Inlägg från: mysifer |Visa alla inlägg
  • mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • mysifer

vi är förlovade men har satt datum två år fram pga ekonomi och att båda läser just nu. min sambo vill vara klar med sin utbildning, vilket han blir nästa år, och hinna jobba ett tag innan bröllopet. sen råkade "vår" dag infalla en lördag 2010 så det fick bli så långt fram.

• mysifer

sanber skrev 2008-01-09 15:41:33 följande:

här har du en!!! VILL!!!!och rent ekonomiskt så är det nog bra å vänta så jag satsar på2010, har inte "gubben" friat senast 1/1 2010 gör jag väl det själv då så har jag ju smidit planer i flera år så då kan vi gifta oss på sommaren!
    hmm har nog inte så många bra spartips eftersom vi inte är så duktiga på det själva..det vi ska göra är att sätta undan en bestämd summa varje månad och förhoppningsvis ska det räcka. sen kommer vi att lägga undan så mycket som möjligt av det vi tjänar på våra sommarjobb också.
    jag tänkte nog ta ett extrajobb också under terminerna som innebär att man får jobba nån dag här och var samtidigt som jag pluggar och lägga undan all lön det ger.
  • mysifer

jag tycker det är bra med lång planeringstid ur ekonomisk synpunkt också. man kan ju handla saker lite i taget istället för att lägga en massa pengar på en gång. de största kostnaderna kommer ju att uppstå i samband med bröllopet med mat och sånt men saker till dukning, dekoration och trycksaker kan man ju köpa på sig när man hittar det.

• mysifer
    Fenixx skrev 2008-01-09 17:43:05 följande:
    så känner jag också. och bättre ha god tid på sig att hitta saker man vill ha, för blir nog ändå lite småstress i slutet ändå kan jag tro.
    precis. det känns lättare att få en uppfattning om vad man kommer behöver för budget om man har hunnit kolla upp vad man vill ha och vad det kostar.
  • mysifer

lila, silver och grönt blir det för oss. tror att det kommer bli en del vitt i dukningen med, typ dukar och servis mm men bara som bas.

• mysifer
    lillamaa skrev 2008-01-10 13:36:40 följande:
    ja vitt går ju nästan inte att undvika :)
    nej det känns så givet att jag inte räknar in det bland våra färger. jag ska iaf inte ha vit klänning så det blir nog bara dukningen.
  • mysifer

lillamaa: min klänning kommer att vara ljuslila med silverdetaljer

• mysifer

tyvärr bara i huvudet än så länge..det finns bilder i mitt galleri här på modellen jag ska utgå från och färgen vill jag ha samma som fiona har i shrek 2 (finns bild på henne också..)

• mysifer

det kommer att bli en sån klänning som fiona har förutom att jag vill ha trumpetärm. ska kontakta Väsenhantverk och se om de kan hjälpa mig. fast jag avvaktar lite.

Svar på tråden fler 2010?