• starfish

Hur har ni råd ?

Kanske låter som en knäpp fråga men jag undrar hur alla finanserar sina bröllop.
    Har ni undansparade pengar eller så?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-11 13:57
    Tack för alla svar och tips:)
    vi har tänkt börja spara vi med, kul att höra hur alla gör.
    Vi har båda redan lån, därför är ytterligare lån inget alternativ för oss, men min sambo har bra lön så det ska nog gå att spara en del:)

• Svar på tråden Hur har ni råd ?
  • Jenniecarlsson

Vi sparar ca 1500/mån + att vi hade ett ganska bra sparkonto sedan innan. Handlar oxå saker lite å och då vilket oxå gör att man "sparar" pengar. Har t ex handlat hela min utstyrsel utan att ha behövt röra sparpengarna=)

• Waersta

Vi har inte mycket sparat.. klänningen och ringen + lite annat är betalt.
    Kommer kunna lägga undan ca 5000:- mars/april/maj/juni så det är inga problem iaf.

• Humlanekerö

Vi hade lite grann sparat innan och lägger undan 5-6000/månad fram till augusti..då gifter vi oss..men vissa saker som tex. festlokalen faktureras efter kaljset.

• Fröken Figo

Min pappa betalar det mesta. Det vi ska betala själva lägger vi undan pengar till. Ringar, fotograf och lite smått och gott. Jag köper även småsaker då och då (och shoppar mindre kläder under det här året ist)

• Krystal

Öppnade ett nytt sparkonto här om dan där vi ska sätta in pengar. Det kommer nog inte att räcka till hela bröllopet. Resten får vi väl låna eller nåt...
    Det som kommer att kosta mest blir nog ringen... den är ju efteråt liksom beviset på att man är gift (förutom namnbytet) så den vill jag ha som jag vill ha den ... allt det andra kan justeras lite.

• Englali

Vi sparar mellan 5000-7000 per månad och sedan betalar mina föräldrar en stor del av det hela.
    Sne sprider vi ut det lite, som tex min klänning är redan köpt och det behödes inte tas från något sprakonto utan från våra "vanliga" pengar som vi rör oss med.

• AnneiLund

Vi sparar 10.000 varje månad, gjort det sedan den siste maj, 2007.

• tanjaochtomas2008

Undrar hur man kan spara 5-7000 kr i månaden... Avundsjuk Så mycket får vi aldrig över i månaden...

starfish skrev 2008-01-10 21:01:54 följande:
    Kanske låter som en knäpp fråga men jag undrar hur alla finanserar sina bröllop. Har ni undansparade pengar eller så?
  • AnneiLund

Sen får vi rejält med bidrag från familjen..

• grabbarna

som mig då jag får inte ens ut 10 000/mån suck men vi sprider ut kostander lite pö om pö och sedan kommer skattepengarna gå till det också....

tanjaochtomas2008 skrev 2008-01-10 23:06:14 följande:
    Undrar hur man kan spara 5-7000 kr i månaden... Avundsjuk Så mycket får vi aldrig över i månaden...
Svar på tråden Hur har ni råd ?