• egensinnig

Ngn m erfarenhet av viktklubben, fortsättningen.....

Hej!
    Tittar in efter tips från Viktualia. Är inskriven på VK sen ca 3 veckor tillbaka, har till min egen förvåning redan tappat 4 kg...Men jag ska ner 27 totalt så det är nåra kvar

Bröllop blir i augusti och hoppas då ha tappat i alla fall 20-22 kg.

Hur går det för er andra? Hittat motivationen igen?

Skottdagen2008 - hoppas verkligen du blir nöjd med klänningen ändå?

aka79 - hur gick det med kcal-gränsen? blir det någon pulverdiet?

• egensinnig

aka79 - kul att du hittat motivationen igen! Jag har varit magsjuk så ett par kilo kanske jag går upp igen när vätsekbalansen återställs. men det känns bra ändå. Gillar verkligen VK!! Har testat VV och GI innan typ 10-15 ggr - jag är den ständige bantaren som går ner 10 kg o sen upp dem igen efter ett år el så, o så ner igen o upp igen osv...Men nu har jag ca 25-30 grav-kilo som jag vill ha bort och jag vill ha nya matvanor för hela familjen så lilltjejen får bra matvanor...Det är en stark motivation för mig och medför mer frukt, grönt, fiber, ekologiskt mm. Mindre snask o andra onyttigheter.
    Hur länge har du kört VK o hur m ycket vill du gå ner?

• egensinnig

aka79 - aha då förstår jag. Hur gammal är lillkillen nu då? Själv har jag en lilltjej på snart 9 mån
    Vi får jobba för o hoppas på att motivationen håller i sig nu då för oss alla!!

• egensinnig

Det låter som det går bra för er tycker jag?
    Modigt att skaffa barn igen - själv är jag totalt avskräckt - ska ALDRIG mer vara gravid el föda barn. Så här är det trippla preventinmedle typ

Har gått ner 6 kilo sedan 2:a januari. SÅ jag är nöjd. 13 kilo kvar till inskrivningsvikten o sen ytterligare 8-10 till min normalvikt....så jag är nöjd om jag kommer ner till inskrivningsvikkten till bröllopet. Å andra sidan hittar vi ingen ledig kyrka så det vete fasiken hur vi ska kunna gifta oss?

• egensinnig

Äh, här kämpas det....8 kg ner sen 2:a jan o sen 1,5 upp över helgen som gick...hade spa-kväll med tjejerna o åt o drack gott i 2 dar. Men det är bara en tilfällig motgång - jag ger mig inte så lätt *knaprar på en morot*

• egensinnig

Kanske är din kropp funtad som min? Hade 25 kg att gå ner o gick inte ner ett enda hekto innan jag sluta de amma. När jag slutade amma o skrev in mig på VK så rasade jag. Tror min kropp var rädd om sina amningdepåer o vägrade släppa fettet helt enkelt.
    Vi har ersatt amningen med annat gos, kramar, ligga/sitta i famnen, pusslekar osv. För vi saknade närheten bägge två!

Lycka till o hoppas att det släpper!!

• egensinnig

Kanske är din kropp funtad som min? Hade 25 kg att gå ner o gick inte ner ett enda hekto innan jag sluta de amma. När jag slutade amma o skrev in mig på VK så rasade jag. Tror min kropp var rädd om sina amningdepåer o vägrade släppa fettet helt enkelt.
    Vi har ersatt amningen med annat gos, kramar, ligga/sitta i famnen, pusslekar osv. För vi saknade närheten bägge två!

Lycka till o hoppas att det släpper!!

Svar på tråden Ngn m erfarenhet av viktklubben, fortsättningen.....