• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Anja 19 juli 2008

Pumpkin

tror du verkligen det hade sett "ok" ut? Hmm jag vill ju helst bli av med den där girlangen, men alltså skulle jag komma och säga det, shit alltså...

Duuu jag har tänkt på det här med tårtan, tror du verkligen att det blir snyggt med den där girlangen...

Alltså han hade rest sig och gått... jag har ju verkligen tagit över allting på ett sätt som jag inte själv hade tänkt, men jag var så säker på att han skulle förstå hur bra mina idéer var och att han skulle vilja exakt samma lixom... Vi brukar ha lika smak! Men han verkar inte riktigt förstå exakt hur en bröllopsfest ska vara osv till exempel och så blir han istället sån att han ska motarbeta mig varje steg jag vill ta... ifrågasätta allt för att han känner sig utesluten... har blivit lite av en ond cirkel och jag vet inte hur den ska brytas för hur jag än försöker att göra honom delaktig så blir jag helt förfärad när han kommer med hemska förslag och så känner jag mig ännu elakare för många av de förslag han har kommit med har jag lixom inte ens kunnat ta på allvar

I grund och botten har vi exakt samma åsikter coh jag tänker låta honom HELT och hållet välja menyn för han är den största gourméen i denna familjen så där litar jag på honom till 100% men det är alla småsaker... tex gästgåvor, det tycker han är HELT onödigt, vilket trams... och färgtema, det kan han inte alls förstå, det tycker han oxå är rätt så löjligt, haha, och tja ni vet, alla de här smååå detaljerna. Han FÖRSTÅR inte...

mooooaaaahahahahahahhaaaaaa

(b-r-i-d-e-z-i-l-l-a-v-a-r-n-i-n-g)

• Anja 19 juli 2008

Men pumpkin

de måste ju av NU, fniss... kan ju inte gå m vigselringen på mig fram till bröllopet, hoho, även om jag skulle vilja *asg*

Men du har rätt... bara daniel får på den på mitt finger vid vigseln utan att behöva använda vaselin så är jag nöjd *asg*

tänk om det blir värsta pinsamma scenen där han ej får på ringarna för att man är varm om händerna haha... så står han där och kämpar *asg*

Vilken mardröm

måste säga till honom att om han inte får på den över själva leden så får han skita i att försöka och bara låta den sitta på halvvägs så fixar jag det när vi vänt oss mot prästen igen *asg*

• Anja 19 juli 2008

Ni minns ju vårt kämpande om bandet!!! haha

Han såg helt enkelt inte alls samma typ av fest framför sig...

Nu när han har fattat att man SKA ha toastmasters/mistresses och det kommer bli lekar och spex (han höll på att bli galen när jag berättade att det är ett självklart inslag på en bröllopsfest) och att det kommer bli ett band som spelar musik som ALLA gillar osv osv så är det bättre, men tidigare såg han en helt annan fest framför sig tror jag och detta gjorde allting sååååå svårt för han kunde inte frångå sin bild av bröllopsfesten och jag kunde inte frångå min bild!

Sånt där kan faktiskt vara riktigt jobbigt men visst är det fler här inne som har haft bråk om detaljer som rör bröllopet?

• Brud 080524

Anja - jag tror jag har sett dig på tv. I det där programmet som går på lördagar, tror det heter Bridezilla!

Nä skämt åsido, det är lätt att få för sig att det är den egna vägen som är helt den rätta. Du får försöka kompromissa eller hitta väldigt bra argument för din sak!

• Anja 19 juli 2008

hehe jag har väldigt bra argument

Helt ärligt så hade jag aldrig kunnat kompromissa med de saker som vi har bråkat om.

Daniel ville ha ett rockabillyband som spelar sån musik som

1. jag får ont i huvudet av
    2. ingen kan dansa till
    3. ingen annan känner till
    4. inte passar varken alla åldrar eller alla stilar

och han tyckte inte alls att vi skulle tänka på ANDRA utan det var ju VÅR fest... Vi skulle ha musik som VI gillar. MMmm sa jag då, men VI gillar ju inte den musiken. DU gillar den musiken! Detta kämpande pågick som ni kanske minns i ca 8 månader, tills han sa -gör som du vill, jag får ändå inte bestämma nånting.

Suck suck...

är ju det att HAN absolut inte heller har kunnat kompromissa, för antingen är det hans väg eller ingen väg! Men ärligt talat, vem vill ha ett band som inte alls passar på bröllop!!!??? och som inte passar NÅGON utav gästerna som man vet att man har bjudit. Jag hade tyckt det var sjukt pinsamt!

• Pumpkin

Jag tror att det kan bli fint med girlanger på varannan våning, ja, OM man nu måste ha girlanger (som jag INTE gillar alls egentligen ).

Oooh, nu tog jag mitt första ÅF-samtal och det gick jättebra, hade tur eftersom frågade två JÄTTElätta frågor

• Anja 19 juli 2008

Fast han har ju faktiskt fått bestämma att det ska var fri bar, och vilken meny vi ska ha OCH han har fortfarande inte gått med på att bjuda en mkt gammal vän till oss (för att jag har legat m honom suck)...

osv osv osv...

Det är oxå lite pinsamt för han var Daniels allra bästa vän och ALLA andra i hela vår bekantskapskrets är bjudna. Alla våra gamla vänner blir samlade lixom... och den här killen har precis blivit lämnad av sin fru för en annan man och de har redan köpt hus tillsammans och sånt, så han är helt nere och han har, vad jag förstått, inte så många som han umgås med och jag vet att sånt här, det gamla gänget osv, betyder mkt för honom och jag vet att han försöker hålla kontakten med de andra (men han vågar inte med Daniel för Daniel är som sagt LÅNGSINT) så detta kämpar vi oxå om, men det vågar jag ju knappt prata om för då får ju Daniel för sig att det är JÄTTEviktigt för mig att ha den här killen där suck suck suck...

Men grejen är ju den att jag tycker sjukt synd om honom + att han ju VET att alla andra är bjudna och det gör att jag skäms... så tänker inte Daniel... Han menar att killen svek honom och han är alltså inte värd ett ruttet lingon!

(Daniel och jag var alltså INTE tillsammans när detta hände men Daniel menar att man gör ändå inte så, ligger med sina vänners föredettor, hederskodex bla bla bla)...

• Anja 19 juli 2008

alltså för er som inte vet så hade ju Daniel och jag ett LÅÅÅÅNGT uppehåll...

Vi var tillsammans 1990-91, sen igen 93 och sen igen 00 och sen igen 03, hehe...

och jag och den här killen var ju oxå bästa vänner och han var kär i mig, LÄNGE, och tja ni vet... suck suck och åter suck...

Tänk att man varit en ovettig tonåring en gång!!!

• Brud 080524

När det gäller bandet håller jag absolut med dig! En sån sak är värd att kämpa för, medan jag kanske hade låtit honom bestämma girlang och innehåll i tårtan så att han hade känt att han hade bestämt något. Då hade jag kunnat använda det emot honom sedan!

För att vara ärlig så bråkar inte vi alls om bröllopet. Vi är väldigt ense faktiskt. Blir kankse värre när vi närmar oss. Min sambo har iofs inte så bestämda krav förutom maten så han är nöjd så länge han får bestämma där!

• Anettan73

Anja-

Om du nu är så snäll och låter han välja menyn helt och hållet så kan du ju bestämma tårtan helt och hållet.
    Låter inte det bra????

Lägg fram det så. MEn då får du inte ta det ifrån honom eller kritisera eller vad än..

Jätte fina ringar föresten....

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.