Inlägg från: mysifer |Visa alla inlägg
  • mysifer

fler 2010?

jag är lite kluven när det gäller det..jag kan tycka att man inte borde bjuda fler än att man har råd att bjuda dem på middag. särskilt om man har gäster som ska resa en bit och får betala övernattning.
    men om man nu inte vill vänta och spara ihop de pengarna eller bjuda väldigt många kan jag tycka det är okej att ta kuvertavg. istället för present.

• mysifer
    malous skrev 2008-01-10 16:39:14 följande:
    Om ni är studenter så kan jag råda er att söka stipendium för det kan ge rätt mkt i en smäll. Min fästman har börjat jobba extra också (vi gifter oss sommaren -09 men har planerat sedan förlovningen maj -07) och det ger en hel del att kunna avsätta 5000 extra varje månad.
    det var ju ett bra tips! det finns väl nåt register där man kan se vad det finns för olika?
  • mysifer

välkomna hit sommarliv och knopan!
    och alla andra naturligtvis.
    kul att vi har blivit några stycken nu =)
    jag som började bli övertygad om att jag var ensam

• mysifer

ett tips är att dela upp utgifterna så mycket som möjligt. det blir ju samma summa i slutändan visserligen men känns inte lika mycket i ekonomin.

• mysifer

vi har valt bort alla fastrar, mostrar och kusiner just för att hålla nere antalet gäster. vi tänkte bjuda max 45 pers och de flesta kommer att vara vänner. jag bjuder hellre vänner än släktingar jag knappt träffar.

• mysifer

lillamaa:
    haha jag kan tänka mig att om man låter alla vara med och säga sitt så vet man till slut inte vad man själv vill
    det är lika bra att säga ifrån från början att det är ert bröllop och ni som bestämmer!
    våra föräldrar tar nog inte oss på allvar än eftersom det är så lång tid kvar så när de väl börjar lägga sig kommer vi att ha planerat allt redan! känns nästan som att lura dem men på det sättet får vi allt precis som vi vill.

• mysifer

det var ett bra tips sanber!

jag vet inte alls hur jag ska göra med tårta..tror att jag ska kolla runt och jämföra priser. vill egentligen beställa från ultimate cake i malmö för hon gör helt otroliga tårtor..men de kostar ju därefter.
    www.ultimatecake.se/index2.htm

• mysifer

jag vill ha tårta eftersom jag har hittat en cake topper som är perfekt
    vi ska däremot skippa efterrätt för det tycker jag är onödigt.

• mysifer

vi är födda 84 (jag) och 81 (han). bor i jönköping.

• mysifer

jag flyttade hit i augusti (kommer från södra skåne från början) så jag tycker det är jättesvårt att veta vad som finns och var man ska leta. kan fråga runt bland kompisarna men de tycker att jag är knäpp som planerar redan nu så då får man stå ut med deras kommentarer varje gång man undrar nåt.

Svar på tråden fler 2010?