• Jenniecarlsson

Orkar inte med allt pyssel..

Jag säger bara blääää... Verkar som att alla är så himla duktiga på att klippa och klistra. Fixa festprogram innehållandes bordsplaceringar och gärstpresentationer, rim och fakta om brudparet och gud vet allt... Jag är så himla kass på allt sånt. Har med nöd och näppe knåpat ihop ett vigselprogram i word som tog 2 veckor att göra.. Hur kan ni andra så mycket? Funderar allvarligt på att skita i festprogram och gästpresentation, måste man ha sånt?

• Svar på tråden Orkar inte med allt pyssel..
  • Paeonia

Jag avskyr också allt vad pyssel heter. Jag betalar gladeligen för att slippa allt sådant.
    Det kanske inte blir lika personligt, men våra släkter är inte bortskämda med bröllopsinbjudningar så dom kommer nog vara mer än nöjda.
    Det svåra är väl att välja i kortdjungeln.

Paeonia

• viktualia

Vi gjorde så här:

- köpte tryckta inbjudningskort
    - köpte tryckta tackkort
    - tankade ner mallar för vigselprogram och festprogram
    - kämpade alla kvällar i två veckor med festprogrammet och det blev okej men inte bättre än så
    - tryckte upp vigsel- och festprogrammen med hjälp av vår hemmaskrivare

• Waersta

Jag hatar också att pyssla, jag är kass också! MEN jag kommer att göra det. Jag gifter mig bara en gång, och då ska jag banne mig ha pysslat allt själv!

• 16 aug

men kan du inte beställa? Eller me toastmaster eller vän att göra? Svärmor, mamma ja någon? Jag hade GÄRNA gjort åt en vän som ska gifta sig- skit kul
    Man behöver inte göra egna- blir ju bra hur man än gör! Gör som NI vill ha det.

• Callelin

En liten fråga, vad för information ska man ha med i ett festprogram och vad innebär en gästpresentation?

• Augustibruden 2008

Någon som kan tipsa om vart jag kan beställa förutom Calligraphen?

Orkar ej göra egna, men det är så dyrt att beställa oxå...hmm

• 16 aug
    Callelin skrev 2008-01-05 19:39:19 följande:
    En liten fråga, vad för information ska man ha med i ett festprogram och vad innebär en gästpresentation?
    Vi skriver med lite välkomst text, meny, rim på gästerna, "ordningsregler", "vintips", bordsvisor, m.m.

gästpres, är väl om man skriver lite om gästen, många skriver kanske tex: en kille som älskar bilar, gift med bla bla eller nåt DÅLIGT ex hihi

Augustibruden: alltså våra egna trycksaker har gått på ca 2000 kr, ( 64 st) då är det bara inbjudan... så det är inte alltid dyrare med att köpa? Vet inte riktigt iofs.. Men är det så dyrt att köpa?
  • viktualia
    Callelin skrev 2008-01-05 19:39:19 följande:
    Vi hade presentation av menyn, vinerna, oss själva, lite knep och knåp och gästpresentationer.

Exempel på gästpresentation: Kalle Karlsson - brudens bandytokiga barndomsvän som gillar långa kliv på höga höjder..
  • träsksvin

Jaa! Jag är inte ensam om att inte vara så pysslig! Började få ångest över hur mycket idéer andra hade och kände mig rätt fantasilös.

Jag vill ju egentligen också göra massa unika spännande kort, dekorationer och annat... Har bara aldrig gjort sådant förut. Men vi kommer nog att beställa kort, och Societetshuset (där vi har bröllopet) står för kandelabrer och mindre bordsdekorationer.

Svar på tråden Orkar inte med allt pyssel..