Anja: Han jobbar väldigt orgelbundna tider. Han är ju i bilen ute hos sina återförsäljare hela dagarna och har syd östra sverige som sin region. I morgon åker han tex. hemifrån vid 7 och är hemma vid 7 tiden på kvällen.
Nej, jag får nog fixa mig något närmare helt enkelt och självklart har vi föräldrar som skulle ställa upp med ev. dagishämtning. Vi får lösa det där... och jag behöver ett jobb närmare, då skulle sååå mtk ordna sig. Ni får hjälpa mig att se mig på en ny salong, så kanske det blir så
Snitte: Jag är anställd och det är otroligt skönt, inte minst med tanke på att man vill bilda familj. Skulle jag ha eget (hyrstol) nu så är ju inte barnfrågan aktuell än på ett antal år, då måste jag jobba in rörelsen först. Min plan är ju att vara anställd under mammaledigheten och under småbarnsåren för att sedna kunna göra min egen grej och DÅ kan jag ju styra mina tider helt och vi kan pussla mer utifrån Andreas jobb. Det vore det ultimata.
Ang slöja. Fusk o fusk det vet jag inte, men "På riktigt" så ska ju slöjan "sys" fast. På gesällprovet ska den göra det. Att det sedan finns så många slöjor med kammar är för att det i dagens läge är så många som enbart bär slöja under vigseln och sedan vill ta av den till festen. Då är kammen mkt smidig, man kan ta loss den lite enklare utan att förstöra för mkt av uppsättningen. Ska du ha slöjan hela bröllopet (vigsel+fest o allt) så skulle jag nog köra på att "sy" den, det sitter ju oftast helt klart bäst. I ärlighetens namn har jag inte fäst sååå många slöjor, de flesta brudar jag klätt har inte velat ha det, men men... jag kan ju grejen o vet vad det handlar om iaf.
Oj, blev ni något klokare av det där!?!