Inlägg från: E hjärta A |Visa alla inlägg
  • E hjärta A

Örebro-bröllop 2008

Hallå! Här kommer en till Örebrobrud! Vi gifter oss 080517 i Almby kyrka, sen ska vi ha festen på Karlslunds herrgård.

• E hjärta A

Lillaj: Tack så mycket!!
    Vi har kommit en bit på vägen. Kyrka, lokal, frisör, smink, fotograf är klart. Så det känns skönt att de "stora" sakerna är fixade. Nästa vecka tänkte vi få iväg inbjudningarna. Det är ju så vårt att hålla det hemligt!!

• E hjärta A

Haha, nej det är inte så lätt. men vi har berättat för våra föräldrar och tärnan o marsalken så det finns några att prata med iallafall.

• E hjärta A

Jag funderar på att ha häst och vagn mellan kyrkan och festen. Är det någon som vet var man kan hyra och vad det kostar?

• E hjärta A

Igår skickade vi ut inbjudningarna!!! Skönt att slippa hålla det hemligt längre. Ska bli så kul att höra allas reaktioner!!

• E hjärta A

Vi hade osa två månader före bröllopet. Känns ganska lagom, då hinner man fixa det sista när man vet hur många som kommer.

• E hjärta A
    Grund skrev 2008-01-29 10:16:29 följande:
    E hjärta A:Det är inte så att jag fick inbjudan från dig igår???Jag är M hjärta H skulle man kunna säga
    Jo men visst fick du det!!! Vad kul att ni knde komma! Hur går det med era planer?
  • E hjärta A

Men åh vad mycket gott. Men jag röstar på alt 2, fast den soya marinerade kycklingfilen låter smaskens...

• E hjärta A

Vi har oxå bokat Sofia Ölund. Vi tog oxå paket 2 och har fått superbra bemötande. Vi tänkte som Lillaj att bilder på brudskålen och förberedelser kan vi ta själva och få från vänner.

• E hjärta A
    LiMa2008 skrev 2008-02-05 15:45:09 följande:
    Hej alla. Här kommer en till Örebrobrud. Vi gifter oss den 14 juni i Almby kyrka. Middag och fest blir på Karlslunds herrgård.
    LiMa: Ni har precis samma upplägg som oss. Fast vi gifter oss 17 maj. Vi ska till Karlslund på onsdag och planera lite mer.
  • E hjärta A

Min sambo hade oxå tänkt att ha frockcoat, men nu vill han hellre ha sin kostym, så vi köpte en väst i helgen så det blir lite mer speciellt. Han var så snyggg!!!

• E hjärta A

Annars så har vi skickat ut inbjudingarna, och de flesta har svarat och kommer!! Jättekul! Våra kläder är klara, och frissan, sminket, fotografen, ringen. På onsdag ska vi till Karlslund och planera lite, och så ska vi bestämma tid för att prova brölopstårta!!! Så det mesta flyter på.

Men är det nån som har tips på DJ, vad det kostar, om ni vet nån bra etc. Och häst och vagn kollar vi lite på oxå. Men det kanske inte funkar från Almby kyrka till Karlslund, det är ju ganska stor väg.. Vad tror ni?

• E hjärta A

Vi kommer låta gästerna fixa transport själva. Som min mamma sa " Man måste inte curla vuxna männinskor. Om man kunde ta sig från punkt A till B för 30 år sen, borde det funka nu när alla har internet, mobiler, GPS". Så bra sagt tycker jag. Så vi har låtit våra gäster fixa hotell och transport själva. Jag tror nog att de klarar av det.

Däremot vet jag inte hur vi ska göra. Du är nog rätt i att häst och vagn inte är optimalt. Sambon tycker att vi ska spara pengar och ta vår egen bil, men jag vet inte....

• E hjärta A

Choklad och passionfruktsmousse är supergott!!! Mangomousse är oxå jättegott. Men hallonmousse är ju aldrig fel! Vi ska ta våra tårtor från Kaffe o Pralin (jag tror de heter så )på Bondegatan så vi ska dit för provsmakning om några veckor. De gör sååå goda fruktmoussetårtor.

• E hjärta A
    lillaj skrev 2008-02-21 09:46:07 följande:
    Ska ni skriva äktenskapsförord? Det är något vi ska eftersom vi har enskilda egendomar och företag. Vart gör ni det, via banken eller går ni till någon jusrístbyrå direkt?
    Vi har oxå funderingar på det, men jag vet inte vart som är smidigast att vända sig. Jag tror att det blir banken. Vet du vad det kostar?
  • E hjärta A

Vi ska till mässan imorn. Är det värt att gå dit eller ger det inte så mycket?

• E hjärta A
    Jonna83 skrev 2008-03-13 09:41:35 följande:
    åååh, då måste jag åka o köpa! Tack! Jag hade letat ihjäl mig ;)Är det nån här som vet nån bra som man kan gå till o få ansiktsbehandlingar häromkring? Som inte kostar skjortan..?
    Jag går till Soul här i örebro. Jätteduktiga tjejer och privärt.
Svar på tråden Örebro-bröllop 2008