exakt... det blir jättesvårt att bryta en sån sak sen om man "tillåter" det när barnen är små...
Var riktigt hård redan denna gång... skit i om han är sur! Visa att DU ÄR ännu argare, besviknare, och mer ledsen...
Kommer du hem och vill prata, är mjuk, förstående etc så har det på nåt sätt ingen effekt.
Kom hem, var kort, undvikande och fåordig... Visa att han verkligen gjort dig besviken. Låt honom tänka efter och kanske t.om svettas lite. Bete dig på ett sätt som du INTE brukar, så att han vaknar.
Jag är så jä..la förstående och vill prata, så när jag SKRIKER till, sätter stenhårt mot stenhårt, DÅ vaknar Daniel... även om han inte låtsas om det i stunden.
Och ärligt talat när man väl själv får reagera, gorma och skrika för en gångs skull så mår man lite bättre, banne mig
Visa honom att du är besviken på honom på ett rakt och ärligt sätt! och gör väldigt klart för honom att du inte kommer acceptera det fler gånger och att det ITNE är något som Caisa ska se i framtiden, så att hon tror att det är tillåtet för män att behandlar kvinnor så
Det argumentet kör jag på Daniel för det är något som biter. När han är riktigt vidrig/elak mot mig, så som han tyvärr har en tendens att bli i bråk osv där han är trängd, så säger jag till honom att hans beteende mot mig styr hurdan man Alice kommer att välja. Ju mer hon ser att han beter sig så, desto mer kommer hon tro att det är SÅ en man ska vara och dras till män som behandlar kvinnor illa.
Sen frågar jag honom hur kan skulle känna om Alice var med en man som inte respekterade henne, eller att hon inte kände att hon var värd att respekteras pga honom Han blir helt blek!