaj skrev 2008-01-24 13:57:07 följande:
    Ilbäcksan: Fina inbjudningskort!!Jag lägger till dig i listan
  • Ilbäcksan

Hm, måste surfa runt lite på denna sidan, verkar intressant.

Waersta skrev 2008-01-24 14:07:34 följande:
    Lakansväv från ikea. www.projectwedding.com en toppen sida!
  • Ilbäcksan

Låter verkligen underbart och precis vad man vill ha, men lite i dyraste laget för oss. Vi ska bo på Clarion hotel i en av deras rum med jacuzzi, vi tar med oss en dyr champagne som vi fått vid ett annat tillfälle, och choklad och gottar oss i badet :) Sen vill min sambo inte ha frukost på rummet, han vill ha buffé(äter som en häst) så det blev det inget med ;)
    Vart ligger det där stället som har selmapaketet?

Waersta skrev 2008-01-24 14:12:49 följande:
    Selmapaketet:Ni bor i en av våra vackra etagesviter där Ni har en egen jacuzzi,När ni kommer till rummet så har vi förberett med champagne och ett ostfat samt Lite choklad.Ni har tillgång till varsin morgonrock och även tofflor,morgonrockarna behåller ni Vid avresa som ett minne från oss Vi tänder ljus och gör det riktigt romantiskt för Er En bukett med blommor ingår även.Frukost på rummet ingår och ni har Sviten fram till kl 15.00 dagen efter3995:-/nattBOKAT!!
  • Ilbäcksan

De hade dels sviter som var jättefina med balkar och gammaldags inrett, men de rummen hade ingen jacuzzi och det var vi ute efter. Sen hade de andra rum med jacuzzi i som också var fina, inte lika stora och tjusiga, men ändå fina och hade ju det vi ville ha :)
    Det kostar 1450:- tror jag fast då har vi inget bröllopspaket(kände mig bestulen när han pratade om 2500:- för lite frukt och frukost på sängen...)
    Vi tänkte smuggla ner en champagne flaska, choklad och lite sånt i väskan när vi checkar in på morgonen :)

lillaj skrev 2008-01-24 14:33:55 följande:
    Clarion hotell har vi funderat på men inget är bokat än eftersom vi inte bestämt om vi ska stanna kvar på herrgården direkt efter börllopet och där finns inget bubbelbad eller sånt så vi vill gärna ha en "riktig" bröllopsnatt antingen sö-må eller när vi veckan efter åker till Sthlm för en ballongtur.Berätta om Clarion? Vad har ni bokat? Pris?
  • Ilbäcksan

Jag hittade inte Clarion på nätet för de är med i någon kedja, men gå in dit, de är jättetrevliga att ha och göra med, de visar rummen om ni vill också.

lillaj skrev 2008-01-24 15:54:37 följande:
    Vi ska nog också ta med egen champagne så jag får min Pol Roger och egna praliner! Bubbelbadet är det viktigaste, vi behöver varken frukost på sängen eller bubbel eftersom vi har massor med champagne hemma!! Vi är också frukostbufféälskare och det är ju lite grejjen med att bo på hotell. Ska nog undersöka Clarion. Har dem någon hemsida med bilder eller?
  • Ilbäcksan

Jag hade inte ens tänkt ha något festhäfte, så jag vet inte, men det verkar som att många har det? Vad innehåller ett sådant, förslag?

lillaj skrev 2008-01-24 15:56:32 följande:
    Ska ni rimma eller skriva några ord om varje gäst i festhäftet? Har börjat rimma men nu vet jag inte om vi kanske bara ska skriva några ord om varje för rimmandet kändes plötsligt inte som vi på nått sätt, det känns så klämkäckt på nått skumt sätt. Hur gör ni?
  • Ilbäcksan

Nu har jag köpt min brudklänning!! Var till Degerfors idag och provade loss, fastnade för den jag har i mitt galleri. Jag har inte med mig den hem för hon ska lägga ut den lite plus att hon ska ta bort lite på släpet och göra en halterneck. Det är så perfekt att den finaste klänningen jag kunde hitta även har aprikosa inslag i bak :) (vårt färgtema på bröllopet)

• Ilbäcksan

En fråga, vad är det för informationsblad ni pratar om, vad innehåller det?

• Ilbäcksan

Jag röstar också på alt. nr 2

• Ilbäcksan

Ska ni ha Ethels catering? Det har vi också :)

Waersta skrev 2008-01-30 07:46:12 följande:
    Tack för att ni röstat. Det lutar åt nr 2.. men jag vill gärna ha marinerad vitlök. Kanske det går att byta lite emellan.. reagerar lite på att det inte är någon frukt med, men det kanske vi kan fixa själva. Det är ifrån Odensbacken.
  • Ilbäcksan

Vi åkte dit och pratade med henne och då fick vi lite förslag men bestämde oss för en italiensk sallad med parma till förrätt, oxfilé och någon örtpotatis med kantareller(jag minns knappt för det var i somras vi var där....)och sen fruktbuffé med chokladkaka till efterrätt. Sen gör hon även bröllopstårtan och har med sig servitörer, så det behöver vi inte heller tänka på :)

• Ilbäcksan

Nu var det som sagt ett tag sedan vi var där, men jag har för mig att det blev sammanlagt 300:-/kuvert och då ingick allt(även tårtan och servering)

• Ilbäcksan

Vi har bokat Sofia till vårt bröllop! Hon verkar jättebra, har tittat lite på hennes hemsida.

EmmaErik skrev 2008-01-30 18:07:51 följande:
    Hej på er alla Örebro brudar Nu är vi inte från örebro, utan Karlskoga, men jag ville bara höra med er om nån av er vet någonting om fotograf Sofia Ölund??? jag är väldigt nyfiken på henne. skulle bli jätte glad för nåt svar!!!Tack tjejer!!
  • Ilbäcksan

Vi ska också gifta oss den 28 juni, fast i Ekeby :) Vi beställer tårta från Odensbacken också, Ethels catering.

marjoh skrev 2008-02-04 10:24:22 följande:
    HejVi ska gifta oss i Ervalla kyrka 28 juni i sommarHar ni något bra tipps på var man köper bröllopstårtan, vilka är bäst på det?
Svar på tråden Örebro-bröllop 2008