Inlägg från: Miss Blue |Visa alla inlägg
  • Miss Blue

Besviken på tärnan

Är så besviken på min ena tärna....
    Känns som man skulle vilja vrida klockan tillbaka och INTE fråga henne..
    Men det går tyvärr inte
    För att göra en lång historia kort;
    Hon var jätteentusiastisk i somras när jag frågade om hon ville vara min tärna och allt kändes jättebra. Nu har hon ändrat sig och kommer troligtvis inte att följa med till frissan på fm utan bara dyka upp till kyrkan. Känns inte alls bra...sa till henne att jag var besviken och föreslog att hon iaf kunde komma till frissan och sen åka hem en sväng innan själva vigseln.
    Hon skyller på; pengar (jag har tom erbjudit mig att betala en del utav hennes uppsättning), vill inte vara ifrån sin son (som då är över 1,5år)hela dagen och kvällen...
    Jag har gjort klart vad jag förväntade mig utav henne men det verkar inte gått fram??
    Känns jättetråkigt och lägger sig som ett svart moln över hela bröllopsplaneringen.
    Varför kan man inte vrida klockan tillbaka?
    Då hade jag frågat en utav mina vänninor från gymnasiet istället, som jag tänkt från början...
    Jag är helt kass på beslut, det erkänner jag..
    Behöver lite peppning utav er tjejer...hur ska jag göra?
    Ska jag låta det vara och se (hon är en sån person som kan ändra sig rätt friskt), ska jag fråga den tjejen som jag tänkt från början (då blir det tre tärnor)????? Känns så fel alltihopa..
    Jag är helt rådvill.......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-09 07:03
    För att göra saken ännu värre;
    Jag pratade med den andra tärnan igår, hon måste ev hoppa av som tärna (det är inte hon jag skrivit om här, utan hon som kunde engagera sig). Typiskt....
    Hon ligger i skilsmässa och hennes ex krånglar med pengar (de har två barn), så hon vet inte om det funkar ekonomiskt (hon bor en bra bit bort från mig). Hon ville var schysst och säga det tidigt...
    Suck vad är det man säger; en olycka kommer sällan ensam....blää

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-09 10:34
    Håll tummarna!
    På lördag har jag stämt träff med min gymnasiekompis och ska fråga om hon vill vara tärna! Gaaaaaaahhh hoppas hoppas att allt löser sig!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-09 13:19
    DET HAR LÖST SIG, VI HAR RETT UT DET HELA!! TACK ALLA SOM ORKAT LÄSA OCH GE RÅD!! TACK NU SKA JAG BARA NJUTA!!!!!

• Svar på tråden Besviken på tärnan
  • Miss Blue

Nä hemskt är det väl inte men det är en mysig stund, vi blir fixade, dricker lite champagne och fnissar som hon liksom missar..
    Jag vet att det inte är något världsproblem, men jag blev besviken eftersom hon så GÄRNA ville vara med och bli fixad från början..såg fram emot det helt enkelt.

• Miss Blue

Tack för de värmande orden
    Jo den andra tärnan ska vara med mig HELA dagen, hon bor lite längre bort så hon kan inte åka hem emellan..he he
    Nä men hon har gjort klart att hon finns där för MIG och ska peppa osv så det känns jättebra.
    Funderar allvarligt på att fråga tärna nr 3 oxå (även om nr 2 ändrar sig och kommer vara med). Då får jag en bra bredd utav vänner känns det som, men ska fundera lite till innan...svårt.

Jo det känns som jag vill avvakta lite med att helt enkelt säga att hon får vara gäst istället....
    Jag får väl som sagt vädra ur all skit här istället...

Astriden skrev 2008-01-08 13:39:17 följande:
    Tycker att du kan avvakta lite & "klaga ur dej här istället"..hon ändrar sig nog Försök bara vara ärlig & tala om när du blir besviken men håll ändå humöret upp & låt dej inte dras ner av detta! Har en liknande situation kring mitt bröllop.
  • Miss Blue

Vi gifter oss i augusti så det är ju ganska långt kvar..
    Ja hon sa tom själv att hon tyckte det skulle bli så roligt att bli fixad för hon hade aldrig gjort det förut, så ja det visste hon.
    önskar man hade lite jävlaranamma istället för att försöka göra alla till lags...det är ju VÅR dag (min & M2B). Men jag är väl för snäll (och dum?)

Knopan skrev 2008-01-08 13:47:03 följande:
    När gifter du dig? Är det lång tid kvar?Du sa att du tidigare gjort klart för henne vad som förväntades av henne... visste hon att du ville ha med henne till frisören? Visste hon det & ändå nu har svikit det,så hade jag strukit henne från min tärnlista och valt nån annan (som du nämnde). Det hade varit en jävla skillnad om det var en vanlig onsdag mitt i oktober, men det är ditt BRÖLLOP!!! Hallå! är det nån gång hon ska ställa upp så är det nu!!
  • Miss Blue

Ja det lutar åt att göra så faktiskt, för min del spelar det ingen roll hur många tärnor jag har....

Tänk vad bra det är att kunna ventilera med er tjejer, för min M2B han sliter sitt hår över mitt ältande vid det här laget...
    Tilläggas ska att han tyckte från början att jag INTE skulle ha frågat den här tjejen utan "gymnasietjejen"....men det är som sagt lätt att vara efterklok...

Waersta skrev 2008-01-08 13:51:46 följande:
    Låt henne vara då, men fråga en tärna till, då har du så du klarar dig och slipper känna dig ensam så kan hon göra som hon vill, för då har du ju 2 som bryr sig iaf. Miss Blue skrev 2008-01-08 13:50:27 följande:
  • Miss Blue

Ja visst är det!?!?!?
    Men i efterhand så kan jag ju säga att han VERKLIGEN hade rätt i det här fallet....!!

• Miss Blue

Jo jag känner verkligen så, det här ska ju vara ROLIGT!!!
    Det är ju vår bröllopsdag, jag vill verkligen inte att det ska grusas utav detta....
    Jag kan hålla med om det där med sonen, min son fyller 2 år i mars och jag tycker att det kan vara riktigt skönt att lämna bort honom ibland och inte vara mamma utan bara vara JAG igen...men hon kanske hinner ändra sig angående det, vad vet jag? Det är nog mest hennes samvete det handlar om, barnet har ju en pappa oxå.......!!!!

MaddeW skrev 2008-01-08 14:04:33 följande:
    Men, saken är väl den att man inte orkar vara besviken eller arg, man ska ju vara glad & lycklig till bröllopet!Kan du ha överseende med att hon inte är med på förberedelserna utan att du blir irriterad/besviken? Om inte så tycker jag att du säger det till henne, att hon bara får vara vanlig gäst och ber någon annan istället.MEN då får du ju inte bli irriterad/besviken för att hon inte är din tärna.Personligen tycker väl jag att det är lite konstigt att hon inte kan vara ifrån sin son... Min son sover hos sin mormor/morfar, farmor/farfar emellanåt. När vi gifter oss är han precis 1 år och då kommer han att sova hos min systers svärföräldrar.. Han är "van" vid att sova borta/träffa andra människor så han trivs och mår bra då också!
  • Miss Blue

Nej jag sa från början att jag betalar en del utav det INTE hela. Och jag pratade jättetidigt med frissan för att mina tärnor skulle få bestämma själva om de tyckte att de hade råd eller inte. Och sist när jag frågade henne så frågade jag om hon fortfarande ville vara tärna och kunde, hon sa ja.
    Jag har all förståelse för om man inte har råd, vi har inte så fett vi heller, men från början har jag sagt att de får fixa sina egna kläder och del utav fixningen själva. Jag bjuder på "halva" fixningen samt deras tärnbuketter. Så har jag sagt från början så det är inga nyheter.
    Jag tvingar ingen att vara med, har sagt vad jag förväntar mig och sen är det upp till de inblandade att säga om det är okej eller inte. Hellre att någon är rak och säger nej än en som velar fram och tillbaka.......
    Lilla My skrev 2008-01-08 14:08:25 följande:

Kan det vara så att hon kanske inte har råd eller att det kostade mer än hon tänkt sig? Hon kanske utgick från att du skulle betala (hela) fixningen när hon tackade ja?
  • Miss Blue

Jo det är ju det som är grejen, jag vill ju att hon ska vara där, hon behöver inte fixa sig om det är kostnaden som är kruxet. Men vara DÄR, peppa mig, hjälpa mig, fnissa och bara ha en mysig stund innan vigseln.
    Jag bryr mig inte om vilka frisyrer tärnorna kommer ha (nåja inte tuppkam kanske...fniss). Men det är liksom hela grejen att finnas där för mig som jag vill ha, inte frisyren
    Vill ha någon som är närvarande och intresserad....nu säger hon inte bara för pengarna utan hennes son kommer vara utan henne hela dagen...suck orkar inte bry mig snart..

MaddeW skrev 2008-01-08 14:19:38 följande:
    Jag har en tärna.. Vi har inte ens pratat om att fixa oss tillsammans. Jag har en annan kompis som ska sminka mig & fixa mitt hår.Jag ordnar en tärnbukett (som min fast lite mindre & enklare). (vilket jag tycker ingår om jag vill ha någon som tärna)Om det är kostnaden som är problemet för din tärna. Kan hon inte fixa håret själv & bara vara med som stöd/sällskap när du ska bli fixad? Alla måste väl inte se likadana ut i håret? eller?Lycka till!
  • Miss Blue

Nej jag vill ju inte vara taskig, hon måste få välja själv. Men jag känner bara att kan man inte ställa upp kanske man får tacka nej och "bara" vara gäst. Jag blir inte arg över det, bättre att vara ärlig

Svar på tråden Besviken på tärnan