• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Bellanote

beklagar englali håller tummarna att det inte spridit sig.

fick bok till den 31 maj nu och sätta upp håret på prov ser fram emot det.

min fästmans farfar gick bort igår så ser fram emot bröllopet mera nu konstigt men det är bara för att han sa till oss för 2 mån sen när vi berättade att det var på tiden att vi gifte oss kommer sakna han så mycket. han bröt lårbenshalsen förra veckan och sen klarade han det inte. fram till i dec så gick han 1 h promenad varje dag 94 år gammal och bodde hemma och skötte sig själv..

• Flamora

Usch, Englali, fruktansvärt tråkigt. Om det kan vara till nån tröst så kan de ju faktiskt bota många idag. Men klart att man är hemskt orolig.

• Pumpkin

Nu har jag lagt upp bilder på provkortet. Det är mörkgrått men det riktiga ska vara brunt, annars är det väl inga större missar. Ja, tasstämpel och foto under det vita saknas, plus ett band att binda ihop allt med.

Vet inte om jag är så nöjd, ena sekunden tror jag det blir skitbra och i nästa så tycker jag att det blir skitfult Kom gärna med tips och idéer - t ex, dumt att ha guldtext? Blir svart bättre kanske?

• Englali

Jag har inte tagit upp det med dem. Jag är rädd att det tar bort lite av mammas hopp... förstår du hur jag menar. Bröllopet är något som hon är överlycklig för och ser fram emot något enormt. Hon kanske behöver det... något sådant att se fram emot och kämpa för?

Sedan är jag sååå rädd att hon ska vara superdålig den dagen så att hon inte kan vara med. Och kan min mamma inte vara med på min bröllopsdag... ja då kan det kvitta, så är det. Min familj, är inte dem med spelar inget någon roll. (jag är en extremt mkt familjemänniska, dem är allt)

Nu ska jag faktiskt gå o försöka sova lite... Andreas får ta hand om mig!

Godnatt på er, tänk positiva tankar åt mig, snälla!! Kram på er!

• Pumpkin
    Englali: Förstår vad du menar och hur dina tankar går, jag är också extremt mycket familjemänniska...

Försök sova lite, det behövs.

Kram!
  • Flamora

Englali: förstår precis. Bröllop utan mamma kan man inte tänka sig. Och alltid tänker man det värsta.. Hoppas du får sova inatt!

Pumpkin: Jättefina kort. Guldfärg blir väl hur bra som helst till brunt!

• Pumpkin

Jaha, det var ju en misslyckad BT-kväll...

Flamora: Ja, guld och brunt är ju himla snyggt tillsammans, dock blev guldtext på brunt i princip oläsligt (för mörkt) så därför stämplade jag på rosa istället. Nu är jag bara orolig att guldtexten inte ska synas ordentligt på det rosa heller, därför funderade jag på om svart text kanske är bättre? Fast inte lika snyggt kanske?

Tack förresten! Känns bara som att det är något som fattas (vilket det iofs är )...

• Anja 19 juli 2008

Godmorgon

Englali
    Så ledsen för din skull, att det finns något som hemskt som cancer Jag tänker på er ohc jag hoppas innerligt att cancern inte är spridd någon annanstans och att cellgifterna tar kål på det så din mamma får vara frisk och må bra. Tror att du kan ha rätt angående bröllopet. Kanske är det något din mamma behöver. Vänta och se vad läkarna säger, tills ni vet hur förloppet och behandlingen kommer se ut! Bestäm sedan om ni ska vänta eller go ahead as planned. Om din mamma är överlycklig över att ni ska gifta er så tror jag att hon skulle bli ledsen om hennes jä...la elaka sjukdom orsakade att ni fick skjuta på det. Eller vad tror du? Förstår ju absolut att du inte vill att hon ska vara dålig och inte kunna var med på er stora dag, men om ni tex får vet att behandlingen kommer ta si och så många månader så VET ni ju lite mer och då kan ni fatta ett beslut.

Se nu bara till att fokusera på positiva energier, tänk positivt, utstråla positiva tankar mot din mamma. Ge inte upp. Positiv tankeenergi kan ta dig långt.

*kramar om hårt*

Bellanote

Vad tråkigt att din sambos farfar hann gå bort innan ni gifte er men wow vilken ålder och vilken vitalitet han måste ha besuttit innan han bröt lårbenshalsen (var det när det var så halt ute?). Vilken otrolig välsignelse att få bli så gammal, vara så frisk coh att kunna klara sig själv hela den tiden. Det måste vara alla människors önskan Han fick ett långt och bra liv och dog i förvissningen om att ni ska gifta er. Han kommer att vara med er i tankarna på er stora dag

*kramar*

• Anja 19 juli 2008

Pumpkin

godmorgon

Angående din guldstämpel... det låter mkt konstigt att den inte skulle synas på det bruna?

Är du säker på att du har en guldfärg som är ämnad för mörka underlag? Du har kanske en om är ämnad för ljusa?

För guld och silver brukar ju synas jättebra just på mörka underlag! Kanske är det för att guld och brunt är lite ton i ton så att det går lite in i vartannat?? Eller?

Trist iallafall... fast jag tyckte det såg jättefint ut med det rosa under, även om det för dig, innebär extrajobb (som man gärna vill slippa)

Ja, jä...la trist BT-kväll. När jag äntligen kom hem igår så gick det ju inte att komma in. Jag är så trött på detta! Skittrist är det (dagens i-landsproblem lixom)

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.