• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Anja 19 juli 2008

Men Englali

om du vill ha den där bus-burriga frisyren så kan du väl köra på det. Du kommer ju vara strålande vacker och det kommer din Andreas oxå tycka, för det är du lixom... Du ska ju ej ha en frisyr som inte är du!

• Englali

Jag kommer inte smälta ner den. Älskar ju formen och designen på den. Kommer i så fall bära den på högerhanden som någon slags "kärleksring" (min mammas fina förslag på namn ) Så kan man kanske önska sig någon sten och så till den när det är någon speciell årsdag eller liknanade kom A fram till. (inte mig emot haha!)

Anja klart du ska slå till. Och även om du inte hittar någon bild där som tilltalar dig så får du tänka på att det är helt andra brudar som förmodligen kommit dit med egna önskemål. Så utgå inte från bilderna att det är den sortens friysrer de gör där. De kanske är just så att de inte aft ngn brud/anna uppsättning med just din smak. De kan säkerligen tillgodose dina önskemål också.

Skulle någon kolla i fotoalbumen på vårat jobb så skulle jag inte göra en uppsättning där iaf *asg* Det är inte uppdaterat sedan mitten på 90-talet... så erhm, minst sagt underliga frisyrer finns att finna! Ska ta lite kort på mina baltjejer så får vi sätta in dem i det albumet.

• Anja 19 juli 2008

Englali

haha menade inte att jag kollar på typen av frisyrer Menar mest att jag kollar på ifall jag tycker att de lyckas framhäva personens huvudform på bästa sätt, ifall det är välgjort osv...

jag är JÄ..LIGT petig och har själv väldigt gott öga för vad personer passar i, så jag skulle bli galen om jag fick hjälp utav någon som satte min frisyr en cm för långt upp så mitt huvud fick en ful form lixom hehe

Lyllos min frisörska

• Pumpkin

Nu ska jag göra mig i ordning för att krypa till kojs. "Ses" imorgon tjejer.

Kram!

• Englali

Natti natti Pumpkin! Sov gott!

Anja: Hahaha, jag förstår...
    Du jag är precis lika galen. Tänkt dig då mardrömmen att själv jobba med det och sedan ska någon annan göra det!?! Jag kommer vara ett monster. Vet ju bara hur jag är när någon klipper eller slingar mig. Skitpetig! Ingen har verkligen erbjudit sig att göra min frisyr... tror alla drar sig för det eftersom de vet hurdan jag är
    Dem tycker ju till och med att jag är omständig att toppa igenom längden på haha!!

Stackars våra frisörskor Anja! (gud nör jag hör mig själv alltså... jag ska aldrig mer gnälla över jobbiga kunder ("säkert"))

• Anja 19 juli 2008

Hehe jaaa det är ju samma sak som att de säger att sjukvårdspersonal är hemska som patienter

hehe

jag är dock så jä..la mesig att jag sällan "vågar" säga till utan säger jaaa det är fint, fast jag gråter inombords.

skitdumt jag vet... som tur är får man ju en provuppsättning! Vilken jä..la tur... för då kan man ju VERKLIGEN vara ärlig och säga att jo detta och detta är bra MEN på själva dagen vill jag att du gör mer si och såhär, och jag vill ha detta och detta högre upp, tätare, mer kompakt etc, what ever...

Du som är frisör Englali

tror du min frisyr är komplicerad att få till?

Vill ju ha det stramt framtill, sedan en sån där "bulle" där bak, ej för högt upp utan ner i nacken (har lite platt bakhuvud som gärna får döljas + att jag är lite fet så att sätta frisyren högt skulle framhäva dubbehakor får jag för mig *asg*) och i den här bullen av lockar vill jag ha tunna flätor som löper ut och in lixom och sedan vill jag samtidigt att den ska vara lite busig, med typ lite testar sådär snyggt arrangerat som lixom står ut åt olika håll...

SEdan vill jag ha kristallsmycken (bling bling) i uppsättningen...

Tror du det är knepigt!?

• Anja 19 juli 2008

eller ens möjligt, fniss

och hur lång tid tror du det hade tagit... och en fråga till... tror du det kräver löshår?

Jag har nog normaltjockt hår... absolut inte tunt iallafall och det är väl lång som ner till skulderbladen (nedre kanten av dem).

• Anja 19 juli 2008

Åh natti natti pumpkin... sov så gott. ses imorgon

• Englali

Anja det låter inte så knepigt tycker jag. Utan en rättså vanlig uppsättning. Det där med inflätningar och så är ju vanligt idag. Ha gärna med dig lite olika bilder på ett ungefär hur du vill ha det. Det underlättar alltid för oss.
    Men ska du både ha flätor, spretiga toppar, lockar OCH bling bling? Vad ska du ha för smycken och acessoarer och så? Är bara rädd så det inte blir föör mkt så att allt försvinner i vartannat.

Jag är lite kritisk till provuppsättningar dock. Gör ALDRIG en helt färdig sådan. En uppsättning är ett hantverk och kan aldrig bli exakt lika dan andra gången... så risken finns ju att den blir super på provuppsättningen och sedan inte exakt lika dan på dagen d... och då jämför man bara med provningen. Så jag gör alltid en slarvig testuppsättning (om jag ens gör någon, kanske bara lockar det för att kolla hur pass lockigheten håller sig) där man kollar på ett ungefär hur det ska vara.

• Anja 19 juli 2008

Oj jag vill ju verklgien få en uppsättning så att jag ser om jag ens passar i det jag vill ha... har aldrig haft håret uppsatt någonsin och jag kanske är skitful i det jag väljer och då vill jag veta det INNAN dagen D... haha

så jooo jag vill absolut ha en provuppsättning men sen är jag ju helt med på att det aldrig kan bli likadant nästa gång! Men det är helt ok! Bara jag vet att jag passar i det jag har valt oc att det känns rätt!

Jag vet inte om jag ska ha smycken.. ska jag ha det så blir det en silverkedja med pendant och enkla örhängen som sitter på själva snibben (om du förstår hur jag menar). Tänker mig pilgrims runda örhängen i silver med en vit kristallsten i, och så ett liknande hängsmyck med silverinramning och vit kristall lixom...

Vet ej om jag ska ha spretet... men har sett sådana frisyrer på en fransk sida som jag gillar

Om du tittar i min blogg så ser du kanske lite... på en av sidorna i klippboken!

De har förvisso ej bling bling men jga tror inte det hade blivit för mycket... Hmmm

Ska bara ha några stycken bling-blingare, inte många, och jag vill absolut inte ha mkt spret, väääldigt lite spret, men jag måste bryta av från det "damiga, städade, ordentliga" för det är inte jag.

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.