• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-08 08:55:57 följande:

Idag ska jag gå in i en tygaffär och köpa ett vackert brokadtyg i ivory (tror jag att det blir) för jag ska sy Daniels väst och kravatt själv har jag bestämt... shit, det ska bli skitkul...har en avancerad symaskin som jag fick av min mamma i födelsedagspresent så nu f..n ska det sys. Sånt är såååå kul men det är så sällan man tar sig tid.Ska sy västar åt pojkarna oxå tänker jag...ÄNNU DUKTIGARE NU VA PUMPKIN hehe
    WOW!!!!

Du e duktig du Anja!!!
  • Anja 19 juli 2008

Anettan shit vilken sits!

Vet tjejen som ska gifta sig om att du skulle vara m på en hippa den dagen? Har du berättat det?

Går inte hippans datum att flytta på? Blir förvisso liiite svårt att få alla andra att gå med på det när du inte kan uppge ett skäl till VARFÖR eftersom deras vigsel är hemlig... suck

Skitstörigt verkligen även om man är glad för dem som ska gifta sig.

• Anja 19 juli 2008

Åh Pumpkin

är du duktig på att sy (det är inte jag, värsta nybörjaren, hehe, eller tja, jag har sytt förr men det var såååååå länge sen och inte så jätteavancerade saker, typ gardiner, väskor, linnen och sådär...

ska bli SKITKUL

Hur ser västarna ut... visst är det brokadtyg bra på framsidan och så ett slätt satintyg där bak? Har för mig det... Hur ser västen ut på insidan? och slätt satintyg eller hur?

Ååhhhh så FIN den kommer bli (hoppas jag *asg*).

• Anja 19 juli 2008

också slätt satintyg skulle det stå... skriver helt fel i min upphetsning...

någon som vet en sida på nätet där dom säljer brokadtyger förresten????

• Anettan73

Ja hon vet om det. Det är Jag och Tobbe som ska vara vittnen och han skulle ju på Svensexan. EMn JAg o Tobbe får i värsta fall berätta det på Hippan när vi hämtar dom...

Jag ska ringa Tärnan till hon som ska hippas. Och se hur vi gör. Hippan går inte och flytta pga mig bara vi e 10 st... Allt är bokat och klart... JAg skulle köra det känns lite si sådär...

• Pumpkin
    Anja: Nej, jag är inte duktig på att sy. Jag är en glad amatör bara Skulle vilja sy mer, men har ingen egen symaskin än.

Ja, bakstycket brukar vara slätt satintyg, så också fodret.
  • Anettan73

Är det inte jobbigt att sy sånt tyg???

Anja- Du vill inte sy upp Thea näbbklänning Skojade...

JAg har turen att Antingen hennes Gudmor/min tärnas mamma gör det eller ev Tobbes faster.

JAg önskar så att jag hade kunnat sy...

• Anja 19 juli 2008

Anettan

men shit så trist... alltså två roliga saker och så MÅSTE de komma samtidigt! typiskt...

Pumpkin

Samma här, vill sy mer men hur ska man hinna... har köpt supersöta mönster på stoffochstil (klänningar åt Alice till sommaren) och jag MÅSTE sätta igång och sy nu...

jag HAR ju en jättefin symaskin, sprillans ny modern Husqvarna så va f...n har jag att skylla på lixom

Nu ska jag bli rena sytanten, hehe... (hmm det LÄR ta tid ifrån BT) f..n oxå

• Pumpkin

Jag ska bli värsta sytanten så småningom också. Ska vara få mig en symaskin först

• Anja 19 juli 2008

Pumpkin

önska i bröllopspresent, hehe

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.