Usch jag är lite besviken tjejer...
Pratade m Daniel igår om bröllopsresan och menade på att om vi ska kunna boka det här underbara hotellet jag hittat på precis rätt plats och som fått så underbara omdömen på alla sidor jag letat, så måste vi boka nu.
Då tar han såklart ner mig på jorden (som vanligt) och säger att vi kan inte boka nånting innan bröllopet för vi vet ju inte hur mkt pengar vi får av folk och vi kan inte lägga till alltför mkt själv.
Vilket alltså får mig att inse... Vi kommer aldrig att komma till västindien!
Vi kommer få max 20.000 på bröllopet har jag räknat ut på ett ungefär (läskigt det låter och beräknande men det skiter jag i, fniss) och vi fortsätter ju spara men vi kommer inte att kunna lägga mer än 10.000 själva skulle jag tippa...
Denna resa skulle gå på 43.000 (vilket jag suttit och kämpat som en galning för att hitta de allra billigaste/bästa priserna så billigare kan vi ej komma undan).
Jag menade på att vi visst skulle kunna boka hotellet, vilket blir 25.000 ungefär, ta det från bröllopskontot för maten och hyran för lokal och allt sånt får man en faktura på EFTER bröllopet, så då hade man fått lösa det DÅ lixom...
Sen bara knystade jag lite tyst om att vi hade kunnat ha hit någon att omvärdera radhuset så man hade kunnat ta ut lite pengar ur radhuset, men då var det en man här som blev högröd i ansiktet.
det gick alltså inte hem...
Min dröm om Barbados rinner sakta men säkert ut i sanden... (sån där vit pulversand som barbados stränder är täckta av...)
Känn min sorg tjejer...
Nu känner jag att jag lika gärna hade kunnat ta en sistaminutenresa med barnen till mallorca. För blir det inte Barbados så kvittar det lixom! Dessutom ville jag verligen ha det här specifika hotellet.
Undrar om han fattar hur sjukt många timmar jag har suttit och utforskat allt om barbados och skrivit och läst i hundratals forum, frågat mig fram, tagit kontakt m folk, kollat in reviews, flygresor, hotellrates etc...
Skulle timma att det blir många hundra timmars kämpande.
FÖRGÄVES...
detta hotell är populärt, har många återkommande gäster som är stammisar osv, det är relativt litet trots att det är all inclusive och där kommer inte finnas ett enda rum ledigt i slutet av juli när jag vet hur mkt pengar vi har att röra oss med.
Snacka om snopet!