Örebro-bröllop 2008
E hjärta A skrev 2008-01-28 16:15:03 följande:
E hjärta A skrev 2008-01-28 16:15:03 följande:
Håller med Waersta, kort i inbjudan och mer utförligt och förklarande i informationsbladet!!
Vi skriver bara jättekort i inbjudan (vem som vigs, vilken kyrka, tid, middag/fest vart, osa, klädkod) och sen bifogar vi ett A4 med all övrig information som gästerna kan behöva med tex vägbeskrivning till kyrkan, info med telefonnummer för de som vill övernatta efter festen, vad vi önskar, vad som gäller alkohol (bar öppnar efter kaffet), barn, transporter gäster kyrka-fest samt fest - hem, kontaktuppgifter mm
Men hallå, så mycket gott HUR ska man kunna välja?! I så fall alt 2.
HUr ska ni skriva på kuverten? Familjen xx eller hur formulerar ni om det är en stor familj? Om det bara är två skriver vi xxx & xxx helt enkelt men det kan bli många namn i en stor familj.
Vi har bokat henne till vårt bröllop! Så resultatmässigt har vi ju ingen erfarenhet av henne men hennes bemötande mm är super!
Vi kommer välja paket 2, dvs. med fotografering av vigsel samt porträtt. Tänkte först ha även från förberedelser och med bruskål men har kommit fram till att vigseln är det viktiga eftersom det är svårt att ta egna bilder inne i en kyrka. Brudskål och förberedelser kan vänner ta bilder och skicka över tycker vi. Vad funderar ni på? Har ni varit i kntakt med henne? Jag mailade henne och fick jättebra service! Ska även fota för secret box hos henne i vår!
När gifter ni er? Jag tror hon är en superbra och en lättsam person som gör allt lite lättare!
Vi har ju inte hunnit träffa henne än men planerar secretboxplåtningen i maj. Jag tycker det ska bli jättespännande!
Men det finns många fler bra fotografer som jag blivit tipsad om, kollat med Vá Foto? Eller Vasa? Det var dem vi funderade mellan men sen kom jag inte längre än till Sofia för det kändes rätt men det är många som tipsat om dem. Hoppas det löser sig för er!
Så blir det ibland, vi hade en svacka innan jul då frisören jag bokat plötsligt blev uppsagd och ingen annan på den salongen gör bruduppsättningar så vi fick börja leta ny och det kändes tungt eftersom vi hade hoppats slippa åka till Örebro den dagen då vi gifter oss i Kopparberg så det blir rätt många mil på en ändå stressig dag. Men så som det känns nu i efterhand så blev det bara till det bättre
Toastmaster eller värdpar enbart eller kan man skriva värdpar/toastmasterpar? Använder ni dessa begrepp? Vi håller på och skriver infobrev och då ska vi skriva kontaktuppgifter om vart dem ska anmäla tal och andra upptåg. Nu är det så att vårt värdpar/toastmasterpar även kommer hälsa välkomna i kyrkan ocvh styra själva bröllopsdagen mm
Vad jag förstått så är det olika i olika kretsar men vi vill ju inte att folk ska missuppfatta det om vi skriver värdpar eftersom dem normalt står för bröllopet ekonomiskt
Hej på er! Hopaps det går bra för er. Själv har jag på uppdrag ringt och kollat priser för hyra av frockcoat i området och det känns som det är rätt dyrt på de två ställen jag känner till i Örebro för båda låg runt 2400 samt 2500 (inkl skor visserligen) och i Degerfors 1800.
Ska era killar hyra, köpa eller annat? Ska ni ha frockcoat eller något annat?
Finns andra ställen som jag missat? Alla tips mottages Sökte på BT på hyra och frockcoat och det verkar som det är mycket billigare att hyra på andra ställen i landet vilket känns surt. Degerfors blir är ju en bit för oss att åka så frågan är om det är värt det i slutänden. Misstänker att det kan bli aningen stressat ändå dagarna innan den stora dagen.
Annars? Vart är ni i planeringen? Vi ska skriva ut informationsbladen i kväll, vika och lägga i kuverten till inbjudningarna. I morgon ska inbjudningarna vara färdiga!!