• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Englali

God morgon!

Anja: Himmel vad du pysslar i boken, och fint blir det!

Vet ni, texten till inbjudningskorten lät jag Andreas föfatta utan att jag egentligen tänkte på det. Haha!
    MEN... jag är lite såhär i efterhand, lite besviken över att vi inte skrev annorlunda. Lite mer personligt kanske det skulle varit? I stil med "Välkommen att dela våran stora dag..." Men nu står det "Välkommen till vårt bröllop!"
    Gahhh!! Det är bridezilla varning på detta va!?! *skäms*

Undrar om Hedebris får någon bebis idag?

Jag jobbar bara till 13.30 idag... så ljuvligt det ska bli o få komma hem när det är ljust för en gång skull!

• Pumpkin

Godmorgon!

Englali: I vanliga fall kliver jag upp mellan 6.35-6.45, men nu när jag skulle gå till jobbet gick jag upp 6.20. Var riktigt skönt att få sig en promenad såhär på morgonen, det tog 45 minuter ganska exakt Så nu ska vi börja gå till och från jobbet 3 dagar i veckan och ta bilen 2 dagar (när vi ska till gymmet).

Jag tror er text blev jättebra ändå!

Filifjonkan: Spännande!

Anja: Så fint du pysslar!

• Pumpkin

Nu har börjat vela om färgen på guldet på min vigselring. Undrar om jag inte vill ha vigselringen i vitt guld? Vad tycker ni tjejer om att kombinera en "röd" förlovningsring med en "vit" vigselring?

• Annim

Anja;Är det klänningen som du har i ditt bildgalleri du ska ha!?
    Vilken otroligt vacker klänning!!!
    Oj vad snygg du blir i den! Kollade även på bilderna i din blogg de var ju fina dem med!
    Men kan mycket väl förstå att du fastnade för den andra!!!

Pumpkin;Det kanske går att både röd och vitguld!
    Har du provat det på fingret?
    Det går ju alltid gå in och prova hos en guldsmed bara för att se hur det ser ut ihop!

Här går det annars trögt med planerna just nu!
    Vi har ff beslutat oss för hur gästlistan ska se ut!
    Men det börjar bli dags att ta tag i det!
    Det är uppförsbacke allmänt just nu men jag hoppas att det snart ska vända...

Hur har ni det tjejer?

• Pumpkin

Tja Annim! Kul att se dig här!

Har redan provat rött+vitt och tyckte det var snyggt, men om min blivande man får bestämma så ska det vara samma färg. Så jag kanske får kompromissa då.

Annars är det bra här, planeringen flyter på som den ska. Inbjudningarna går förhoppningsvis ut nästa vecka, bild finns i mitt galleri.

Hoppas det känns bättre för dig/er snart!

• Annim

Tack Pumpkin;Ja det ska nog snart kännas bättre hoppas jag!
    Jättefina inbjudningskort!

Måste nog ta och kolla listan som finns med i de bröllopsguiden-tidningar jag har!
    De finns ju med en checklista där där man kan kolla vad man ska göra si och så många månader innan dagen D.
    Funderar på om det är dags att kontakta floristen än?

Pumpkin;Kommer det vara en sten i ringen eller flera så får du väll ta och bestämma över den så det blir rättvist!

Nu ska jag städa! *suck*
    Ska väll ta och åka och handla sedan med det ekar i frysen!

Får väll haffa gubben ikväll och binda fast honom i stolen för att se till att gästlistan blir klar!

• Pumpkin

En sån planeringslista finns bland verktygen på din sida här på BT, bara så du vet

Ja, jag ska ha en sten, så kompromissen blir nog att jag får den stenen jag vill ha och han får bestämma färg på guldet.

• Brud 080524

Jag gillar ju inte rött guld överhuvudtaget så jag kanske inte ska uttala mig Men jag tycker nog att diamanterna blir finare om man har vitt guld till dem.

Har du kommit fram till vilken storlek du ska ha på diamanten?

• Pumpkin

Jag tycker också att vitt guld passar bäst till diamanter, men det går tyvärr inte så bra ihop med min hudton, så ska jag ha vitt guld måste jag kombinera det med rött.

Ja, det blir en flandersslipad 0.3ct diamant.

• Pumpkin

Sitter och skriver en shoppinglista till skönhetshyllan hemma Måste ju få allting i perfekt skick till bröllopet!

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.