Örebro-bröllop 2008
Lycka till föresten och det är ju ingen tvekan om att du kommer lyckas för du låter rätt målmedveten
Lycka till föresten och det är ju ingen tvekan om att du kommer lyckas för du låter rätt målmedveten
Hur många är vi i örebro-trakten tro som ska gifta oss under 2008?
080719 Waersta
080809 lillaj
Återstår att se om vi blir fler
Inget klart kring bröllopsresmål men vi är inne på Florida! Velat fram och tillbaks mellan allt från Egypten, Italien (Toscana, Piemonte), Cypern till Thailand när sambon kom med förslaget Florida så nu kollar vi lite på vilka möjligheter som finns. Min blivande har varit där och tyckte jättemycket om Florida och det känns som alla jag frågat hittills som varit där är oerhört nöjda. Men givetvis är det en kostnadsfråga så vi får se när vi kommer i väg och om sonen ska med eller stanna hemma men det blir nog inte i direkt anslutning till bröllopet men det vill vi inte heller utan har hellre något att se fram emot ett tag efter bröllopet. Kanske åker vi på en kort weekend till Köpenhamn där vi förlovade oss vilket är väldigt romantiskt för oss i anslutning till bröllopet.
Antagligen 10 eller 14 dgr.
Jonna83: Vad har ni själva för planer?
Inget klart kring bröllopsresmål men vi är inne på Florida! Velat fram och tillbaks mellan allt från Egypten, Italien (Toscana, Piemonte), Cypern till Thailand när sambon kom med förslaget Florida så nu kollar vi lite på vilka möjligheter som finns. Min blivande har varit där och tyckte jättemycket om Florida och det känns som alla jag frågat hittills som varit där är oerhört nöjda. Men givetvis är det en kostnadsfråga så vi får se när vi kommer i väg och om sonen ska med eller stanna hemma men det blir nog inte i direkt anslutning till bröllopet men det vill vi inte heller utan har hellre något att se fram emot ett tag efter bröllopet. Kanske åker vi på en kort weekend till Köpenhamn där vi förlovade oss vilket är väldigt romantiskt för oss i anslutning till bröllopet.
Antagligen 10 eller 14 dgr.
Jonna83: Vad har ni själva för planer?
Jag tror vi snart kan checka av dem flesta punkterna i funderingar i tråden men jag tror inte vi snackat middag (inte i just den är tråden alla fall) men hur gör ni? Var ska ni ha era fester? Blir det 3-rätters eller buffe och vad kommer er middag landa kostnadsmässigt?
Har ni utsett nån toastmaster eller toastmadame? Det är två punkter vi har kvar, ska snart besöka herrgården och få offertar på olika alternativ med mat och alkohol. Beroende på hur många vi blir (knåpar fortfarande på gästlistan) så är buffe ett alternativ eftersom herrgården endast har bordsservering till max 60 gäster och blir vi över 60 blir det buffe. Hur många bjuder ni?
Kanske jag är lite trög idag men hur menar du? Bara lägga in ny lista eller starta en helt ny tråd?
Min blivande är SÅÅ nöjd med sin breda vitguldsring så här är det bara en ring till mig som ska införskaffas. Tre alternativ finns, alla Schalins (kanske lite fantasilöst men de alternativen vi hittat känns rätt) kostar i butik mellan 5-9000 och på vigselbutiken mellan 4-7000 så gissa om vi ska beställa på nätet
Jag tycker det låter precis som Waersta skrev cool med stenar även i killens ring, varför inte liksom?!
Jag tycker man ska tänka efter ordentligt när man väljer ring eller det är alla fall vår åsikt, det gör inget om den kostar lite för det är ju faktiskt en av de mer beständiga detaljer man väljer kring börllopet, man ska ju (om maninte väljer att uppdatera sina ringar) bära dem för resten av livet!
Jonna83: Det låter märkligt.. Jag trodde sån information var officiell så att säga men det kanske den inte är.
Nu längtar jag till lördag då jag ska prova brudklänningar. Ska dessutom klippa mig på det ställe jag ska göra bruduppsättning och sminkning
E hjärta A: välkommen hit till tråden! Hur går det för er med planeringen? En liiiten parentes bara men ni gifter ju er på samma datum som en av mina bästa kompisar så vi ska på bröllop då