• Alvaereva

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

buähää.. ingen är aaaaldrig här när jag väl är här!!!

• Alvaereva

englali:
    tackar! verkar som om du har riktigt fullt upp!!

allt är bara bra hos oss. har en mycket gnällig unge idag men oftast annars är hon väldigt glad och lätt att ha och göra med. hon har varit väldigt duktig och snäll nu i helgen när vi har gjort inbjudningarna. har legat på mage på vardagsrumsmattan och glott på oss
    känns så himla skönt att dom är färdiga.
    nu kan jag koncentrera mej mer på flytten som sker om typ 2 veckor. har inte börjat packa ännu och på söndag åker vi till göteborg och blir borta en vecka! hur ska jag hinna???
    får skippa alla aktiviteter under veckan (förutom bebissången som är sååå rolig enligt elise)

• Alvaereva

bellanotte:
    nej jag hittade det typsnittet nånstans på nätet där man kunde ladda ner gratis typsnitt. tror det heter aqualinetwo. hahah! orka skriva 37 inbjudningar själv när jag har en 4månaders unge fyfan, det var nästan så jag gav upp och ville skicka sms till gästerna istället. nu vet jag iallafall varför man bara gifter sej en gång - det är FÖR jobbigt att göra inbjudningskorten!!

• Alvaereva

englali:
    ja det var dåligt.. man är ju så nyfiken och vill veta på en gång vilka som kommer!

hur är det med er annars då?

• Alvaereva

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-03-16 19:00:50 följande:

Jättefina inbjudningar!
    tack!! är sååå glad att dom är klara
  • Alvaereva

va säger ni, är hjärtfrimärkena svåra att få tag på?? jag viiiill ha dom!

förresten, gå in o kika på mina kattungar! två dar gamla www.alvaereva.blogspot.com/

• Alvaereva

grrr... inte nog med att hjärtfrimärkena inte fanns, så var jag tvungen att betala dubbelt porto för att breven vägde typ fem gram över vad dom får väga för ett frimärke... och dessutom var kassörskan såååå otrevlig!

• Alvaereva

englali:
    10 loppor låter som rena lyxen!! jag har minsta ersättningen, alltså 4300kr! men hur illa det än låter så funkar det faktiskt på något konstigt vis. känner mej inte alls fattig!
    fast jag har ju aldrig haft dyra vanor heller förresten. 1400krs jeans finns inte i min värld

• Alvaereva

bellanotte:
    usch, låter som ni har haft ett fruktansvärt jobbigt år...
    men även om det är jobbigt nu och vissa dagar verkligen inte ens känns värda att gå upp ur sängen för så kanske den här tiden på något vis gör ert liv bättre sedan.. ibland är det ju så att jobbiga saker blir till något positivt (även om man har svårt att se det just när man är i det)

för ca fem år sen gick jag också igenom en del jobbiga grejer under en kortare tid. (bland annat fick jag giftstruma, fick reda på att jag var adopterad, påväg hem från krogen en natt hände något jag aldrig kommer glömma, vi hade två extremt jobbiga och krävande fosterbarn, och mitt i allt detta ett nyköpt hus som skulle målas och fixas med och det var bara jag och mamma som kunde göra det för min pappa är sjuk i MS)
    just då ville jag bara inte leva men på något sätt klarade jag det ändå och blev starkare och lyckligare av det, för jag uppskattar ju livet på ett helt annat sätt nu när jag vet hur skört det kan vara.

det kommer såklart att bli bra för er, kämpa på och håll ut!

• Alvaereva

bellanotte:
    just det.. mitt i all den där röran fick jag mitt andra missfall också samma dag som min morfar dog.. konstaterades att jag har svag livmoder och troligtvis kommer ha mycket svårt att få barn.
    jag var ju såklart helt förstörd för det. men du vet, att ibland händer mirakel. nu har jag min efterlängtade och älskade lilla dotter här.
    ni kommer säkerligen också att få ett eller flera små ungar! det är som dom säger, plötsligt händer det!

• Alvaereva

pumpkin:
    nä, hade ingen aning förrän jag fick reda på det av en slump när jag var 19 år.

• Alvaereva

pumpkin:
    tjaa. själva vetskapen att jag är adopterad och ingen sa nått är inte så farlig. värre då att få reda på vilka mina biologiska föräldrar är. en försupen gubbe och en föredetta försupen tant som när hon suttit i fängelse (där hon förövrigt födde mej) hittade jesus, och det något väldigt jätteextremt mycket. jag har kontakt med min biologiska mamma och hon är ingen lätt människa att ha att göra med... får se hur det går det här, hon är bjuden på bröllopet

• Alvaereva

pumpkin:
    ja det blir nog händelserikt får de vad hon säger när dom inser att vi inte bjudit mina två halvbröder.. hehe..
    kanske blir min biomamma sur och vill inte komma till bröllopet? kan man ha sån tur tro?

• Alvaereva

pumpkin:
    nää, det är väl sant.. haha!

• Alvaereva

anja:
    ja det var lite konstigt emellanåt, att veta att man är från en helt annan person än den man trott. särskilt eftersom dom generna jag nu visade mej ha inte var dom allra trevligaste
    faktiskt för att hitta mej själv och komma ifrån allt dåligt så flyttade jag upp till en liten by i norrland. förstod inte annars hur jag skulle kunna hitta vem jag var om det hela tiden kom annat i vägen, typ träffa vänner, fixa med huset, stå ut med ungarna, jobba, vara "kåt, glad och tacksam" och allt det där
    så jag bodde däruppe ett tag och umgicks knappt med någon, pluggade upp mina betyg i lagom takt, gick låååånga promenader och hade tiden och lugnet att höra mina egna tankar. sååå skönt!
    och tiden däruppe gjorde att jag kom på att jag ville börja en skrivarkurs, så jag flyttade till sthlm och typ två månader senare hade jag hittat ADAM!! wiihii

• Alvaereva

joddan:
    jättefina var ni!

pumpkin:
    hahah, jag läste tråden nu och den var ju hur kul som helst! fast mina favoriter är ändå dom där barn säger roliga saker!

• Alvaereva

pumpkin:
    visst är dom
    nu är ju elise pytteliten och pratar såklart inte, men när hon är riktigt arg ibland låter det som hon skriker ÄGG ÄGG ÄGG!!! hahah!

• Alvaereva

anja:
    jag var fast besluten att ta allt i egna händer för jag har aldrig riktigt trott att typ piller och psykologer kan fixa mej. det funkar säkert bra på andra men det kändes inte riktigt som lösningen på mina problem. och i göteborg kunde jag ju bara inte stanna, men norrland med sitt lugn och sävliga takt var precis passande för mitt liv just då. det var skönt. men sen när jag frisknade till lite i tankarna så blev jag ju skogstokig av att bo så långt bort ifrån allting tog allt mitt bohag på tåget (!) och sen flyttade jag till sthlm.

och tigermamma, jodå det kan man väl lugnt säga. om någon så mycket som skulle kröka ett hårstrå på min dotter så skulle jag bli viiild och galen!

• Alvaereva

gomorron girls!!
    har hänt mycket på bröllopsfronten för min del!
    jag har blivit hippad, vi har betat av typ allt på listan över saker att göra. nu är det bara småsaker kvar, som att köpa ett strumpeband typ wiihii, trodde aldrig att det skulle bli så bra!

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.