• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • sanber

här har du en!!!
    VILL!!!!

och rent ekonomiskt så är det nog bra å vänta så jag satsar på
    2010, har inte "gubben" friat senast 1/1 2010 gör jag väl det själv då så har jag ju smidit planer i flera år så då kan vi gifta oss på sommaren!

• lillamaa

jo JAG. hoppas jag. det beror på ekonomin, tyvärr!!! vi ska försöka spara så mkt som möjligt och FÖRHOPPNINGSVIS kunna sätta ett datum 2010.
    några spartips?

• Skottdagen2008

Jag gifter mig om 7 veckor och 2 dagar, men ville bara se hur många som verkligen planerar så låååååångt i förväg.

Sanber:
    Om jag har förstått det rätt så är du en brud som drömmer om att få gifta dig fast din kille har ingen aning om att du gör det? Fria på skottdagen i år då för då är det ju tjejer enligt tradition som får fria .

Jag trodde att BT var för blivande brudar, men här stöter man på dagdrömamre och de som redan är gifta och vill dela med sig osv. Häftigt .

• mysifer

vi är förlovade men har satt datum två år fram pga ekonomi och att båda läser just nu. min sambo vill vara klar med sin utbildning, vilket han blir nästa år, och hinna jobba ett tag innan bröllopet. sen råkade "vår" dag infalla en lördag 2010 så det fick bli så långt fram.

• Fenixx

Jag med! vi bestämde faktikt igår kväll att det blir av stapel 2010!

• lillamaa

jag tror de är bra att börja planera i tid.
    jag ska göra rät tmkt till bröllopet själv då jag vill att de ska vara så personligt som möjligt. bli sy egna servetter och brodera dit ett monogram! då kan det vara bra att ha tid på sig.

• lillamaa

min sambo har sagt så här: jag vill inte bestämma ett datum ännu för OM det inte går 2010 så kommer du bli besviken och jag vill inte se dig så ledsen.

men vi har det som mål

• mysifer

sanber skrev 2008-01-09 15:41:33 följande:

här har du en!!! VILL!!!!och rent ekonomiskt så är det nog bra å vänta så jag satsar på2010, har inte "gubben" friat senast 1/1 2010 gör jag väl det själv då så har jag ju smidit planer i flera år så då kan vi gifta oss på sommaren!
    hmm har nog inte så många bra spartips eftersom vi inte är så duktiga på det själva..det vi ska göra är att sätta undan en bestämd summa varje månad och förhoppningsvis ska det räcka. sen kommer vi att lägga undan så mycket som möjligt av det vi tjänar på våra sommarjobb också.
    jag tänkte nog ta ett extrajobb också under terminerna som innebär att man får jobba nån dag här och var samtidigt som jag pluggar och lägga undan all lön det ger.
  • sanber
    Skottdagen2008 skrev 2008-01-09 15:55:51 följande:
    Jag gifter mig om 7 veckor och 2 dagar, men ville bara se hur många som verkligen planerar så låååååångt i förväg.Sanber:Om jag har förstått det rätt så är du en brud som drömmer om att få gifta dig fast din kille har ingen aning om att du gör det? Fria på skottdagen i år då för då är det ju tjejer enligt tradition som får fria .Jag trodde att BT var för blivande brudar, men här stöter man på dagdrömamre och de som redan är gifta och vill dela med sig osv. Häftigt .
    jag har tänkt tanken faktiskt!
    men mer och mer ser jagg hur Peder börjar tina upp och faktiskt till och med nämnt att han vill gifta sig - big biiiig step!
    så jag tror dock jag ska vänta liiite
  • mysifer

jag tycker det är bra med lång planeringstid ur ekonomisk synpunkt också. man kan ju handla saker lite i taget istället för att lägga en massa pengar på en gång. de största kostnaderna kommer ju att uppstå i samband med bröllopet med mat och sånt men saker till dukning, dekoration och trycksaker kan man ju köpa på sig när man hittar det.

Svar på tråden fler 2010?