Englali
Om jag ska vara HELT ärlig (och detta kommer inte bara från mig utan MÅNGA av mina gifta väninnor) så fattar jag egentligen inte grejen med att DELA säng och sovrum... visst är det skitmysigt ntt ligga och prata tills man somnar osv...
Men när man aldrig lägger sig samtidigt, inte alls har samma arbetstider, samma stiga-upptider, samma kvälls/nattvanor så är det nästan sämre för förhållandet.
Min dröm är att bo i ett stort vackert hus där jag och Daniel kan ha varsett sovrum med anslutande dörrar typ dubbeldörrar emellan så att jag kan ligga ch läsa när jag gått och lagt mig (vilket jag ej får nu för han lägger sig tidigare än jag och när jag lägger mig måste jag smyga mig in i mörkret och vara knäpptyst) och han hade kunnat ligga och titta på tv på kvällarna när han är ledig vilket han ej får nu, för jag jobbar ju ofta helg och då börjar jag kl.07 vilket gör att jag kräver total tystnad och mörker kl.22 i sovrummet...
Sedan hade man ju troligtvis sovit HOS varandra allt som oftast men att få ha sitt eget sovrum, f..n det är en mänsklig rättighet och för mig betyder inte det att man älskar varandra mindre. Det betyder bara att man är olika som individer och att man faktiskt har olika vanor och som vuxen människa borde man ju få lov att HA sina vanor så som man trivs att ha dem.
Jag är definitivt en romantiker men efter många år i ett förhållande så är man ju inte sådär superförälskad även om jag är väldigt passionerad och tänder jättemkt på daniel och älskar honom... De kvällar vi vill lägga oss samtidigt så hade vi ju gjort det och sovit där vi hade hamnat men åååh som jag hade velat kunna lägga mig när jag vill, läsa, ligga vaken, hålla på med saker i mitt eget sovrum!!! (nej, Daniel delar INTE denna tanke, hehe, han tycker absolut att man ska ha delat sovrum... min mamma och mina bästa väninnor däremot, delar min åsikt till fullo).
Att man ska dela sovrum är väl mer ett praktiskt arrangemang från förr, annars hade det väl inte blivit några barn gjorda 'asg*
Kan säga att vi ALDRIG har sex i sovrummet utan alltid i soffan eller någon annanstans eftersom vi aldrig är vakna samtidigt i sovrummet