Örebro-bröllop 2008
Här är en till! Dock gifter vi oss utanför Degerfors, men vi bor i Örebro! 16 augusti är det planerat att gå av stapeln!
Här är en till! Dock gifter vi oss utanför Degerfors, men vi bor i Örebro! 16 augusti är det planerat att gå av stapeln!
Jonna83: Tja, vi har väl kommit ganska långt tycker jag! Lokal bokad (vi ska vigas där), vigselförrättare fixad(en vän till oss), catering klar (antagligen iaf, ska träffa dem om några veckor), hår & smink fixat, fotograf (två vänner), klänningen köpt... Känns som om vi har koll på läget!
Det som är på g nu är: boka bröllopsresa, bestämma ring, kontakta konditor, fixa i ordning inbjudningskorten. Sen är det bara resten kvar!
Hur långt har ni kommit?
Nu är konditorn fixat också!
Oooops, glömde! Behöver hjälp med smak på tårtan, nån som har nåt tips? Funderar på vit choklad och hallonmousse, någon som har några andra idéer? Hjälp mig med förslag, go nuts!
Jonna83: Grattis till huset! Sen en fråga, vad har ni satt för OSA-datum? Såg att Neeke1972 satt 1 juni, och vi har ju samma datum alla tre. Har funderat på 1 juli, men det kanske är lite sent?
Igår blev inbjudningarna skickade, så idag har alla (förhoppningsvis) fått dem!
Var bara tvungen att skriva av mig lite, hihi!
Jag går ner i vikt med Cambridgekuren, har gått ner 15 kg sen i höstas!
Börjar flyta på med planeringen också, har gjort klar vår bröllopshemsida och bestämt maten nu, så det känns toppen!
Det känns stor skillnad kan jag säga! 15 kg är ju faktiskt en del!
Vad lutar det åt för mat då? Vilken cateringfirma blir det? Vi har bokat Lekhult och ska ha buffé, så skönt att det är bestämt! Billigt blev det också, ca 200 kr per person för en ganska rejäl buffé, och då ingår porslin och kaffe i det. Tycker jag är ett bra pris i alla fall!
PS: Du kan skriva "Ölsboda Herrgård" efter mitt namn istället för "utanför Degerfors".
Vi ska alltså anlita en cateringfirma som fixar maten, det är inte herrgården som erbjuder det priset, bara för att förtydliga lite!
Ja, det ska vi. Om det är fint väder har vi vigseln utomhus vid vattnet, annars tar vi det inne i herrgården. Ni då?
Haha, nu såg jag svaret! Så går det om man inte läser ordentligt innan man skriver!